Автомобилната история е пълна с красиви автомобили, много от които са дело на италианската фирма Pininfarina, дългогодишен партньор и предпочитано дизайнерско студио на Ferrari.
През последните години Pininfarina ограничи дейността си и работи предимно с нишови марки като Morgan или с нови производители като Vinfast. Същевременно свързаната компания Automobili Pininfarina представи модела Battista, който е базиран на Rimac Nevera.
Новият Vittori Turbio
Сега студиото съдейства за създаването на хиперавтомобила Vittori Turbio, оборудван с 6.7-литров V12 двигател. Моделът е разработен от американска стартъп компания, а дизайнът е създаден, поне отчасти, от Pininfarina.
Въпреки че по време на официалното представяне не беше споменато как е създаден дизайнът, от Vittori преди това бяха заявили, че е използван изкуствен интелект (AI). Впоследствие от Pininfarina потвърдиха тази информация в отговор на запитване.
Говорител на Pininfarina заяви, че изкуственият интелект е изиграл ключова роля в ранните етапи на дизайна, позволявайки бързото преминаване през стотици потенциални концепции. След това екипът на студиото е използвал тази основа, за да усъвършенства идеите и да ги превърне в напълно завършен прототип. С близо век опит зад гърба си, Pininfarina е издигнала дизайна до реалност чрез класически пропорции и майсторска изработка.
Изкуственият интелект в автомобилния дизайн
Това признание обаче хвърля известна сянка върху работата на Pininfarina, която вече е собственост на Mahindra. Въпреки това италианската компания далеч не е първата, нито ще бъде последната, която използва AI.
От Nissan също признаха, че използват изкуствен интелект като инструмент в автомобилния дизайн. Пример за това е предната решетка на новия Qashqai, която първоначално е генерирана от AI, преди човешкият екип да я финализира.
Главният дизайнер на Mercedes-Benz, Гордън Вагенер, е на по-критично мнение. Макар да описва резултатите от AI като „лоши решения“, той потвърди, че неговият екип също използва подобни инструменти. Според него обаче те не създават добри резултати и ограниченията им ги поставят предимно в ролята на помощно средство, например за създаване на фонови изображения.
Вагенер също така изрази опасения, че изкуственият интелект може да заплаши професията на дизайнерите и да ги направи „излишни“ през следващото десетилетие. Той отбеляза, че най-големият проблем е отделянето на качествените идеи от лошите, но призна, че технологията се учи и подобрява всеки ден. Според него AI драстично ще промени начина, по който се създава дизайн, и е възможно след 10 години повечето работа да се извършва от машини. Вагенер дори се пошегува, че неговият наследник ще бъде машина, която ще струва много по-малко от заплатата му.
Последвайте ни в Google News