С изцяло новия ADX, Acura вече има сериозен представител в бързо растящия сегмент на субкомпактните кросоувър SUV модели в САЩ. Компанията определя сглобявания в Гуанахуато, Мексико, ADX като достъпен премиум SUV, който допълва моделната гама, включваща по-големите RDX, MDX и изцяло електрическия ZDX. Моделът дава възможност на купувачите да преминат от масовите марки към луксозния сегмент, без това да изисква огромен бюджет.
Предлагат се три нива на оборудване: базово ADX, средно A-Spec и най-високо A-Spec Advance. Всички те могат да бъдат поръчани с предно или с двойно задвижване. Базовите цени варират от 36 350 до 43 350 долара, включително таксата за доставка от 1350 долара. Двойното задвижване оскъпява автомобила с 2000 долара. Както е обичайно за Acura, опциите са малко, като например премиум боята Urban Gray Pearl за 600 долара, с която е оборудван тестовият автомобил A-Spec Advance от снимките.
Сред конкурентите на модела се нареждат Alfa Romeo Tonale, Audi Q3, BMW X1 и X2, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman и Volvo XC40.
Дизайн и разлики спрямо Honda HR-V
ADX е малък SUV с атрактивен дизайн, както отвън, така и отвътре. Базиран на платформата на Honda HR-V, ADX заменя масивната решетка на Honda с характерната за Acura предница в стила на RDX/MDX, включваща радиаторна решетка Diamond Pentagon и широко разположени LED фарове. Ключова промяна е замяната на недостатъчно мощния двигател на HR-V с 1,5-литров турбо четирицилиндров агрегат, подобен на този в Acura Integra. Моделът получава и по-спортни настройки на окачването, по-големи гуми и джанти, както и значително по-луксозен интериор.
Луксозен интериор
Интериорът на тестовия ADX A-Spec с пакет Advance определено създава усещане за по-висок клас. Неочаквано за базов модел, дори и от премиум марка, таблото, вратите и конзолата са изпълнени в ефектна многоцветна палитра от орхидеено бяло и тъмносиво, с акцентиращи сини панели. Използвани са множество меки на допир и подплатени повърхности, допълнени от акценти в пиано лак и с метален ефект, както и амбиентно осветление с възможност за избор на цвят. Панорамният люк, спортните педали с метални елементи и отопляемият кожен волан с плоска долна част допринасят за луксозното усещане.
Въпреки това, контролите и оформлението на таблото запазват лесното за употреба разположение, познато от други модели на Honda и Acura. От яркото и цветно стандартно 10,2-инчово дигитално приборно табло до лесните за достъп и управление физически бутони за стандартния двузонов климатроник, новият Acura ADX носи усещане за позната функционалност. Освен стандартното безжично зарядно за телефон, централната конзола на ADX предлага поставки за чаши и удобни ниши за малки предмети. На нея са разположени и физически бутони за бърз достъп до функции като избираеми режими на шофиране, функцията за задържане на спирачката и електрическата ръчна спирачка.
Един елемент, който продуктовите мениджъри обаче са пропуснали, е дръжка за улеснение на пътника отпред, разположена на вътрешната страна на предната колона или на тавана над вратата, която би улеснила влизането и излизането на хора с ограничена подвижност.
Лесна за ползване инфоразвлекателна система
Централният екран не е нито най-големият, нито най-малкият в луксозния сегмент на малките кросоувъри, но 9-инчовият сензорен дисплей с висока резолюция, зает от HR-V, работи отлично в ADX. Той поддържа безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto, а системата има и възможност за Wi-Fi хотспот.
При най-високото ниво на оборудване стандартната аудиосистема с осем високоговорителя е заменена с премиум система Bang & Olufsen с 16 канала и 15 високоговорителя, която предлага завладяващ звук и избираеми музикални жанрове.
Както е обичайно за продуктите на други луксозни марки, Acura препоръчва използването на по-скъп бензин с октаново число 91 за този двигател.
Комфорт и усещане зад волана
Въпреки че ADX получава по-широки всесезонни гуми и по-твърди стабилизиращи щанги в сравнение с Honda HR-V, най-малкият модел на Acura е настроен предимно за комфорт в ежедневието. За купувачи, свикнали с динамичното управление на конкуренти като BMW X1, Alfa Romeo Tonale или Mini Countryman, управляемостта на ADX не е толкова пъргава или ангажираща. Воланът е прецизен и линеен, но не толкова отзивчив, колкото при други модели на Acura, независимо дали става дума за хечбека Integra, или за SUV моделите RDX и MDX. Въпреки това, ADX се справя отлично с ежедневните пътувания, стига водачът да не бърза.
Опционалната система за задвижване на всички колела Intelligent AWD не е същата усъвършенствана система SH-AWD, която разпределя въртящия момент между лявото и дясното колело и минимизира недозавиването, както при по-скъпите модели на Acura. Това е по-опростена система, която работи в режим на предно задвижване, освен ако не усети загуба на сцепление, при което може да изпрати до 50% от въртящия момент към задните колела. Това е отлично решение при дъжд и сняг, но не подобрява непременно прецизността на управление на суха настилка.
Стил за всеки ден
С ADX, Acura най-накрая предлага модел на достъпна цена за купувачи, които правят първи стъпки в сегмента на премиум малките кросоувъри. ADX е по-евтин и по-малко ангажиращ за шофиране от европейските си конкуренти, но е солидно предложение със стилен екстериор, луксозен интериор и богато оборудване за комфорт и удобство. Заслужава да се отбележи и гаранцията на задвижването, която е 6 години или 112 000 км и е една от най-добрите в индустрията.
Последвайте ни в Google News