По-малкият Land Rover Defender за 2026 г. може да получи името „Defender Sport“

Появиха се повече подробности за най-малкия и достъпен модел на Land Rover, след като беше забелязан по време на тестове с по-малко камуфлаж.

Какво разкриват последните снимки

Нови изображения от британското издание Autocar показват повече детайли, включително по-добър поглед върху високата странична линия, масивните врати и характерния „миден“ преден капак на здравия, луксозен SUV.

Силно издутите панели на вратите, които се виждат на снимките, вероятно са поставени с цел заблуда, тъй като тестовият автомобил изглежда следва цялостния дизайн на настоящия Defender. Новият модел ще бъде позициониран под него като по-малък и по-достъпен всъдеход за начално ниво.

Автомобилът разполага със същите скрити в купето дръжки на вратите и странично отваряща се врата на багажника, както и с място за външно монтирана резервна гума, подобно на прототипа, забелязан в шпионски снимки от миналия месец.

Името: Defender Sport или Defender 80

Според Autocar по-малкият SUV може да бъде наречен „Defender Sport“, което би било в унисон с имената на по-малките модели Range Rover Sport и Discovery Sport. Изданието дори предполага, че той може да замени настоящия Discovery Sport, представен за първи път през 2014 г.

Подобно решение за името би съответствало и на новата стратегия на JLR (новото име на Jaguar Land Rover), наречена „Дом на марките“. При нея имената на модели като Defender и Discovery се превръщат в самостоятелни подмарки в рамките на Land Rover.

От Autocar твърдят, че името Defender Sport е било добавено по невнимание в публичния уебсайт на Land Rover, като е било видимо само през интернет търсачките. Въпреки това съществува и вероятност JLR да използва числово обозначение за по-малкия Defender, като например „Defender 80“, за да го позиционира под съществуващите варианти Defender 90, 110 и 130.

Техническа платформа и задвижване

Каквото и да е името му, „бейби“ Defender ще бъде изграден върху същата платформа Electrified Modular Architecture (EMA), както и следващото поколение Range Rover Velar и Range Rover Evoque, очаквани през 2026 г.

Първоначалните шпионски снимки показваха липса на ауспухови тръби, но в най-новите кадри те са видими. Нарастващото търсене на хибридни автомобили може да доведе до представянето и на плъгин хибридна версия.

Електрическата версия на по-големия стандартен Defender ще бъде базирана на платформата Modular Longitudinal Architecture (MLA) на JLR.

Пазарно позициониране и производство

По-малкият модел на Land Rover ще поеме отчасти ролята както на съществуващия Discovery Sport, така и на неговите предшественици – оригиналния Freelander от 1997 г. и Freelander 2, произвеждан до 2015 г.

Очаква се общата му дължина да бъде под 4,6 метра, а височината – около 1,8 метра. Ключовата разлика ще бъде по-луксозното му позициониране в сравнение с Discovery Sport, следвайки промяната в идентичността на настоящото поколение Defender, което беше посрещнато с изключително позитивни отзиви при дебюта си през 2020 г.

Новият модел ще се произвежда в Мърсисайд, Великобритания. Заводът в момента се модернизира за производство на електрически автомобили, но през миналия месец беше засегнат от кибератака. Тя спря производството в няколко завода на JLR по света, като британското правителство подкрепи компанията със заем от 1,5 милиарда лири, за да сведе до минимум въздействието върху работната сила и веригата за доставки.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации