На автомобилното изложение IAA в Мюнхен Volkswagen Group представи първия модел от своето портфолио, задвижван от батерия с твърд електролит. Оказа се, че това не е автомобил, а състезателният електрически мотоциклет Ducati V21L от шампионата MotoE.
Концернът активно работи по електрически автомобили и мотоциклети и вижда в технологията с твърд електролит ключа към създаването на конкурентни и печеливши модели. Демонстрацията обаче беше символична, като мотоциклетът измина едва няколко метра самостоятелно.
Кратка демонстрация и големи очаквания
Мотоциклетът Ducati V21L стана първото превозно средство на Volkswagen Group, което използва литиево-метална батерия с твърд електролит. По време на представянето анонимен пилот измина само няколко метра на сцената, преди да спре.
От Ducati заявиха, че това е само началото. В официално изявление се посочва, че компанията, като част от своите изследвания и разработки, работи съвместно с други дружества от Volkswagen Group, за да продължи тестването на нови технологии за създаване на батерии с по-висока енергийна плътност.
Компании като Toyota и Honda също разработват батерии с твърд електролит. Ако някой успее да направи технологията работеща в масов мащаб, преходът към електрическо бъдеще ще бъде значително улеснен. Проблемът е именно в това тя да заработи надеждно, а на сцената в Мюнхен единственото, което публиката видя, беше мотоциклет, който се придвижи самостоятелно на разстояние от едва няколко метра.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Автосалонът в Ухан 2025: Технологии и иновации в сърцето на китайската индустрия

Horse Powertrain представи нов компактен двигател за хибриди

NIO Day 2025: Компанията представи последните си иновации при електрическите автомобили
