Спортното подразделение на Volvo представи своя първи изцяло електрически автомобил – Polestar 2. Новият конкурент на Tesla Model 3 обаче предизвиква сериозен интерес в автомобилната индустрия не само със своите характеристики, а и с факта, че е първият автомобил с вградена версия на Android, разработена специално от Google за превозни средства.
Първият модел на марката, Polestar 1, беше плъгин хибридно купе с две врати, което се появи през 2017 г. Вторият автомобил е по-практичен, с четири врати и по-голям пробег, като се доближава до цената, дизайна и възможностите на Model 3 – по-достъпния седан на Tesla.
Polestar 2 беше представен с начална цена от 63 000 долара, което е значително над очакванията за по-бюджетен модел. От компанията уточняват, че след първата година на производство цената ще се доближи до 45 000 долара.
Този модел е част от ангажимента на Volvo за преминаване към електрически автомобили, независимо дали става дума за хибриди, плъгин хибриди или изцяло електрически превозни средства, идващи от шведската компания, която е собственост на китайски холдинг.
Технически параметри и система от Google
Новият модел предлага пробег от около 440 км с едно зареждане благодарение на двата си електрически мотора и батерия с капацитет 78 кВтч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 5 секунди. По-впечатляваща от техническите данни обаче е инфоразвлекателната система, разработена от Google.
11-инчовият дисплей е разположен на централната конзола. Това не е просто система Android Auto, която синхронизира телефона с автомобила. Това е изцяло нов интерфейс, разработен от Google и вграден директно в автомобила – първият по рода си. Въпреки това, Android Auto и Apple CarPlay също са налични за свързване на смартфони.
На началния екран се виждат познати приложения като Карти, Календар, Телефон и мултимедиен плейър. Отделна секция отваря достъп до магазина за приложения Google Play. Гласовият контрол на автомобила се управлява от Google Assistant.
Управлението на климатичната система е постоянно достъпно в интерфейса, независимо от избрания екран – нещо, което отличава системата от стандартното изживяване с Google на смартфони и таблети. Оформлението на екрана е персонализируемо, въпреки че идва с предварително зададени опции.
Пазарна премиера и бъдещи планове
В демонстрация на системата се появи и скрита изненада (т.нар. „Easter egg“), която превърна изгледа на автомобила отгоре във видео игра. Това е препратка към подобни скрити функции в автомобилите на Tesla.
Менюто на автомобила показва и достъп до функции за подпомагане на шофирането като поддържане на лентата, асистент за завой, автоматично спиране, предупреждения за мъртва зона и информация за пътни знаци и камери за скорост. Някои от тези функции звучат познато от Google Maps.
Автомобилът ще бъде официално представен на автомобилното изложение в Женева следващия месец, а производството в Китай ще започне през 2020 г. Очаква се моделът да бъде наличен в САЩ до лятото на 2020 г. В бъдеще към гамата ще се присъедини и Polestar 3 – друг изцяло електрически модел. Ако партньорството с Google е успешно, може да се очакват още повече интегрирани функции.
Последвайте ни в Google News