Plug-in хибридният кросоувър Lotus Eletre предлага до 355 км пробег в електрически режим благодарение на тройна NMC батерия с капацитет 70 кВтч. Моделът излезе на китайския пазар под необичайното име „For Me“ през първото тримесечие на 2026 г. Новият автомобил най-вероятно използва системата за задвижване на SUV модела Zeekr 9X.
Наскоро Lotus обяви стратегическа промяна към plug-in хибридни автомобили, след като доставките на компанията за периода януари-септември 2025 г. спаднаха с 40% на годишна база. Lotus Eletre се превърна в първия модел от тази нова хибридна линия. Той получи лиценз за продажба в Китай под името „For Me“, а нов каталог разкри повече информация за батерията на този plug-in хибрид.
Батерия и технически характеристики
Plug-in хибридният Lotus Eletre използва тройна NMC батерия с капацитет 70 кВтч, произведена от съвместното предприятие на CATL и Geely. Теглото ѝ достига 408 кг. Същата батерия се използва и при по-високите нива на оборудване на представения по-рано SUV Zeekr 9X от Geely Group. Благодарение на 900-волтовата система, пакетът поддържа 6C зареждане, което позволява батерията да се зареди от 20 до 80% за 8 минути и 21 секунди.
По-рано беше разкрито, че Lotus Eletre използва 2,0-литров турбо двигател DHE20-PFZ с мощност 205 кВт (279 к.с.). Той може да предава мощност директно към колелата, но също така и да действа като генератор, зареждайки батерията от 30 до 80% за 90 минути, дори при движение по магистрала със скорост от 120 км/ч.
Моделът „For Me“ най-вероятно използва същата конфигурация на електрическите мотори като Zeekr 9X Hyper. Този пълноразмерен SUV разполага с три електромотора с комбинирана мощност от 1030 кВт (1381 к.с.). Тази система за задвижване позволява на plug-in хибридния SUV на Lotus да ускори до 100 км/ч за под 3 секунди. Максималната скорост достига 230 км/ч, а автомобилът може да тегли до 2275 кг.
Дизайн и пазарна премиера
Външният дизайн на Lotus „For Me“ съответства на изцяло електрическия вариант. Той разполага с активни аеродинамични елементи, включително заден спойлер, способен да генерира притискаща сила, еквивалентна на 90 кг, и има минимален коефициент на въздушно съпротивление от 0,26. Размерите му са 5103/2019/1636 мм с междуосие от 3019 мм. Моделът използва прибираща се LiDAR система и гуми с различен размер на предната и задната ос.
Lotus „For Me“ дебютира в Китай през януари 2026 г. През първото тримесечие на същата година стартираха и продажбите му в страната. През първата половина на 2026 г. plug-in хибридният Lotus Eletre беше пуснат и в Европа. Преди време главният изпълнителен директор на Lotus, Фън Цифън, сподели, че марката с британско наследство е трябвало да завърши трансформацията си към PHEV модели до 2028 г. Това вероятно означава, че към днешна дата всички автомобили с марка Lotus вече имат plug-in хибридни варианти.
Последвайте ни в Google News