По време на есенния си търг в Скотсдейл, който ще се проведе от 15 до 18 октомври 2025 г., аукционната къща Barrett-Jackson ще предложи редица изключително желани автомобили Mopar. Сред тях се откроява уникален Plymouth Barracuda от 1970 г. със състезателно вдъхновение, създаден от BBT Fabrications – предишни носители на купата Barrett-Jackson. Автомобилът разполага с V8 двигател Gen II HEMI от Indy Cylinder Head с мощност 630 к.с. и интериор в състезателен стил. В списъка с по-нови модели на Mopar фигурира и Dodge Challenger SRT Demon 170 от 2023 г. с пробег от едва 77 километра.
Крейг Джаксън, председател и главен изпълнителен директор на Barrett-Jackson, заяви, че водени от своите емблематични двигатели, сурова мощ и отличителен дизайн, автомобилите Mopar са помогнали за разпалването на войната на „масъл“ колите през 60-те години на миналия век. Според него това ДНК е част от автомобилите, които слизат от поточните линии на Stellantis и днес. Той добави, че списъкът им с колекционерски модели Mopar – от реставрирани класики и къстъм автомобили с модерни подобрения до концептуални модели, вдъхновени от миналото – отразява легендарния статут, който тези превозни средства са си извоювали в автомобилната култура.
Акцент в колекцията автомобили Mopar, които ще бъдат предложени на търга, е специално изработеният Plymouth Barracuda от 1970 г. на BBT Fabrications. Този уникален екземпляр се задвижва от 8,6-литров V8 двигател Gen II HEMI, който генерира 630 к.с. и 895 Нм въртящ момент. Двигателят е оборудван с карбуратор Holley, въздушен филтър тип „Shaker“, изпускателни колектори с керамично покритие и 3-инчова изпускателна система, също с керамично покритие, X-образна тръба и заглушители Flowmaster. Мощността се предава към колелата чрез 3-степенна автоматична трансмисия A&A Transmissions Chrysler и 9-инчов заден мост Moser с 31-шлицови полуоски, предавателно число 4.11 и диференциал с ограничено приплъзване. Каросерията е получила нови задни панели от AMD, ръчно изработени подови панели, разширени калници, нова преградна стена на двигателния отсек, премахнати габаритни светлини, фрезовани панти на предния капак и сваляем заден капак.
Последвайте ни в Google News