Първи впечатления от Volkswagen ID. Polo: Край на второстепенните роли

Volkswagen Polo винаги е бил модел, който лесно остава в сянка. Причината за това не е в самия автомобил – той съвестно изпълнява ролята на надежден градски хечбек през последните 50 години, но винаги е бил засенчван от Volkswagen Golf. Новият Volkswagen ID. Polo обаче има потенциала да промени това.

Задачата пред ID. Polo е огромна. Той трябва да бъде първият модел, който пренася емблематично име от миналото в ерата на електричеството, подобно на начина, по който ID.4 ще се превърне в ID. Tiguan през 2026 г.

Преди официалното представяне в началото на следващата година, успяхме да тестваме маскиран прототип, за да преценим дали си струва да се чака малкият електрически автомобил на Volkswagen. Прочетете нататък, за да разберете дали VW ID. Polo е модел, който заслужава внимание през 2026 г.

Какво е новото?

Почти всичко, включително и основата. ID. Polo използва новата платформа MEB+, която споделя с Cupra Raval, Volkswagen ID. Cross и Skoda Epiq – група, известна като „Семейството градски електрически автомобили“. Очаква се MEB+ да послужи и за основа на значителни фейслифти на съществуващи електрически модели на VW през 2026 г.

По време на теста ме придружаваше Бастиан Вернер, говорител на отдела за цялостно развитие на градските електрически автомобили. Той сравни еволюцията от MEB към MEB+ с прехода от MQB към MQBevo – платформа, която вътрешно в компанията наричат „перфектната MQB“. Това е смело изказване за архитектура, чието начало не беше съвсем гладко.

Какви са спецификациите?

Нека започнем с най-важното – батериите. Предлагат се две възможности, като по-малката е литиево-желязо-фосфатна (LFP) с капацитет 37 кВтч, която осигурява официален пробег от близо 300 км. По-голямата, литиево-никел-манганова (NMC) батерия с капацитет 52 кВтч, позволява изминаването на до 450 км с едно зареждане.

Въпреки разликата в капацитета, теглото на двете батерии се различава с по-малко от три килограма. Това означава, че не са необходими конструктивни промени за адаптирането им, а теглото на всички версии на ID. Polo е малко над 1500 кг, което Вернер определи като „щастливо съвпадение“.

Скоростта на зареждане също изглежда обещаваща. Батерията с капацитет 37 кВтч поддържа бързо зареждане с прав ток до 90 кВ, което позволява заряд от 10 до 80% само за 27 минути. Вариантът с 52 кВтч достига пикова мощност от 130 кВ, като същото зареждане отнема 23 минути.

Купувачите ще могат да избират между четири нива на мощност, по две за всеки размер батерия. Версиите с по-малката батерия ще се предлагат със 116 и 135 к.с., докато тези с по-голямата ще разполагат с 211 и 226 к.с. Най-мощният вариант ще носи емблемата ID. Polo GTI – първото използване на легендарното спортно означение за електрически автомобил. Тестваният от нас прототип беше версията с 211 к.с.

Цените все още не са потвърдени, но от Volkswagen заявиха, че базовият модел ще струва под 25 000 евро. Това го позиционира малко по-ниско от Cupra Raval и го превръща в пряк конкурент на Renault 5 E-Tech.

Какво е усещането зад волана?

Имайки предвид, че Renault 5 E-Tech е естествен еталон за малките електрически автомобили, ID. Polo трябва да предлага отлично пътно поведение. Този прототип определено загатва за добри неща.

Спирачките са най-голямото и впечатляващо подобрение за всеки, който е управлявал съвременен електрически Volkswagen. Те са удоволствие за използване благодарение на прецизното усещане и добре премереното съпротивление на педала. Част от този напредък се дължи на използването на дискови спирачки отпред и отзад, които заменят барабанните, все още налични при всички актуални MEB модели.

Регенерацията на спирачната енергия е също толкова впечатляваща. Тя е интуитивна и никога не реагира рязко или тромаво. Вернер препоръча да изпробвам този режим по криволичещите планински пътища в Испания и съветът му се оказа на място – автомобилът се усещаше изключително пъргав и отзивчив.

Кормилното управление също се прояви в най-добрата си светлина по тесните завои. То е с приятно тегло при по-висока скорост и същевременно е много точно. В комбинация със стабилната, но пъргава предна част, управлението се оказа изключително забавно. Фактът, че ID. Polo е с предно задвижване – вече възможно с MEB+ – също допринася за това класическо усещане за малък автомобил.

По-голямата част от маршрута беше по добре поддържани пътища, но дори 500-метров участък с прашна настилка, по-подходяща за рали автомобил, не разклати нито колата, нито мен. Макар в настройките да се усеща ясна твърдост, тя никога не преминава в дискомфорт. Единственият реален проблем беше по-осезаемият шум от вятъра около страничните огледала.

Динамиката на версията с 211 к.с. също беше добре калибрирана. Автомобилът не е безумно бърз, но е достатъчно пъргав за изпреварване по магистрала и за бързо включване в трафика. Въпреки няколко опита да провокирам гумите с рязко ускорение, подаването на мощност винаги беше плавно и линейно.

А интериорът?

За него не можем да кажем нищо. Всеки сантиметър от интериора на тествания ID. Polo беше покрит с черна маскировъчна тъкан.

Финални думи

Всичко дотук изглежда много обещаващо. Ако серийният VW ID. Polo запази инерцията, започната от този прототип, той заслужава да се продава добре. Платформата MEB+ успява да усъвършенства и да отстрани много от първоначалните проблеми на MEB, така че това може да е началото на ренесанс за Volkswagen.

Разбира се, остават неизвестни като интериора, обема на багажника, нивата на оборудване и финалните цени, преди да можем категорично да препоръчаме ID. Polo. Основите на автомобила обаче са изключително солидни. Ако бяхме на мястото на Renault, щяхме да следим този модел много внимателно.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации