Първи впечатления от новия Jaecoo 5 (2025): Простор и цена преди всичко

Новият китайски SUV не може да се мери с европейските си конкуренти по отношение на финеса, но предлага впечатляващо пространство за цената си.

Нашата присъда

Jaecoo 5 вероятно ще намери своите почитатели сред купувачите, които ценят най-вече богатото оборудване и голямото пространство спрямо цената. По тези два показателя моделът е на върхово ниво, а качеството на интериора и технологиите са по-добри от очакваното за този ценови клас. Въпреки това, изживяването зад волана, особено бензиновият двигател, разочарова с динамика, финес на работа и разход на гориво. Именно тук водещи европейски конкуренти като Skoda Kamiq и Nissan Juke предлагат по-добри решения. Все пак, предимствата на Jaecoo 5 по отношение на цена и практичност са неоспорими.

Запознанство с модела

Jaecoo е още една от многото нови китайски марки, но определено заслужава внимание. Заедно със сестринската си фирма Omoda и предстоящата трета марка Chery, компанията сериозно навлиза на пазара във Великобритания, като дори първият ѝ модел, SUV автомобилът Jaecoo 7, успя да влезе в топ 10 по продажби на нови автомобили през август.

Сега гамата на компанията се разширява с Jaecoo 5, който по същество е версия с по-традиционна SUV форма на вече продавания кросоувър Omoda 5. Моделът ще се предлага в изцяло електрически вариант E5 или с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 143 к.с., какъвто беше и тестовият автомобил. По размер Jaecoo 5 се позиционира точно между конкурентите си: по-голям е от Nissan Juke или Skoda Kamiq, но не толкова голям, колкото техните събратя Nissan Qashqai и Skoda Karoq.

На хартия данните изглеждат впечатляващо. Освен допълнителното пространство, най-високото ниво на оборудване Luxury на цена от 28 000 британски лири е само малко по-скъпо от средно оборудван Juke N-Connecta и с почти 3000 лири по-евтино от Kamiq SE L. Объркващо е, че Jaecoo е с много близка цена до сестринския си модел Omoda 5, с който споделя платформа и задвижване. Така изборът между двата се свежда до това дали клиентът предпочита по-скосените линии на Omoda или по-изправения, традиционен SUV вид на Jaecoo.

Jaecoo 5 се предлага и в базово ниво на оборудване Pure на цена от едва 24 505 британски лири, ако купувачът е готов да се лиши от екстри като панорамен стъклен покрив, електрическа задна врата, електрически, отопляеми и вентилирани седалки, както и интериор от еко кожа. Дори в тази по-ниска ценова категория обаче, автомобилът стандартно включва 18-цолови лети джанти, 13.2-инчов сензорен екран с безжични Apple CarPlay и Android Auto, както и пълен набор от системи за безопасност.

Дизайн и интериор

Дизайнът на първия модел на Jaecoo, номер 7, беше сравняван с този на Range Rover Evoque и Velar от определени ъгли, особено отстрани и отзад. По-малкият Jaecoo 5 до голяма степен следва тази семейна линия. Бензиновата версия запазва огромната предна решетка, която определено се откроява на пътя и е основната разлика спрямо електрическия вариант, който има по-изчистена предна част с панел.

Интериорът е доминиран от големия 13.2-инчов вертикален сензорен екран, но иначе е изчистен и спретнат, с удобни кожени седалки при по-високото ниво на оборудване Luxury. Подобно на много масови автомобили, качеството на материалите на нивото на погледа е добро, но по-ниско долу, жабката и панелите на вратите издават по-бюджетната реалност.

Задвижване и пътно поведение

Задвижването се осигурява от 1.6-литров бензинов двигател без никаква хибридна подкрепа, което означава, че Jaecoo 5 изостава по отношение на ефективността. Неговите 143 к.с. не са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 10 секунди, а разходът на гориво е далеч от този на хибридния Nissan Juke, който постига 4.8 л/100 км. По време на нашия тест в смесен цикъл отчетохме разход от около 8 л/100 км.

Това обаче не е всичко. Двигателят е шумен и нерафиниран, а различните режими на шофиране не помагат особено. В режим Normal усещането за мигновено ускорение е твърде рязко, което води до придърпване при подаване и отпускане на газта. В режим Eco реакцията става твърде мудна, но определено е по-приятна за спокойно шофиране. Режим Sport не добавя почти нищо съществено спрямо рязкото поведение в Normal.

Возията също е леко твърда, макар и не дразнеща, а при по-висока скорост се чува шум от 18-цоловите гуми. Управлението реагира достатъчно бързо, но е напълно лишено от обратна връзка.

От Jaecoo твърдят, че са работили по системите за подпомагане на водача след критики за тяхната натрапчивост в предишни модели. В Jaecoo 5 определено има по-малко звукови сигнали. Плъзгане с пръст в ъгъла на сензорния екран дава достъп до настройките на асистентите, така че те могат лесно да се включват и изключват. Дори когато системата за поддържане на лентата е активна, тя не се намесва толкова шумно.

Самият сензорен екран контролира всичко и е с добро разположение на менютата, въпреки че невинаги реагира при първо докосване. Феновете на физическите бутони ще бъдат разочаровани от тяхната липса, но поне контролите на климатика са достъпни само с едно плъзгане нагоре. Налични са и множество гласови команди.

Практичност и пространство

Пътниците на задните седалки разполагат с предостатъчно място за главите. Установихме, че двама възрастни с ръст над 180 см могат да седят удобно един зад друг – нещо, с което малко автомобили в този сегмент могат да се похвалят. Багажното пространство също е добро, като обемът от 480 литра надминава този на Juke (422 литра) и Omoda 5 (380 литра).

В крайна сметка, това е автомобил, който ще бъде купуван заради своята цена, оборудване и дизайн, а не заради поведението си на пътя. Изживяването зад волана далеч не е най-силната му страна, но не е и толкова лошо, че да предизвика съжаление у купувача, което да надделее над позитивите.

Технически характеристики

Тестваният модел е Jaecoo 5 Luxury с цена от 28 000 британски лири. Оборудван е с 1.6-литров четирицилиндров бензинов двигател с мощност 143 к.с. и въртящ момент от 275 Нм. Задвижването е предно, а скоростната кутия е седемстепенна автоматична. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10.2 секунди, а максималната скорост е 182 км/ч. Размерите на автомобила са 4380 мм дължина, 1800 мм ширина и 1595 мм височина. Продажбите на модела стартират в края на октомври.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации