Първи впечатления: Toyota RAV4 PHEV модел 2026 г. е бърз, икономичен и с полезни технологии

Toyota постигна огромен търговски успех с отиващото си поколение на RAV4. Популярността му го превърна в най-продавания лек автомобил в САЩ, отстъпващ единствено на Ford F-Series, с продажби, доближаващи половин милион бройки годишно. Поради тази причина не е изненада, че японският производител е подходил консервативно към обновения RAV4 за 2026 г., като е направил поетапни подобрения във всяко отношение, вместо да рискува с революционни промени. Тази стратегия е сходна с тази, приложена при последното поколение на Camry.

Новости в задвижването

Подобно на седана, Toyota премахва конвенционалния четирицилиндров двигател от гамата на RAV4. За модел 2026 г. повечето версии ще се предлагат с хибридно задвижване, което генерира с 23 к.с. повече от предишния базов двигател, достигайки обща мощност от 226 к.с. За първи път хибридният RAV4 ще се предлага и във вариант само с предно предаване. Версията със задвижване на всички колела е дори по-мощна, разполагайки с 236 к.с.

Задвижващата система на plug-in хибридната версия (PHEV) на RAV4 е получила увеличение на мощността с 22 к.с. за 2026 г., с което общата ѝ мощност достига 324 к.с. Преди PHEV вариантът се предлагаше в две нива на оборудване. Сега версиите са четири: към SE и XSE се присъединяват ориентираната към приключения Woodland и GR Sport с по-агресивна визия. Всички PHEV модели са със задвижване на четирите колела, като е важно да се отбележи, че GR Sport се предлага с летни гуми.

Пробег и технологии

Електрическият пробег на новия RAV4 PHEV (преди да се наложи включването на бензиновия двигател) е увеличен от 68 км при модела за 2025 г. до между 77 и 84 км при модел 2026 г., в зависимост от конфигурацията. Това е един от най-големите пробези в изцяло електрически режим сред всички настоящи plug-in хибриди на пазара.

RAV4 е първият модел на марката, оборудван с Toyota Safety Sense 4.0 – най-новата версия на пакета с технологии за активна безопасност и асистенция на водача. Важно е да се отбележи, че системите за следене на сляпата зона (BSW) и за предупреждение за напречен трафик отзад (RCTW) вече са стандартни за всички нива на оборудване.

Както и при други модели на марката, RAV4 се предлага с програмата ToyotaCare, която покрива препоръчаното от производителя обслужване за две години или 40 000 км.

Спецификации на тествания автомобил

Тестваният автомобил е Toyota RAV4 PHEV XSE модел 2026 г. Той е оборудван с 2,5-литров четирицилиндров plug-in хибриден двигател с обща мощност 324 к.с., електронна безстепенна трансмисия (e-CVT) и задвижване на всички колела. Приблизителната цена за базовия PHEV модел е 46 000 долара, а общата стойност на тествания автомобил, включително допълнителното оборудване и таксите, е около 50 000 долара. Автомобилът е произведен в Япония.

Версията XSE е най-спортният вариант на RAV4, който се отличава с множество черни декоративни елементи и големи 20-инчови черни джанти.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации