Ако искате да се откроите сред множеството електрически автомобили, тези два модела може да са точно за вас. Polestar 4 и Kia EV6 избягват безличния дизайн на много от конкурентите си и предлагат визия, която със сигурност ще привлича погледи.
Polestar определя модела 4 като спортно SUV-купе, но ниските му линии подчертават повече купе силуета, отколкото SUV пропорциите. Най-отличителната му черта обаче е липсата на задно стъкло – решение, което го прави уникален.
Въпреки че EV6 има задно стъкло, визуално той прилича повече на спортен хечбек, отколкото на SUV, макар и с по-големи размери от стандартен автомобил с пет врати. Kia го нарича кросоувър, но дори това определение изглежда леко пресилено.
В това сравнение участва обновената топ версия EV6 GT, която предлага впечатляваща динамика и спортен характер. Затова решихме да я изправим срещу върховия Polestar 4 Long Range Dual Motor.
Kia е с около 7000 британски лири по-евтин от Polestar, но при цени от порядъка на 60 000 лири разликата не е толкова съществена. Въпросът е дали Polestar 4 си заслужава по-високата цена, или EV6 GT предлага достатъчно, за да оправдае сума, която някои биха сметнали за висока за автомобил с марка Kia?
Polestar 4
Версията Long Range Dual Motor е с цена от 67 000 британски лири. Тя разполага с два електромотора, батерия с капацитет 100 кВч и обща мощност 543 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а официалният пробег достига 591 км. По време на теста ефективността е била 5,6 км/кВч.
Polestar предлага две версии на модела 4, като и двете използват батерията с голям капацитет. Базовият вариант е със задно задвижване, докато тестваният Dual Motor предава мощността към четирите колела. Цените започват от 60 000 британски лири, като се предлагат и допълнителни пакети с оборудване.
За водачи с отлично зрение дигиталното огледало за обратно виждане на Polestar работи безпроблемно. При хора с късогледство обаче преходът от поглед напред към екрана може да изисква кратко време за адаптация на очите. За разлика от повечето автомобили с подобна система, тук няма опция за превключване към стандартно огледало.
От някои ъгли скосената задна част на Polestar 4 наподобява кабриолет със счупен механизъм на покрива. Линията на задния капак напомня за панелите, които прикриват сгънатия мек покрив, особено при автомобили в по-светли цветове.
Kia EV6 GT
Обновеният EV6 GT се предлага на цена от 59 985 британски лири. Неговото задвижване включва два електромотора и батерия с капацитет 84 кВч, които осигуряват впечатляващите 650 к.с. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Официалният пробег е 449 км, а тестовата ефективност е 4,7 км/кВч.
Скорошен фейслифт изостри дизайна на предната част на вече отличителния EV6, а върховата версия GT получи фини подобрения по задвижването и шасито, за да подобри още повече динамиката си.
Интересна функция в менюто е Virtual Gear Shift. Системата имитира работата на бензинов двигател и секвенциална скоростна кутия, като използва планките на волана за смяна на шест виртуални предавки. Ефектът от смените се усеща най-вече при по-динамично шофиране, но синтезираният звук от ауспуха не е особено приятен. При „понижаване“ на виртуалните предавки се увеличава степента на регенерация на енергия.
Директно сравнение
На пътя
И двата автомобила предлагат възможност за персонализиране на усещането зад волана, но като цяло Kia се усеща по-спортен. Той има по-твърдо настроено шаси и по-директно управление, а ускорението в режим GT е изключително рязко. Polestar, от своя страна, предлага по-широк спектър от възможности. Ускорението му е сравнимо, но возията при ниска скорост и на магистрала е по-мека, а шумът от вятъра и гумите е сведен до минимум.
Технологии
Огромните сензорни екрани са водещи и при двата модела. Polestar разполага с 15,4-инчов дисплей, който контролира почти всичко. Макар интериорът да не е толкова минималистичен, колкото при Tesla, малкото физически бутони имат ограничени означения. Инфоразвлекателната система на EV6 е позната от други модели на Kia. Дисплеят е по-малък от този в Polestar, но има удобен вторичен панел, който може да превключва между управление на климатика и мултимедията.
Цена и експлоатация
Въпреки че Kia има по-конкурентна базова цена, в дългосрочен план експлоатацията му ще бъде по-скъпа заради по-ниската енергийна ефективност. Освен че е по-икономичен, Polestar 4 включва и първите три години обслужване в цената си и се очаква да запази по-висока остатъчна стойност. И двата автомобила са скъпи за застраховане.
Практичност
Въпреки спортния си външен вид, големите размери и електрическото задвижване осигуряват щедро пространство в купето и на двата автомобила. Мястото за краката е изобилно, а височината на тавана е напълно достатъчна. При багажното пространство обаче нещата стоят по-различно.
Опции и оборудване
За Polestar се предлага пакет Performance на цена от 4000 британски лири, който включва 22-инчови ковани джанти, подобрено шаси с активни амортисьори ZF, спирачки Brembo и златни декоративни детайли.
При Kia EV6 GT, освен цветовете на каросерията (включително отличителния матов Yacht Blue за 1500 лири), се предлагат само аксесоари. Адаптерът „vehicle-to-load“, който позволява зареждане на външни устройства от батерията на автомобила, струва 295 лири.
Последвайте ни в Google News