Първи впечатления от новия Ford Mustang GTD: гениална лудост

Уникален характер, създаден за пистата

Колкото и добре да се подготви човек за нов автомобил, реалността винаги намира начин да го изненада. Ford Mustang GTD е на светлинни години от стандартния Mustang, но същевременно не прилича на Porsche 911 GT3 RS, въпреки че се състезава в същата лига. За щастие, този екстремен Ford притежава свой собствен, див, но напълно контролируем характер, който се разгръща изцяло в режим Track. В него Mustang GTD се превръща в истински „трансформър“.

Ford Mustang GTD е завладяващ автомобил както за гледане, така и за шофиране. Това е Ford с раздута каросерия, създаден да се конкурира с Porsche 911 GT3 RS, който ще се произвежда в малки серии и само с ляв волан.

Със следа, разширена с около 100 мм, и масивни калници, GTD е широк над два метра – с цели 120 мм повече от стандартния Mustang. Въпреки това усещането зад волана бързо става познато, поне за всеки, свикнал с мощни американски автомобили.

Познат интериор под карбонова броня

Интериорът допринася значително за това усещане за комфорт. Докато отвън е трудно да се разпознае оригиналният Mustang под новата му карбонова броня – дори покривът, вратите и предният капак са изработени от въглеродни влакна – вътре всичко е както се очаква. Няма предпазна клетка, нито радикални спортни седалки. Вместо това има нови графики за GTD в бордовия компютър и табелка със сериен номер, която показва, че всеки автомобил е ръчно изработен от състезателните специалисти на Multimatic в Канада.

Започваме теста в режим Sport, въпреки че има и много по-агресивна опция Track. Удивително е колко цивилизиран се усеща автомобилът и колко лесно се управлява. Похвалата, която Porsche получава за двойнствената си природа – годен както за пистата, така и за супермаркета – важи и за Mustang GTD. Разбира се, ако пренебрегнем липсата на багажник, която е жертва на трансакселната схема на задвижване.

В действителност паркингът на супермаркет е също толкова безсмислено място за GTD, колкото и за 911 GT3 RS. Но основната идея остава: Mustang GTD притежава известна степен на ежедневна използваемост.

Трансформация с натискането на един бутон

По време на първите ни обиколки на пистата в режим Sport увереността ни бързо нараства. Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 R достигат работна температура мигновено, а връзката между автомобила и асфалта става изключително здрава.

Скоро идва време и за режим Track. Той може да бъде активиран само при спрял автомобил и след допълнително потвърждение. Тогава GTD се снижава с адаптивното си окачване с около 40 мм отпред и 30 мм отзад.

И тогава се случва магията. Подобно на известните роботи „трансформъри“, Mustang GTD придобива напълно различен характер. Абсолютно всичко става по-остро, по-директно, по-бързо. Трудно е да се сетим за друг автомобил с толкова огромна разлика между двата си режима на шофиране.

Безкомпромисна мощ и аеродинамика

Сложните аеродинамични решения – активно регулируемо задно крило, дифузьор под купето и отвори в предния капак – позволяват невероятна скорост в завоите. Активната аеродинамика включва и DRS система, подобна на тази във Формула 1, която променя въздушното съпротивление. Огромното, хидравлично регулируемо задно крило притиска автомобила към пистата със сила, докато спирачната система с карбон-керамични дискове е брутално директна и осигурява изключително къс спирачен път. Това е крайно необходимо при собствено тегло от около 1970 кг.

И накрая идва двигателят. В днешно време твърде рядко се чува ревът на 5.2-литров V8 с механичен компресор, особено такъв, който произвежда над 826 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Той е базиран на състезателния двигател на Ford за сериите GT3 и ускорява GTD от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди, а максималната скорост достига 325 км/ч. Усещането е несравнимо удоволствие.

В крайна сметка Mustang GTD има повече характер от 911. Почти съвършената природа на актуалния GT3 RS донякъде го лишава от тръпката на непредсказуемостта. Ford Mustang GTD обаче запазва именно този елемент. Той се усеща по-буен и от време на време разтърсва водача. Не всеки харесва нещо толкова необуздано, но ние определено сме впечатлени.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации