Performance хибрид срещу Efficiency хибрид: Каква е разликата според Toyota?

Втората категория стартира с хибридния Toyota Tundra през 2024 г. и ще продължи с премиерата на хибридния Land Cruiser 300 през първата половина на следващата година.

Какво прави един хибрид „Performance“?

Макар името да звучи условно, според Toyota Australia ключовата разлика е изцяло механична.

Хибридите, ориентирани към ефективност, използват добре познатата „серийно-паралелна“ комбинация на Toyota от напречно разположен бензинов двигател, съчетан с два електромотора/генератора, които задвижват директно предния мост.

При версиите със задвижване на всички колела допълнителен електромотор е разположен на задния мост, за да задвижва съответните колела, което премахва необходимостта от централен кардан.

Системата Performance Hybrid, първоначално наречена „I-Force Max“ при дебюта си в Америка за новото поколение на пикапа Tundra, използва надлъжно разположен двигател със силен електромотор, разположен между автоматичната трансмисия и традиционна система за задвижване на четирите колела.

Въпреки че понастоящем това обозначение се използва само за 4×4 модели, от Toyota заявиха пред Chasing Cars, че то потенциално може да се използва за ново поколение хибридни спортни автомобили, макар да не потвърдиха официално съществуването им.

Това се случва, след като японското издание Best Car Web съобщи този месец, че ново поколение Supra и Celica ще бъдат пуснати на пазара през следващите години с хибридна система, базирана на 2.0-литров турбокомпресорен четирицилиндров двигател с мощност до 373 кВт.

Икономисват ли гориво Performance хибридите?

Още от дебюта си през 2001 г. с хечбека Prius, серийно-паралелните хибридни системи на Toyota придобиха известност със своята ефективност. Например хибридният RAV4 със задвижване на всички колела изразходва значително по-малко гориво от своя бензинов аналог (4.8 л/100 км срещу 7.0 л/100 км), преди последният да бъде спрян от производство през 2024 г.

За сравнение, на американския пазар хибридният Tundra Limited предлага само незначително по-добра горивна ефективност от 11.7 л/100 км в сравнение с 12.3 л/100 км при нехибридната версия, като разходът на гориво при движение по магистрала е идентичен.

Хибридният Tundra обаче предлага значително по-висока мощност от 326 кВт и 790 Нм, в сравнение с 267 кВт и 550 Нм от 3.5-литровия twin-turbo бензинов двигател. Това се дължи на добавянето на електромотор с мощност 36 кВт и въртящ момент 250 Нм.

Хибридният Land Cruiser също ще подлежи на глоби за емисии

По-ниският разход на гориво и съответно по-ниските емисии ще бъдат от решаващо значение за Toyota с влизането в сила на новия стандарт за емисии на превозни средства (NVES) на федералното правителство.

Въпреки че официалните данни за разхода на гориво все още не са финализирани, вицепрезидентът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia, Шон Ханли, призна, че дори електрифицираната версия на флагмана вероятно ще бъде санкционирана за превишени емисии.

Той заяви, че това е тежък автомобил и е вероятно да понесе някаква глоба, но компанията може да я поеме и да я компенсира с други автомобили в гамата на Toyota.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации