Peugeot добавя V2L технология и подгряване на батерията в E-3008 и E-5008

Peugeot обяви значителни подобрения за своите модели E-3008 и E-5008. Те ще получат две ключови функции – подгряване на батерията и технология Vehicle-to-Load (V2L), които ще бъдат внедрени в цялата гама на марката.

Тези нововъведения са създадени, за да подобрят процеса на зареждане и да добавят нова функционалност към електрическите автомобили.

Технология Vehicle-to-Load (V2L)

Технологията V2L позволява батерията на автомобила да се използва като мобилен източник на енергия за захранване на лаптоп, електрически велосипед или дори малък хладилник. Функцията осигурява мощност до 3 kW чрез специален адаптер, който се свързва към порта за зареждане Type 2 на автомобила.

Peugeot за първи път представи V2L в моделите E-208 и E-2008, а сега тя става стандартна за цялата гама електрически автомобили. Ще бъде включена във всички изцяло електрически нива на оборудване на новия E-308 и се очаква да бъде налична в E-408 до първото тримесечие на 2026 г. Това е изключително полезна функция при работа от разстояние, дейности на открито или в извънредни ситуации, когато е необходим надежден източник на ток.

Подгряване на батерията за по-бързо зареждане

За много собственици на електрически автомобили, особено тези, които разчитат на обществени бързи зарядни станции, студеното време може значително да намали скоростта на зареждане. Peugeot решава този проблем с нова система за подгряване на батерията, която ще бъде стандартна за E-3008 и E-5008, а впоследствие и за всички модели, базирани на платформата STLA Medium.

Системата загрява батерията преди сесия на бързо зареждане, като гарантира, че тя е с оптимална температура за бързо възстановяване на енергията. Въпреки че максималната скорост на зареждане остава 160 kW, подгряването помага на автомобила да достигне и поддържа тази скорост по-бързо при ниски температури.

Според Peugeot системата може да повиши температурата на батерията с 10 °C само за 20 минути, което би трябвало да помогне за зареждане от 20% до 80% за по-малко от 30 минути.

Активиране на системата

Функцията за подгряване може да бъде активирана по няколко начина. Тя се включва автоматично, когато се използва навигационната система на автомобила за намиране на зарядна станция. Може да бъде активирана и ръчно през сензорния екран на инфоразвлекателната система или дистанционно чрез мобилното приложение MyPeugeot, когато се планира предварително климатизиране на купето.

Последният вариант е особено ефективен, тъй като използва енергия от домашната мрежа, ако автомобилът е включен в нея. Това помага за запазване на пробега на батерията, преди пътуването изобщо да е започнало.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации