Патент на Subaru загатва за активна аеродинамика в бъдещите модели

Subaru изглежда подготвя технология, която може да промени поведението на спортните си автомобили при висока скорост. Нов патент, разкрит от Световната организация за интелектуална собственост (WIPO), показва, че японският производител работи по сложна система за аеродинамичен контрол, която надхвърля функциите на обикновен спойлер или статична предна решетка.

Комбинация от активна предна решетка и подвижни елементи

В основата на системата е механизъм за регулиране на вентилацията, който представлява активни клапи на предната решетка. Те могат да покриват част или цялата решетка в предната част на автомобила. Тяхната роля не е само да подпомагат охлаждането на двигателя, но и да управляват подемната сила в предната част, като поддържат автомобила стабилен при висока скорост. Това не е първият път, в който Subaru използва активна аеродинамика в спортните си автомобили.

Системата включва и подвижен аеродинамичен елемент под купето, монтиран пред гумите. Той може да се прибира и разгъва, за да регулира въздушния поток под автомобила. Когато клапите на решетката се затворят, за да намалят подемната сила, този елемент се настройва автоматично, за да поддържа постоянно контактно налягане на гумите. С други думи, системата осигурява по-добро сцепление с пътя дори при променящи се условия.

Интелигентен контрол за балансирано поведение

Патентът показва и подвижен заден механизъм, или спойлер, монтиран на модел, наподобяващ Subaru BRZ модел 2025 г., който работи в синхрон с предната система. Това би могло да увеличи натиска върху задните гуми, подобрявайки допълнително стабилността при висока скорост и поведението в завой.

Какво означава това за бъдещите спортни модели

За автомобилните ентусиасти този патент предполага, че Subaru може да планира внедряването на аеродинамика, вдъхновена от състезателните автомобили, в серийните си модели. Подобна система би позволила на модели като WRX, STI или BRZ динамично да регулират аеродинамиката си за максимално сцепление, без да е необходим голям статичен спойлер. Технологията би направила шофирането при висока скорост по-стабилно, а преминаването през завои – по-прецизно. Макар подобни решения да не са често срещани при масовите спортни автомобили, те са характерни за суперавтомобили и пистови машини.

Патентът на Subaru показва, че производителят цели да развие технологиите за адаптивна аеродинамика. Чрез комбинирането на активни клапи на решетката, подвижни елементи под купето и интелигентна обработка на данни, бъдещите спортни модели на Subaru може да получат динамичен контрол на въздушния поток, който подобрява сцеплението, стабилността и управляемостта, като същевременно поддържа оптимално охлаждане на двигателя.

За почитателите на WRX и STI това може да бъде следващата важна стъпка в развитието на спортните технологии – едно на пръв поглед незабележимо инженерно решение с потенциал да промени изцяло усещането зад волана.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации