Първи впечатления от KGM Musso EV: Най-убедителният електрически пикап досега?

Ако не беше скромната му товароносимост, KGM Musso EV можеше да бъде най-убедителният електрически пикап на пазара до момента. Той е тих, комфортен и с прилично поведение на пътя, идва с богато оборудване и предлага реален пробег от над 320 километра с едно зареждане. Ако KGM успее да предложи атрактивна цена и най-вече да подобри товарния му капацитет, моделът има всички шансове за успех.

Пазарна ниша в очакване на своя лидер

Сегментът на пикапите е може би най-устойчив на преминаването към електрическо задвижване. Докато в Северна Америка изборът е по-голям, европейските клиенти, търсещи електрически пикап, са ограничени до неубедителния Maxus T90 или изключително скъпия Isuzu D-Max EV. До края на годината обаче KGM (бившата SsangYong) ще пусне на пазара своя електрически Musso, който е напълно нов модел, несвързан с дизеловия си съименник.

Първите впечатления от предпроизводствен автомобил по британските пътища са много добри. Пикапът е просторен, управлява се добре и изглежда способен да измине над 320 км с едно зареждане. С очаквана начална цена от около 38 000 британски лири и официален пробег по WLTP от 378 км, той изглежда конкурентоспособен още преди да е стъпил на пазара.

Дизайн и оборудване

Подобно на други модели на марката като Actyon и Torres, Musso EV няма емблеми в предната част. Единствено надписът „KGM“ на задния капак подсказва за произхода му. Въпреки това автомобилът изглежда добре със своя масивен дизайн, множество защитни елементи и интересни детайли като декоративните дръжки на предния капак и стъпалата в задната част.

Интериорът също създава усещане за качество. Макар да се намират твърди пластмаси, седалките са тапицирани с кожа напа и разполагат с електрическо регулиране, отопление и вентилация. Декоративните елементи в меден цвят под двойния екран на инфоразвлекателната система допълват приятната атмосфера.

Списъкът с оборудване надхвърля очакванията за пикап. Освен богато оборудваните предни седалки, моделът предлага отопление за задните места и волана, двузонов климатроник и технология Vehicle-to-Load (V2L), която позволява захранването на лаптопи или инструменти. Екстериорът включва 17-инчови алуминиеви джанти, странични стъпала, изцяло LED фарове и множество системи за подпомагане на водача.

Усещане зад волана

Системите за подпомагане обаче понякога нарушават иначе приятното пътно поведение. На по-широки пътища воланът се намесва твърде активно, опитвайки се да задържи автомобила в лентата, което създава неприятно усещане. За щастие, асистентът за поддържане на лентата може бързо да бъде изключен с бутон на волана. Прекалено чувствителният сензор за вниманието на водача и звуковите предупреждения за скорост обаче се деактивират само през централния екран.

След изключването им Musso EV се превръща в тих, комфортен и сравнително пъргав пикап. Двата електромотора осигуряват мощност от 204 к.с. и незабавен въртящ момент от 339 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за осем секунди. Гумите с висок профил допринасят за ниския пътен шум. Единствено при скорост, близка до максималната от 177 км/ч, шумът от вятъра става по-осезаем.

Тестът беше проведен с празен товарен леген, което водеше до леки подскоци на задната ос при преминаване през неравности. Въпреки това шасито създава усещане за стабилност, а мекото окачване ефективно поглъща сътресенията, преди да достигнат до купето.

Пространство и товароносимост

Пътниците на задните седалки разполагат с щедро пространство, отопляеми външни места, големи прозорци и сгъваем централен подлакътник. Товарният отсек обаче е област, която се нуждае от сериозно подобрение. Въпреки приличния си размер, неговата товароносимост е ограничена до едва 690 кг. Причината е, че KGM са избрали по-комфортно многораменно задно окачване вместо по-здравото окачване с листови ресори, използвано при почти всички други пикапи. За сравнение, повечето дизелови и електрически конкуренти могат да носят товар от един тон или повече.

Производителят твърди, че Musso EV може да тегли ремарке с тегло до 1800 кг, което отново е по-малко в сравнение с основните му съперници.

Пробег, зареждане и ефективност

Въпреки тези недостатъци, ако посочените стойности са достатъчни за нуждите на купувача, Musso EV остава привлекателен. Нулевите му емисии осигуряват значителни данъчни предимства на някои пазари в сравнение с дизеловата версия. Освен това разходите за гориво могат да бъдат много по-ниски при зареждане на нощна тарифа.

В края на тестовото шофиране батерията с капацитет 80,6 кВтч беше на 48%, а оставащият пробег – 177 км. Това предполага, че в реални условия пробег от над 320 км е напълно постижим. Максималната скорост на зареждане от 120 кВт значително надвишава тази на Maxus и Isuzu и позволява зареждане от 10% до 80% за около 36 минути.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации