Още един plug-in хибриден пикап е напът да навлезе на автомобилния пазар, като се очаква Nissan да потвърди продажбите на Frontier Pro до няколко месеца. От компанията заявиха, че ще „търсят навсякъде“ по света, за да разширят гамата си и да отговорят на все по-строгите регулации за CO2 емисии.
Това включва и модели, разработени съвместно с китайския партньор Dongfeng, какъвто е Frontier Pro. Произвежданият в Китай модел се очертава като важен стълб в стратегията на Nissan за разделяне на пазара на пикапи. Целта е да се отговори както на нарастващия интерес към електрифицирани модели, така и на търсенето на пикапи, ориентирани към ежедневието, които заменят част от всъдеходните си способности за повече комфорт и практичност.
Въпреки че Nissan не планира да се отказва от своя доказан модел Navara, чието ново поколение се очаква скоро, компанията вярва, че има ново поколение купувачи, готови за пикапи с по-силен акцент върху пътното поведение.
Управляващият директор на Nissan за Океания, Андрю Хъмбърстоун, потвърди, че Frontier Pro може да изиграе важна роля. Той заяви, че компанията разглежда модела много внимателно и е изразила ясна позиция пред централата.
Хъмбърстоун обясни, че се наблюдава разделение в сегмента на пикапите. Според него има традиционни шофьори, които искат класически всъдеходен автомобил за теглене на лодка или каравана. Същевременно има и друга група клиенти, които използват пикапа си за по-леки задачи и имат различни изисквания. Той смята, че има възможност компанията да отговори и на двете нужди.
Технически характеристики
Frontier Pro се задвижва от plug-in хибридна система, която комбинира 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с един електромотор и батерия, разположена под товарния отсек. Nissan все още не е обявила индивидуалните мощности, но посочва, че комбинираната мощност на системата достига 300 кВт (около 408 к.с.) и 800 Нм въртящ момент.
Задвижването е към четирите колела със система, която автоматично контролира разпределението на въртящия момент. Средният разход на гориво е обявен на 6,9 литра на 100 км, а общият пробег достига 1046 км.
Независимото окачване на всички колела с пружини осигурява по-добро пътно поведение, но от Nissan са се погрижили Frontier Pro да запази и добри всъдеходни способности. Моделът разполага с електромеханичен блокаж на задния диференциал и четири режима на шофиране: хибриден, изцяло електрически, спортен и за сняг.
Пикапът може да тегли до 3500 кг и да преминава през водни препятствия с дълбочина до 700 мм.
Frontier Pro ще се конкурира с нарастващ брой plug-in хибридни пикапи, сред които са BYD Shark 6, GWM Cannon Alpha и Ford Ranger PHEV. Очаква се Nissan да вземе окончателно решение за модела скоро, като всички индикации сочат, че той ще пристигне на пазара през 2026 г. и ще се продава успоредно с новото поколение на Navara.
Последвайте ни в Google News