Версиите на Citroen C5 Aircross с изцяло електрическо и плъгин хибридно задвижване вече са познати, но за много купувачи новият вариант с мек хибрид може да се окаже идеалният избор. Той предлага добър разход на гориво, адекватна динамика и голяма част от финеса на електрическия модел, особено когато задвижването се поема от електромотора. Този автомобил няма никакви спортни амбиции и това е напълно в реда на нещата. Това е просторен, комфортен и изгоден SUV, който поставя удобството и безопасността на пътниците на първо място.
Комфортът като основен приоритет
Положителното отношение на Citroen към комфорта на пътниците е похвално, но в крайна сметка то се сблъсква със суровата реалност на лошите пътища. Тестът на базовия C5 Aircross Hybrid 145 се провежда в провинциален район, където дупките изглеждат повече от селата.
Това е версията Hybrid 145, чиято цена започва от 30 495 британски лири за ниво на оборудване You!. Автомобилът е оборудван стандартно с окачване Advanced Comfort, което използва хидравлични ограничители на Citroen за предотвратяване на резки реакции на каросерията. Усещането е изключително меко. Каросерията преминава плавно през неравности и вълни по пътя, като обикновено се „приземява“ с изключителна деликатност. По време на 90-минутното шофиране окачването реагира остро само веднъж при преминаване през по-голяма дупка, а каросерията се усеща леко нестабилна единствено в участък със скорост от около 110 км/ч, където неравностите следваха една след друга. С изключение на острите завои, окачването контролира добре накланянето на каросерията.
Първият контакт с управлението е по-малко впечатляващ – при градски скорости то се усеща леко и вяло около централна позиция. Реакцията е по-директна при по-висока скорост, когато кормилното управление става по-тежко. Накратко, усещането е функционално, но лишено от обратна връзка.
Динамика и ефективност на мекия хибрид
Може да се предположи, че 1,2-литров трицилиндров двигател би се затруднил в SUV с дължина 4,6 метра и тегло 1 554 кг. Благодарение на допълнителния въртящ момент от електромотора и трансмисията с двоен съединител, която сменя предавките бързо и плавно, мекият хибрид Aircross се усеща по-пъргав, отколкото предполага ускорението му от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди. Макар и да не е спринтьор, автомобилът позволява уверено изпреварване и лесно достига скорост от 110 км/ч, съпроводен от приятния звук на бензиновия двигател. Трябва да се отбележи обаче, че това е с един човек на борда.
C5 Aircross се представя най-добре при спокойно шофиране. При преминаване през населени места двигателят се изключва и електромоторът поема задвижването за близо километър и половина. В купето настава тишина, нарушавана единствено от лекия шум на гумите, а графика на дигиталното приборно табло показва кога бензиновият двигател се включва отново.
Комфортът на магистрала също е на добро ниво. Звукът от трицилиндровия двигател е приглушен и се долавя лек шум от вятъра, но като цяло Aircross създава усещане за изтънченост. Седалките с двуцветна текстилна тапицерия, дори в базовия модел, са меки и удобни. Въпреки не особено щадящия стил на шофиране с резки спирания и ускорения, бордният компютър отчете разход от 6,8 л/100 км. Това предполага, че официалният разход от около 6,6 л/100 км е напълно постижим, подпомогнат от факта, че автомобилът се движи на електричество през почти половината от времето.
Просторен и функционален интериор
Стандартното оборудване включва 18-инчови алуминиеви джанти, червен металик, 13-инчов вертикален сензорен екран, климатик, безключово стартиране, заден парктроник и множество системи за безопасност. Салонът на базовия модел е приятно място. Комбинацията от светлосив таван и големи странични прозорци създава усещане за простор. Тапицираните елементи по арматурното табло са приятен детайл, въпреки че от него се чуваха леки резонансни шумове. Стандартната аудиосистема е добра, макар че високоговорителите, монтирани високо и перпендикулярно на таблото, изглеждат странно.
Големият сензорен екран е разделен на лесни за използване секции. Има и панел с физически бутони за основните функции на климатика. Налични са множество поставки за чаши, гнезда за зареждане и място за безжично зареждане на телефон. Apple CarPlay и Android Auto са стандартни.
Задните седалки предлагат много пространство, имат възможност за лек наклон и разполагат със същите стилни подлакътници като предните. Въпреки това, задната седалка, разделена в съотношение 40:20:40, е стъпка назад в сравнение с трите индивидуални седалки в първото поколение на Aircross.
Багажникът е голям – 651 литра, а при сгъване на седалките обемът нараства до 1 985 литра. Всичко в този автомобил е проектирано с мисъл за хората. С избора от задвижвания – мек хибрид, плъгин хибрид и изцяло електрически вариант с пробег над 640 км, новият C5 Aircross има потенциала да задоволи нуждите на широк кръг от купувачи.
Технически характеристики
Моделът е Citroen C5 Aircross You Hybrid 145, задвижван от 1,2-литров трицилиндров турбодвигател и електромотор с мощност 28 к.с. Общата системна мощност е 143 к.с., а въртящият момент достига 280 Нм. Задвижването е предно, а трансмисията е шестстепенна автоматична с двоен съединител. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,2 секунди, а максималната скорост е 201 км/ч.
Последвайте ни в Google News