Първи впечатления от Leapmotor B10: Най-добрият електромобил на бюджетната марка досега

Година след първите тестове на градския модел T03 и SUV автомобила C10, китайската марка Leapmotor представя може би най-важния си модел за европейския пазар – B10. Новият автомобил се позиционира между силно конкурентните B и C-сегменти при SUV моделите, като ще се изправи срещу Ford Puma Gen-E, Kia EV3 и MGS5 EV. Конкуренти са и моделите Vauxhall Mokka Electric и Peugeot E-2008, които са част от портфолиото на Stellantis – компанията майка, която притежава мажоритарен дял в Leapmotor International.

Задвижване и пробег

За пазара във Великобритания Leapmotor залага на опростен подход, като предлага B10 само с по-голямата батерия и по-високото ниво на оборудване. Управляващият директор на Leapmotor International UK, Деймиън Дали, коментира, че пробегът от около 320 км при по-малката батерия не е бил достатъчен за местните клиенти.

В резултат на това B10 е оборудван с батерия с капацитет 67,1 кВч, която осигурява пробег от 435 км. Тази стойност е значително по-добра от тази на Ford Puma Gen-E (377 км), Mokka Electric (399 км) и E-2008 (402 км). Единствено MGS5 EV Long Range предлага повече с пробег от 480 км с едно зареждане.

По време на теста, който включваше магистрали, извънградски пътища и градско шофиране, B10 постигна ефективност, равняваща се на пробег от 449 км. Наличието на стандартна термопомпа дава основание да се очаква, че автомобилът ще запази тези стойности и през зимните месеци. Скоростта на зареждане достига 168 кВ, което позволява заряд от 30 до 80% за 20 минути – време, съпоставимо с повечето конкуренти.

Усещане зад волана

От Leapmotor подчертават, че европейската версия на B10 е с окачване, настроено на тестовата писта на Stellantis в Балоко, Италия. Разположеният отзад електромотор осигурява 218 к.с. и 240 Нм въртящ момент, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за осем секунди и максимална скорост от 171 км/ч. Усещането зад волана е за по-добра динамика, като в Китай официално обявеното време за ускорение е 6,8 секунди.

С тегло от 1845 кг и окачване, настроено за комфорт, B10 не е автомобил за динамично шофиране в завои. Накланянето на каросерията е умерено, подпомогнато от ниско разположената батерия, която допринася за стабилността и разпределението на теглото в съотношение 50:50. Воланът е изключително лек, което е удобно в града, но му липсва обратна връзка. Трите режима на шофиране – Comfort, Standard и Sport – променят леко тежестта на волана и реакцията на педала за ускорение.

Качеството на возене е като цяло много добро. Окачването с фиксирани амортисьори и 18-инчовите джанти успешно поглъщат неравности при ниска скорост, макар понякога да се усещат леки вторични вибрации. При движение по магистрала комфортът се подобрява, но се появява аеродинамичен шум, особено около страничните огледала.

Интериор и практичност

B10 е голям за сегмента си. Той е с 301 мм по-дълъг от Puma Gen-E и е по-голям във всяко едно измерение от MGS5 EV. С междуосие от 2735 мм, интериорът е почти толкова просторен, колкото на по-големия C10. Дори високи пътници на задните седалки разполагат с достатъчно място, а усещането за простор се подсилва от равния под и стандартния панорамен покрив.

Багажникът с обем от 430 литра е среден за класа, като моделите на MG и Ford предлагат по-голям капацитет.

Оборудване и цена

Това, което отличава B10, е богатото стандартно оборудване. Предлаганото ниво Life Pro Max включва отопляем волан, отопляеми и вентилирани предни седалки, безжично зарядно за смартфон, автоматичен климатик и технология Vehicle to Load (V2L), която позволява захранване на външни уреди от батерията на автомобила.

На таблото са разположени 14,6-инчов централен сензорен екран и 8,8-инчов дисплей пред водача. Инфоразвлекателната система работи изключително бързо и има ясна графика, но менютата могат да се сторят претрупани. Почти всички функции се управляват през екрана, като физическите бутони в купето са много малко.

Качеството на интериора е прилично, а сглобката изглежда солидна. Макар дизайнът да не е особено вдъхновяващ, по време на теста не се чуха никакви скърцания или шумове.

B10 все още не е преминал тестовете на Euro NCAP, но от Leapmotor се стремят да постигнат петзвезден рейтинг, подобно на C10. Автомобилът разполага с адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата и множество други асистенти. В реални условия обаче някои от тях работят прекалено натрапчиво, а изключването им изисква навигация през менютата на екрана при всяко стартиране.

Основното предимство на B10, както и на другите модели на марката, е цената. Във Великобритания тя стартира от 29 995 британски лири, което е изключително изгодна стойност за толкова голям и добре оборудван електрически автомобил.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации