Заключение накратко
Дори краткото ни запознанство с Yangwang U9 беше достатъчно, за да разкрие потенциала му: той е изключително бърз и готов да предизвика утвърдените имена в сегмента. Yangwang ще трябва да положи усилия, за да убеди клиентите да се доверят на непозната марка. Въпреки това, с атрактивна цена и възможност за тест драйв, моделът има всички шансове да впечатли европейските потребители.
Китайският гигант BYD се разраства с невероятни темпове, продавайки хибридни и електрически автомобили в огромни количества и не показва признаци на забавяне. На родния си пазар компанията има пет марки в портфолиото си, всяка с различно позициониране. Луксозният бранд Yangwang цели да предложи на водачите усещане за превъзходство чрез технологии, лукс и дизайн, а хиперавтомобилът U9 е флагманът, който трябва да изведе марката на върха.
Дизайн и мощност без компромиси
Със силует на автомобил с централно разположен двигател, опционално огромно задно крило и впечатляващи детайли в предните светлини, U9 демонстрира, че Yangwang не си поставя никакви ограничения. Базовата мощност от над 1300 к.с. се осигурява от четири електрически мотора.
Съществува и по-мощна версия Xtreme с почти 3000 к.с., която е достигнала максимална скорост от близо 500 км/ч. Това показва, че когато BYD си постави цел, компанията я преследва неотлъчно. В случая целта е била да създаде най-бързия сериен автомобил в света.
U9 притежава всички типични черти на хиперавтомобил – нисък е, вратите се отварят под нестандартен ъгъл, има само две места и изглежда страхотно в червено. Като електрически автомобил обаче, неговите спецификации са шокиращи.
Технически характеристики
Огромната мощност позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.36 секунди и максимална скорост от близо 300 км/ч. За да постигне това, автомобилът трябва да се справи с тегло от 2475 кг. Значителна част от него се дължи на 80-киловатчасовата батерия Blade. Тази технология, разработена от BYD, позволява създаването на компактни, структурно здрави и по-безопасни батерии.
Въпреки използването на карбонови влакна и други мерки за олекотяване, масата остава сериозен фактор. Бързото зареждане с мощност до 500 кВт и пробегът от около 450 км (според китайския еквивалент на WLTP) обаче компенсират до голяма степен недостатъците на високото тегло.
U9 разполага и с иновативна система за въздушно окачване – DiSus-X Intelligent Body Control. Това е най-авангардната активна система на компанията, проектирана да поддържа стабилността при висока скорост. Тя помага на автомобила да остане „равен“ в завоите и дори му позволява да „прескача“ неравности като дупки по пътя.
Първи впечатления зад волана
В интериора седалките са разположени ниско и обгръщат тялото, като страничните им опори се надуват с въздух, за да осигурят стабилност в завоите. Имахме възможност да направим няколко обиколки с U9 на новата тестова писта на BYD в Джънджоу. Бяхме ограничени до състезателен режим и с молба да не натоварваме автомобила до краен предел, все пак над 1300 к.с. са сериозна мощ.
Първото нещо, което прави впечатление, е колко резки са спирачките. Дори лекото им докосване спира автомобила изненадващо бързо. На пистата обаче това усещане се променя. U9 е невероятно пъргав, а ускорението притиска тялото назад, докато скоростта на дигиталния дисплей расте главоломно. Когато се стигне до завой, спирачките вече не се усещат толкова агресивни, а напълно адекватни за задачата да укротят тежък, но изключително бърз автомобил.
Управлението е директно и вдъхва увереност, че U9 ще следва зададената траектория прецизно, като същевременно предлага добра обратна връзка. Благодарение на това и на интелигентното окачване, автомобилът изобщо не се усеща тежък, а по-скоро напомня на хиперавтомобилите, с които се конкурира.
Последвайте ни в Google News