Infiniti планира да представя по един нов модел всяка година, като началото ще бъде поставено през 2026 г. със средноголемия SUV QX65. През 2027 г. ще дебютира нов спортен седан като наследник на Q50, а през 2028 г. ще се появи ключов за продажбите хибриден компактен SUV с технологията e-Power.
Стратегия за възраждане
Марката Infiniti е далеч от върховите си постижения от 2017 г., когато реализираше над 150 000 продажби годишно в САЩ. За сравнение, през 2023 г. компанията е доставила едва 58 070 автомобила, което представлява спад от 10% спрямо предходната година.
По-рано тази година марката спря производството на SUV моделите QX50 и QX55, оставяйки в гамата си само два модела. Според Тиаго Кастро, вицепрезидент на Infiniti за Северна и Южна Америка, съществува ясен план за връщане на марката към растеж. Той беше представен по време на медийно събитие в техническия център на Nissan край Детройт.
Подходът на Кастро се фокусира върху постигането на по-добри резултати с по-малко на брой, но по-целенасочени модели. Той вижда трудностите на Infiniti като резултат от липсата на последователност в посланията и планирането. Кастро обясни, че компанията е променяла подхода си към марката два пъти, което е довело до липса на нови продукти в процес на разработка и изоставане на силно конкурентния луксозен пазар.
Решението, според него, не е в създаването на огромна моделна гама, която да покрива всяка възможна ниша. Вместо това Infiniti ще представя по един нов продукт всяка година, като се фокусира върху автомобили, които запълват важни сегменти или повишават статуса на марката. Кастро си представя гама от само пет до шест модела в правилните сегменти, което ще позволи на компанията да се концентрира върху усъвършенстването на всеки от тях.
График на новите модели
Планът започва следващата година, когато Infiniti ще стартира производството на новия QX65 в завода на Nissan в Смирна, Тенеси. Представен чрез концепцията QX65 Monograph, моделът ще споделя основата си с триредовия QX60, но ще има по-елегантен дизайн, напомнящ за модела FX от 2000-те години, без драстично да компрометира товарното пространство. Кастро заяви, че концепцията е много близка до серийния модел, а QX65 ще се конкурира със SUV автомобили като Lexus RX.
Изненадващо, следващата стъпка на Infiniti през 2027 г. ще бъде нов спортен седан, който ще замени спрения след модел 2024 г. Q50. Въпреки че Кастро признава, че пазарът на седани се е свил значително от премиерата на Q50 през 2014 г., той смята този модел за важен за марката. Той сподели, че въпреки представянето на три SUV концепции, компанията е получила повече коментари с призив за завръщане на Q50 или G35. Според него новият седан, за който се обмисля задвижване на задните колела и ръчна скоростна кутия, ще помогне на Infiniti да се свърже отново със своите лоялни последователи.
Най-важният модел за компанията ще се появи през 2028 г. – компактен хибриден SUV, който също ще се произвежда в Тенеси. Като наследник на QX50, този двуредов SUV ще използва платформата на Nissan Rogue, но Кастро обещава, че ще бъде значително по-различен от своя по-достъпен събрат. Автомобилът ще използва системата e-Power, която Nissan вече прилага в чужбина, където бензинов двигател действа като генератор за зареждане на батерия, захранваща електрически мотори. Кастро обещава, че задвижването на всички колела ще осигури както динамика, така и тишината, очаквана от луксозен автомобил.
Бъдещи планове и цели
В плана липсват изцяло електрически автомобили, въпреки че доскоро от Infiniti споменаваха намерения за електрически SUV в края на десетилетието. Запитан по този въпрос, Кастро отговори, че Infiniti все още оценява правилната формула за електромобили, но добави, че предстоят още новини по темата.
Успоредно с тези премиери може да се появят и нови варианти на SUV модела QX80, чиито продажби нараснаха след дебюта на новото поколение. Infiniti показа две концепции – Terrain Spec и Track Spec – за да проучи интереса към офроуд или спортно ориентирана версия на пълноразмерния SUV. Все още няма взето решение, но Кастро сподели, че на скорошна среща с дилъри 78% от тях са гласували за пускането на Track Spec на пазара.
Кастро се стреми тези нови продукти да стимулират растежа на Infiniti, като целта е достигане на 100 000 продажби до 2029 г., когато марката ще отбележи своята 40-годишнина. Той заяви, че двата американски завода на Nissan – в Смирна, Тенеси и в Кантън, Мисисипи – разполагат с достатъчен капацитет за постигане на тази цел.
Последвайте ни в Google News