Случвало ли ви се е да спрете на светофар и внезапно двигателят на колата ви да угасне? Секунда по-късно, едва докосвате газта и той се включва, сякаш нищо не се е случило. Това не е неизправност или магически трик. Това е системата „старт-стоп“, функцията, която производителите твърдят, че ще ви помогне да пестите гориво и да намалите емисиите. Но наистина ли е толкова полезно, колкото се казва, или е просто поредната досада зад волана?
Без старт-стоп стартерът работи само веднъж на пътуване но, когато е активиран, той се използва всеки път, когато колата спре.
По-добре ли е да деактивирате бутона за стоп-старт на колата?
Двама експерти разкриват истината за автоматичната старт-стоп функция. Наистина ли си струва да го използвате? Ако съм с автоматик и спра на светофар, трябва ли да сложа скоростния лост на N?
Според Кай Гришам, който е водеща фигура в света на автомобилните технологии. Като вицепрезидент по автомобилни доставки и технологии в Christian Brothers Automotive Corporation, той има дългогодишен опит в анализирането и оптимизирането на механични системи за подобряване на ефективността и издръжливостта на съвременните превозни средства. Той обяснява, че новите старт бутони и системи са проектирани да издържат на много по-голям брой стартирания и спирания, без да се нарушава тяхната издръжливост. Освен това, много от тези системи включват технологии, които намаляват началната скорост на завъртане, за да минимизират износването.
Томас Даймънд е експерт по автомобилно образование и популяризиране. Като специалист по автомобилни технологии в гимназията Father Judge, той е посветен на обучението на следващото поколение за механичния и електронния напредък в автомобилната индустрия. Даймънд подкрепя мнението на Гришам, обяснявайки, че съвременните стартери са по-здрави и издръжливи. Той казва, че те не могат да се сравняват с по-старите стартови системи. С други думи, ако колата ви се предлага с тази функция, тя е създадена да се справи с нея.
Трябва ли да деактивирате функцията старт-стоп?
Зависи как обичате да карате. Ако сте заседнали в безкрайно задръстване и постоянното гасене и включване на двигателя ви дразни, можете да деактивирате функцията с един бутон. Но ако искате да оптимизирате разхода на гориво и да намалите емисиите, без да правите нищо допълнително, най-добре е да го оставите включен. Според Гришам, за градските шофьори, които искат да пестят гориво, това е умен избор.
Старт-стоп системата има ясни предимства по отношение на икономията на гориво и намалените емисии, но има и някои недостатъци по отношение на комфорта и механичните изисквания. Докато производителите са проектирали модерни превозни средства, за да се справят без проблеми, крайното решение зависи от предпочитанията на водача и стила на шофиране.
Ако искате да увеличите горивната ефективност и да намалите отпечатъка си върху околната среда, най-добрият вариант е да го оставите включен. Ако давате приоритет на комфорта и избягвате потенциалното износване на акумулатора или системата за запалване, деактивирането му може да е по-удобно за вас.
Източник: LA RAZON