Първи впечатления от Leapmotor B10 (2025): Голям скок напред

Точно когато пазарът на достъпни китайски електрически автомобили изглеждаше пренаситен, се появява Leapmotor B10 – семейният SUV на подкрепения от Stellantis производител. Концепцията за изгоден китайски електрически SUV не е нова и някои от съществуващите предложения са доста добри. Въпреки че често се отличават с богато оборудване, луксозен интериор и множество системи за безопасност, те обикновено отстъпват на конкурентите си по отношение на усещането зад волана и разчитат прекалено много на сензорния екран за управление на основните функции.

Въпросът е дали Leapmotor B10, с фината си европейска настройка, може да преодолее тези две препятствия. За да разберем, проведохме тест драйв на новия B10 в Южна Франция, за да проверим дали този премиум изглеждащ, но достъпен електрически автомобил може реално да се конкурира с модели като Kia EV3 и Skoda Elroq.

Какво представлява B10?

Това е третият автомобил на Leapmotor след пълноразмерния SUV C10 и малкия градски модел T03. B10 се позиционира в класа на семейните SUV автомобили и, подобно на своите събратя, е изцяло електрически, предлага отлично съотношение цена-качество и е оборудван с множество технологии.

Стандартното оборудване е изключително богато и включва огромен панорамен покрив, отопляеми и вентилирани предни седалки, 14,2-инчов сензорен екран, безжично зарядно за телефон, термопомпа, 360-градусова камера и електрически капак на багажника. Всичко това се предлага в единственото налично ниво на оборудване.

Технически характеристики

Предлага се само една версия, оборудвана с батерия с капацитет 67,1 кВтч и един електромотор, който задвижва задните колела. Мощността е 219 к.с., а максималната скорост достига 174 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди.

Пробегът по цикъла WLTP е 435 км, а B10 поддържа максимална скорост на зареждане от 168 кВт, което позволява зареждане от 30% до 80% за 20 минути. Тези стойности са значително подобрение спрямо 84-те киловата на по-големия C10, но все още не могат да се сравняват с бързото зареждане на Kia EV3. За европейския пазар е предвидена и по-малка батерия с капацитет 56,2 кВтч, а за 2026 г. е потвърдена версия с удължен пробег за Великобритания.

Как се усеща на пътя?

С една дума – комфортно. При ниска скорост окачването може да се усети леко меко, но като цяло автомобилът е релаксиращ за шофиране. Той се чувства особено добре при движение по магистрала, където с лекота поглъща неравностите. Шумоизолацията също е на високо ниво, с минимален шум от вятъра и гумите при по-висока скорост.

Управляемостта е прилична за електрически SUV, както и сцеплението. Воланът се усеща лишен от обратна връзка, независимо от избрания режим, но автомобилът винаги стои стабилно на пътя. Със сигурност не е шампион по динамика в класа си – Skoda Elroq предлага далеч по-ангажиращо шофиране.

Доставянето на мощност е плавно и е нужно сериозно провокиране, за да се наруши стабилността му. Спирачките обаче се усещат твърде резки, поради което често се разчита на регенеративното спиране. То е регулируемо, но настройката се извършва през инфоразвлекателната система, което не е особено удобно.

Leapmotor се хвали със 17 асистента за шофиране, но те се оказаха прекалено натрапчиви. Асистентът за поддържане на лентата понякога рязко дръпваше волана без видима причина и вибрираше силно, докато напомнянето за почивка на таблото беше особено досадно – появяваше се на всеки 15 минути, блокирайки навигацията, и изискваше две докосвания на екрана, за да изчезне временно.

Какъв е интериорът?

Пространството в купето е приятно и светло, с интересни дизайнерски решения, които го отличават от по-стандартните предложения на конкурентите. Качеството на материалите е добро, макар и не луксозно, с меки на допир пластмаси на достъпните места и по-евтини материали, разположени ниско в краката.

Интериорът е и огромен. Пространството за краката на задните седалки е впечатляващо, дори когато предните седалки са избутани назад. Отпред също е много просторно. Седалките са удобни, а електрическото регулиране в шест посоки допринася за комфорта. Пътническата седалка също има електрически настройки, но без регулиране на височината, което я оставя в по-висока позиция.

Най-големият проблем на B10 е прекомерната зависимост от сензорния екран. Макар да е с висока резолюция, голям и бърз, дълбочината на менютата и огромният брой опции го правят труден за използване. Има твърде много настройки, а физическите бутони са малко и са разположени основно на волана.

Ако трябва да сме дребнави, багажникът е по-малък от този на Skoda Elroq, но е практичен. Обемът му е 430 литра. Има и преден багажник с обем от 25 литра.

Финални думи

Leapmotor B10 предлага много повече от атрактивна цена и огромно количество технологии. Той е комфортен, рафиниран и практичен семеен електрически SUV. Когато се добави и фактът, че цената му на някои пазари е под 30 000 паунда, той става още по-препоръчителен. Ако не беше толкова зависим от сензорния екран, щеше да е още по-добър.

Най-големият му вътрешен конкурент обаче е по-големият Leapmotor C10, който предлага подобно усещане при шофиране, същото ниво на оборудване и доказан петзвезден рейтинг от Euro NCAP срещу малко по-висока цена.

При търсене на нов семеен автомобил през 2025 г. хибридните SUV модели трябва да са начело в списъка. Но кой от тях е правилният избор?

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации