Първи впечатления: Subaru Solterra модел 2026 г. със сериозно обновление

Електрическият модел получава по-голям пробег, повече мощност, стандартен NACS порт и по-бързо зареждане, като цената остава почти без промяна спрямо миналогодишния модел.

Subaru и Toyota навлизат в четвъртата моделна година на своя съвместен проект за електрически автомобил и по този повод представят значителни промени, за да го направят по-конкурентоспособен. Модел 2026 г. на Subaru Solterra (и сходния Toyota bZ4X) вече разполага със стандартен порт за зареждане NACS (познат от Tesla), повече мощност от новите електромотори, по-бързо зареждане на малко по-голямата батерия, както и скрити подобрения за намаляване на шума и оптимизиране на возията и управлението. Промените са изключително необходими, тъй като досегашният Solterra страдаше от бавно зареждане и неконкурентен пробег.

За модел 2026 г. нивата на оборудване са по-малко, а Subaru запазва цените почти без увеличение, като дори намалява цената на една от версиите. Това вероятно е отговор на прекратяването на федералните данъчни кредити за електрически автомобили в САЩ и съответния спад в търсенето.

Цени и версии за 2026 г.

Базовата цена на ниво на оборудване Premium остава 38 495 долара, без промяна спрямо модел 2025 г., докато версията Limited с цена от 41 395 долара е с 600 долара по-евтина. И двете разполагат с два електромотора, които заедно генерират 233 к.с. – увеличение с 18 к.с. спрямо предходния модел.

Нивото на оборудване Touring е спряно от производство, а на негово място идва Limited XT, което струва 42 895 долара – с 2100 долара по-малко от версията, която заменя. На върха на гамата е новото ниво Touring XT, което Subaru предостави за този тест, с базова цена от 45 555 долара. Двете XT версии използват задвижване с два мотора и мощност 338 к.с. От Subaru твърдят, че това задвижване прави Limited XT по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч от спортния седан Subaru WRX STI.

Поглед към бъдещето: Trailseeker

През 2026 г. се очаква да пристигне и по-голяма версия на Solterra, наречена Trailseeker. Тя ще бъде с над 15 см по-дълга и с почти 2,5 см по-висока от Solterra, като ще предлага пътен просвет от 21 см. Моделът е изграден върху обновената платформа, използвана и от Solterra, и се очаква да разполага с 375 к.с. от двата си електромотора.

Тестваният автомобил е Subaru Solterra Touring XT модел 2026 г. Той е оборудван с два електромотора с обща мощност 338 к.с., батерия с капацитет 74,7 кВтч и задвижване на четирите колела. Базовата цена на версията е 45 555 долара, към която се добавя такса за доставка от 1450 долара.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации