Polestar 4 разполага с цялата мощ, от която се нуждаете
Обновеният Polestar 4 за моделна 2026 г. не се нуждае от излишни трикове, за да привлече внимание. Вместо това, той е достатъчно уверен, за да остави детайлите да говорят сами. Този изцяло електрически SUV с купе линия съчетава до 544 к.с., задвижване на четирите колела с два електромотора и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди. Всичко това е обвито в минималистичен дизайн, който буквално променя начина, по който виждате пътя, като премахва изцяло задното стъкло.
На негово място е монтирана камера с висока резолюция на покрива, която излъчва картина на живо към дигиталното огледало за обратно виждане. Това решение подобрява видимостта, като същевременно освобождава пространство и допринася за стила на автомобила. Моделът дебютира и с новата функция Live Lane Guidance на Google – интелигентен изкуствен интелект, който показва в коя лента да се престроите, преди да пропуснете отбивката. Polestar 4 се цели да стане най-продаваният модел на марката в САЩ и Канада, като взима наученото от Polestar 2 и 3 и го превръща в нещо по-изчистено, по-умно и по-достъпно.
Версията с два електромотора разполага с 544 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 3.8 секунди, докато вариантът със задно задвижване и един мотор предлага 272 к.с. и постига същото за около 7.1 секунди. И двете версии използват батерия с капацитет 100 кВтч (94 кВтч използваеми), като максималната скорост е ограничена до 200 км/ч. Прогнозният пробег по стандарта EPA е 438 км за по-мощната версия и 499 км за тази с един мотор. Зареждането на прав ток е с мощност до 200 кВ, което позволява заряд от 10% до 80% за около 30 минути.
Кристиан Самсон, ръководител на отдела за продуктови характеристики, обобщи философията зад настройките на автомобила, като заяви, че екипът винаги се стреми колата да се усеща по-лека, отколкото показват спецификациите. Точно това постига Polestar 4 – той е стабилен и уверен, без да е твърд; спокоен на магистралата, но пъргав при по-динамично шофиране. Усещането зад волана е прецизно. Батерията е разположена ниско, което осигурява балансирано поведение в завоите. С активните амортисьори при версията с два мотора и почти перфектното разпределение на теглото 50/50, автомобилът се справя с лекота с неравните пътища.
Базовата цена за версията с един мотор е 56 400 долара, а тази с два мотора започва от 62 900 долара. Тестовият автомобил е бил оборудван с няколко допълнителни пакета, включително 21-инчови ковани джанти, което е увеличило крайната цена до 71 600 долара.
Технологии, които се усещат естествено, а не натрапчиво
Ръководителят на програмата за автомобила, Ола Алденшьо, обясни, че покривът е най-чистата зона на колата. С преместването на камерата там, инженерите са спечелили повече място за главите на пътниците, подобрили са видимостта и са постигнали желания профил. Това дизайнерско решение е позволило снижаване на линията на покрива за по-елегантен силует и е отворило повече пространство за пасажерите на втория ред.
Резултатът е форма, която изглежда футуристично, без да привлича излишно внимание. Камерата за обратно виждане разполага с дисплей с висока резолюция (1480 x 320 пиксела) и осигурява много по-широк зрителен ъгъл на случващото се зад автомобила. При желание, водачът може да превключи към стандартен изглед, за да види какво правят децата на задната седалка.
Интериор, който е интелигентен, а не претрупан
Устойчивостта е ключов елемент в интериора. Текстилната тапицерия Tailor-Knit 3D е изработена от до 92% рециклирана прежда и е изплетена по форма, което означава, че няма отпадъчен материал. Усещането е за премиум качество и целенасоченост. Алденшьо описа идеята просто, като каза, че целта не е била интериорът да бъде класически или тежък, а да се усеща технологичен, но и мек. Това обобщава цялата кабина – тя е изчистена, модерна и по-скоро човешка, отколкото обсебена от технологии.
Пътниците отзад получават седалки с накланящи се облегалки, собствен сензорен екран за медия и климатик, както и огромен панорамен стъклен покрив, който изпълва купето със светлина. Въпреки че Polestar 4 е SUV с купе линия, малките промени в интериора са създали просторна зона за пътниците. Задните седалки предлагат изненадващо много място за главите, а липсата на задно стъкло изобщо не се усеща.
Уверена стъпка в бъдещето на Polestar
Polestar 4 може да се окаже най-важният автомобил за марката досега. Той е резултат от натрупания опит и представлява зряла и добре обмислена концепция. Моделът съчетава мощност, иновативен дизайн и технологии, които действително улесняват шофирането, без да го усложняват. Това е автомобил, който знае какво е и не се опитва да бъде нещо повече, което го прави изключително привлекателен в днешния пренаситен пазар на електрически превозни средства.
Polestar 4 доказва, че иновациите не се нуждаят от излишни трикове, а могат тихомълком да направят всичко по-добро. Комбинацията от задвижване с два електромотора, увереността от дигиталното огледало за обратно виждане и интелигентната система Google Live Lane Guidance създават усещането за автомобил, проектиран от хора, които наистина разбират от шофиране.
Това е повратен момент за Polestar. Компанията се трансформира от нишов спортен подбранд в истински конкурент в луксозния електрически сегмент, като моделът 4 е позициониран да води тази промяна както в САЩ, така и в Канада. По време на премиерата Дийн Шоу заяви, че компанията преминава от марка с един автомобил към такава с пълноценна гама, а Polestar 4 поставя началото на пътя към масовите продажби. Това не е просто най-бързият Polestar досега, а и най-увереният. Моделът, който предефинира какво трябва да бъде усещането зад волана на модерен електрически автомобил: семпъл, елегантен и тихомълком изпреварващ всички останали. Очаква се обновеният 4 да пристигне в дилърствата в началото на декември.
Последвайте ни в Google News