Първият модел на Volkswagen Group с батерия с твърд електролит е Ducati

На автомобилното изложение IAA в Мюнхен Volkswagen Group представи първия модел от своето портфолио, задвижван от батерия с твърд електролит. Оказа се, че това не е автомобил, а състезателният електрически мотоциклет Ducati V21L от шампионата MotoE.

Концернът активно работи по електрически автомобили и мотоциклети и вижда в технологията с твърд електролит ключа към създаването на конкурентни и печеливши модели. Демонстрацията обаче беше символична, като мотоциклетът измина едва няколко метра самостоятелно.

Кратка демонстрация и големи очаквания

Мотоциклетът Ducati V21L стана първото превозно средство на Volkswagen Group, което използва литиево-метална батерия с твърд електролит. По време на представянето анонимен пилот измина само няколко метра на сцената, преди да спре.

От Ducati заявиха, че това е само началото. В официално изявление се посочва, че компанията, като част от своите изследвания и разработки, работи съвместно с други дружества от Volkswagen Group, за да продължи тестването на нови технологии за създаване на батерии с по-висока енергийна плътност.

Компании като Toyota и Honda също разработват батерии с твърд електролит. Ако някой успее да направи технологията работеща в масов мащаб, преходът към електрическо бъдеще ще бъде значително улеснен. Проблемът е именно в това тя да заработи надеждно, а на сцената в Мюнхен единственото, което публиката видя, беше мотоциклет, който се придвижи самостоятелно на разстояние от едва няколко метра.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации