С изцяло новия ADX Acura вече има сериозен представител в бързо разрастващия се сегмент на субкомпактните кросоувър SUV автомобили в САЩ. Компанията определя сглобявания в Гуанахуато, Мексико, ADX като достъпен премиум SUV, който служи като вход към луксозната гама на марката. Той допълва моделна линия, която включва по-големите RDX, MDX и изцяло електрическия ZDX, произвеждани в САЩ. Моделът дава възможност на купувачите да преминат от масовите марки към луксозния сегмент на разумна цена.
Предлагат се три нива на оборудване: базово ADX, средно A-Spec и върхово A-Spec Advance. Всички версии могат да бъдат поръчани с предно задвижване или със задвижване на всички колела. Базовите цени варират от 36 350 до 43 350 щ.д., като в тях е включена такса за доставка от 1350 щ.д. Задвижването на всички колела добавя 2000 щ.д. към цената. Както е обичайно за Acura, опциите са малко, като например премиум боята Urban Gray Pearl за 600 щ.д. на тестовия автомобил A-Spec Advance, показан на снимките.
Конкуренти на модела са Alfa Romeo Tonale, Audi Q3, BMW X1 и X2, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman и Volvo XC40.
ADX накратко
ADX е малък SUV с привлекателен дизайн, както отвън, така и отвътре. Базиран на платформата на Honda HR-V, ADX я надгражда с атрактивна предница в стила на RDX/MDX с характерната за Acura решетка Diamond Pentagon и широко разположени LED фарове с форма на отметка. Това е сериозна промяна спрямо по-заоблената и масивна решетка на HR-V. Ключова разлика е замяната на по-слабия двигател на HR-V с 1,5-литров четирицилиндров турбо агрегат, подобен на този в Acura Integra. ADX получава и по-спортни настройки на окачването, по-големи гуми и джанти, както и значително по-луксозен интериор.
Луксозен интериор
Интериорът на тестовия автомобил ADX A-Spec с пакет Advance създава изключително приятно усещане. Неочаквано за базов модел, дори и от премиум марка, таблото, вратите и конзолата на тази Acura се отличават с великолепна цветова схема, комбинираща орхидея (мръснобяло) и антрацит със сини акцентиращи панели. Използвани са множество меки на допир и подплатени повърхности, допълнени от акценти в пиано лак и с метален ефект, както и амбиентно осветление с възможност за избор на цвят. Панорамният покрив, спортните педали с метални елементи и отопляемият, облечен в кожа волан с плоска долна част допринасят за луксозното усещане в автомобила.
Въпреки това, контролите и оформлението на таблото запазват интуитивния и лесен за ползване дизайн, познат от други модели на Honda и Acura. От яркото и цветно стандартно 10,2-инчово дигитално приборно табло до лесните за достъп и управление физически бутони за стандартния двузонов автоматичен климатик, новият Acura ADX носи усещане за позната функционалност. Освен стандартното безжично зарядно за телефон, централната конзола на ADX предлага поставки за чаши и удобни ниши за малки предмети. На конзолата са разположени и бутони за бърз достъп до функции като избор на режими на шофиране, функцията за задържане на спирачката и електрическата ръчна спирачка.
Един елемент обаче е пропуснат от продуктовите мениджъри – дръжка за пътника отпред, разположена на предната колона или на тавана, която би улеснила влизането и излизането на хора с ограничена подвижност.
Интуитивна инфоразвлекателна система
Централният екран не е нито най-големият, нито най-малкият в луксозния сегмент на малките кросоувъри, но 9-инчовият сензорен дисплей с висока резолюция и хоризонтална ориентация, заимстван от HR-V, работи отлично в ADX. Системата поддържа безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, както и Wi-Fi hotspot функционалност.
Нивото на оборудване Advance заменя стандартната аудиосистема с осем високоговорителя с премиум система Bang & Olufsen с 16 канала и 15 високоговорителя, която предлага завладяващ звук, възможност за избор на музикални жанрове и HD радио.
Както е обичайно за други луксозни марки, Acura препоръчва за този двигател използването на по-скъп бензин с октаново число 91.
Плавно и комфортно пътуване
Въпреки че ADX е оборудван с по-широки всесезонни гуми и по-твърди стабилизиращи щанги в сравнение с Honda HR-V, най-малкият модел на Acura е настроен за комфортно ежедневно шофиране. За купувачи, свикнали с ангажиращото управление на конкуренти като BMW X1, Alfa Romeo Tonale или Mini Countryman, управляемостта на ADX не се усеща толкова пъргава или директна. Воланът на ADX е прецизен и линеен, но не толкова отзивчив, колкото при други модели на Acura, независимо дали става дума за хечбека Integra или за SUV моделите RDX и MDX. Въпреки това ADX се справя отлично с ежедневните пътувания, стига водачът да не бърза. В режим „Sport“ воланът се усеща малко прекалено твърд, но индивидуалният режим на шофиране при ниво на оборудване Advance позволява персонализиране според предпочитанията.
Опционалната система за задвижване на всички колела Intelligent AWD не е същата като по-усъвършенстваната SH-AWD, която се среща при по-скъпите модели на Acura и може да разпределя въртящия момент между лявото и дясното колело, за да намали недозавиването. Това е по-опростена система, която работи в режим на предно предаване, освен ако не отчете загуба на сцепление, при което може да изпрати до 50% от въртящия момент към задните колела. Тази система е чудесна за справяне с дъжд и сняг, но не подобрява непременно прецизността на управление на суха настилка.
Стилно ежедневие
С ADX Acura най-накрая предлага модел на атрактивна цена за купувачи, които за първи път навлизат в сегмента на премиум компактните кросоувъри. ADX не е толкова вълнуващ за шофиране, колкото европейските си конкуренти, но е солидно предложение със стилен екстериор, луксозен интериор и богато оборудване за комфорт и удобство. Струва си да се отбележи и гаранцията на задвижването, която е 6 години или 70 000 мили (около 113 000 км) и е една от най-добрите в индустрията.
Последвайте ни в Google News