Официалният пробег по стандарта WLTP е около 435 км, а моделът B10 поддържа максимална скорост на зареждане от 168 кВ. Това е достатъчно за бързо зареждане от 30 до 80% за 20 минути. Тези стойности представляват сериозно подобрение спрямо мощността от 84 кВ при модела C10, но все още отстъпват на бързото зареждане, което предлага Kia EV3.
Предлага се само едно ниво на оборудване, което включва всички възможни екстри за B10. В Европа моделът пристига с по-малка батерия с капацитет 56.2 кВч, а за пазара във Великобритания е потвърдена и версия с удължен пробег (REEV), която се очаква през 2026 г.
Как се управлява?
С една дума – комфортно, но не толкова добре, колкото може да се очаква. При ниска скорост окачването се усеща леко меко и позволява клатушкане, а с повишаване на скоростта и при по-неравни пътища се усеща липса на пълен контрол върху каросерията. Въпреки това, като цяло автомобилът е релаксиращ за шофиране. Той се чувства особено добре при магистрални скорости, където поглъща неравностите с лекота. Шумоизолацията също е на високо ниво, с минимален шум от вятър и гуми при по-висока скорост.
Управляемостта е приемлива за електрически SUV, както и сцеплението. Воланът се усеща лишен от обратна връзка, независимо от избрания режим, но автомобилът винаги стои стабилно на пътя. Със сигурност това не е моделът с най-добра управляемост в класа си – Skoda Elroq предлага много по-приятно усещане зад волана.
Доставянето на мощност е плавно и изисква сериозно натискане на педала, за да се наруши балансът. Вероятно по-скромните показатели за мощност в сравнение с някои конкуренти помагат всичко да се усеща по-рафинирано, а ускорението е напълно достатъчно за изпреварване или включване в натоварен трафик.
Спирачките имат прекалено рязко първоначално зацепване, поради което при спокойно шофиране е по-удачно да се разчита на регенеративното спиране. То може да се регулира през инфоразвлекателната система, но след кратък тест на различните настройки, повечето водачи вероятно ще го оставят в стандартния режим. Въпреки че в момента системата не позволява пълно спиране (управление с един педал), от компанията обещават тази функция да бъде добавена със софтуерен ъпдейт по въздуха (OTA).
Leapmotor се хвали със 17 системи за подпомагане на водача, които са допринесли за петзвездния резултат на тестовете на Euro NCAP. В реални условия обаче те се оказаха доста натрапчиви. Асистентът за поддържане на лентата понякога дърпаше рязко волана без причина и вибрираше, докато напомнянето за почивка на приборното табло беше особено досадно.
Какъв е интериорът?
Интериорът е приятно и просторно място с интересни дизайнерски решения, които го отличават от стандартните предложения на някои конкуренти. Качеството е добро, макар и не луксозно, с меки на допир пластмаси на ключови места, докато по-евтините материали са оставени ниско долу в зоната на краката.
Пространството е огромно. Мястото за краката на задните седалки е особено впечатляващо, дори когато предните седалки са избутани назад. Отпред също е много просторно и има повече от достатъчно място.
Седалките са удобни, а електрическото регулиране в шест посоки за шофьора допринася за комфорта. Пасажерската седалка също има електрически настройки, но без регулиране по височина, което оставя пътника в по-висока позиция. Би било добре да има и повече възможности за регулиране на волана.
Багажникът обаче е по-малък от този на модели като Skoda Elroq и Jaecoo E5, но неговата практичност е добра. Той разполага с двоен под, което позволява или равна товарна повърхност за сметка на общия обем, или използване на пълния капацитет от 430 литра, но с висок праг. За да компенсира това, моделът предлага и преден багажник с обем от 25 литра.
Преди покупка
Leapmotor са избрали стратегия без допълнителни опции. Единственият начин да се похарчат повече от базовата цена от 29 995 британски лири е да се поръча опционален цвят на боята за 575 лири. Конкурентите в класа на семейните SUV автомобили са многобройни, като Kia EV3 и Skoda Elroq са лидери, макар и на значително по-висока цена за същото ниво на оборудване. Като по-достъпни алтернативи се открояват Jaecoo E5 и MG S5 EV, но нито един от тях не може да се мери с B10 по съотношение между цена и технологии.
Финални думи
Leapmotor B10 има много предимства освен атрактивната си цена и богатия арсенал от технологии. Той е комфортен, рафиниран и практичен електрически семеен SUV. Фактът, че цената му е под 30 000 лири, го прави още по-препоръчителен. Ако не беше толкова зависим от сензорния екран, щеше да бъде още по-добър.
Усещането зад волана по британските пътища е леко разочароващо, тъй като окачването се усеща нестабилно на всичко друго освен на най-гладките настилки. Динамиката е приемлива, но мудността при потегляне може да бъде смущаваща, а системите за подпомагане на водача понякога са твърде настоятелни.
Най-голямото предизвикателство за успеха на B10 обаче идва от по-големия модел на марката – Leapmotor C10. Той е още по-изгоден електрически SUV, който предлага по-добро пътно поведение, повече пространство и сходно оборудване само срещу 2 755 лири повече.
Основни технически данни
Автомобилът е оборудван с батерия с капацитет 67.1 кВч и един електромотор с мощност 219 к.с. и 240 Нм въртящ момент. Задвижването е задно, а трансмисията е едностепенна. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8.0 секунди, а максималната скорост е 171 км/ч. Пробегът с едно зареждане е около 418 км. Размерите на автомобила са 4515 мм дължина, 1885 мм ширина и 1655 мм височина.
Последвайте ни в Google News