Полицай от Остин: Новият Chevy Blazer EV е удобен дори при 10-часова смяна

Полицейските управления в САЩ започват да заменят автомобилите си с бензинови двигатели с електрически, като първоначалните резултати са много обещаващи. Един от примерите е управлението в Нюпорт, Кентъки. Преминаването им към електромобили демонстрира икономически ефективен подход за модернизация, който отговаря както на оперативните нужди, така и на бюджетните изисквания. Много управления отчитат ясни икономии още при покупката и впоследствие при зареждането. Други предимства включват по-малко замърсяване при продължителна работа на място и допълнителни технологии за безопасност. Повечето отдели днес трупат опит с електромобили при по-нискорискови задачи, докато подготвят инфраструктурата и избора на превозни средства за по-широкото им използване като патрулни автомобили в бъдеще.

Тази тенденция предизвика сериозен интерес в социалните мрежи. В платформата Reddit се проведе интересен диалог относно въвеждането на Chevy Blazer EV в автопарка на полицията в Остин, Тексас.

Първи впечатления от полицията в Остин

Водещият инструктор по шофиране в полицията на Остин, който тества и разработва обучение за новия Chevy Blazer EV в специализирана полицейска версия (PPV), споделя своите впечатления: „Доста съм впечатлен. Динамиката е страхотна и доколкото знам, ние сме едно от първите големи управления, които въвеждат този автомобил в автопарка си. Зареждането определено е едно от основните предизвикателства. Към момента използваме предимно Ford Explorer, Ford Taurus, Chevy Tahoe и няколко пикапа F-150. Трябва да отбележа, че новият Blazer EV изглежда добре и всъщност е доста удобен за 10-часова смяна с пълно оборудване.“

Други потребители също се включват в дискусията. Един от тях отбелязва, че най-добрият начин да бъдат убедени скептиците е просто да ги сложат зад волана. Друг коментира, че електромобилите са идеални за специализирани отряди (SWAT), звена за бързо реагиране или детективски автомобили, но изразява притеснения относно ограниченията, свързани с постоянното зареждане при редовна патрулна дейност.

Служител от друго управление споделя, че техният отдел също е получил Blazer EV, но го смята за твърде малък за екипи от двама полицаи и вместо това го използва за пътен контрол.

Все повече полицейски управления въвеждат електрически автомобили за патрулни, преследващи и административни цели. Сред тях са тези в Нюпорт (Кентъки), Остин (Тексас), Пало Алто (Калифорния) и други. Най-популярните модели са на Chevrolet, Ford, Rivian и Tesla. Седаните Tesla Model 3 са подходящи за пътен контрол и детективска работа, докато Tesla Model Y се използва като универсален градски автомобил. Специализираната версия на Chevrolet Blazer EV навлиза в експлоатация за преследване, а Ford Mustang Mach-E се оказва добър избор за градски условия. Пикапът F-150 Lightning се използва за спомагателни дейности и теглене, а някои управления тестват Rivian R1S за работа при сняг и по труднодостъпни терени.

Полицията в Нюпорт, Кентъки – конкретен пример

Полицейското управление в Нюпорт, Кентъки, определя избора си на електрически превозни средства като стратегически отговор на повишените разходи след пандемията. Решението за закупуване на четири автомобила Tesla Model 3 е представено като практичен ход, мотивиран от общата достъпност, предвидимите цени на енергията и желанието за модернизация на автопарка при отговорно управление на парите на данъкоплатците.

Трите базови модела Tesla Model 3 заменят остарели бензинови автомобили. Публичните данни показват, че те са закупени за около 30 000 долара всеки, докато сравними полицейски автомобили като Dodge Charger или Chevy Durango струват между 47 000 и 48 000 долара. Отделът стига до заключението, че разходите за придобиване благоприятстват преминаването към електромобили за подходящи служебни дейности.

След покупката оперативните разходи също са значително по-ниски. Едно типично зареждане с бензин на патрулен Dodge Durango струва около 75 долара, докато пълното зареждане на Tesla на служебните зарядни станции излиза около 15 долара. При стандартен режим на работа едно зареждане е достатъчно за около седмица. Дори работата на сигналните светлини в продължение на три часа изразходва само около един процент от батерията.

Разходите се намаляват допълнително благодарение на регенеративното спиране и по-малкото износващи се компоненти. Тази система забавя автомобила, когато шофьорът отпусне педала на газта, което намалява използването на спирачките. Управлението очаква по-малко износване на накладки, дискове и дори гуми, което води до по-малко престои за обслужване и по-ниски дългосрочни разходи.

Сравнение на реалните оперативни разходи

Полицейското управление в Нюпорт публикува своите разходи, като резултатите са убедителни. В края на петгодишен период се очаква да бъдат спестени на данъкоплатците над 148 000 долара от замяната на четири автомобила Dodge Durango с четири автомобила Tesla.

Разходи за Tesla в Нюпорт:
Базова покупна цена: 40 630 долара
Разходи за оборудване: 9 705 долара
Стойност при препродажба (5 години): 20 000 долара
Общи разходи за енергия (5 години): 1 588 долара
Обща поддръжка (5 години): 3 200 долара

Разходи за Dodge Durango в Нюпорт:
Базова покупна цена: 46 576 долара
Разходи за оборудване: 11 325 долара
Стойност при препродажба (5 години): 15 000 долара
Общи разходи за гориво (5 години): 19 949 долара
Обща поддръжка (5 години): 9 350 долара

Разлика в разходите за 5 години:
Спестяване от покупна цена: 5 946 долара
Спестяване от оборудване: 1 620 долара
По-висока стойност при препродажба: 5 000 долара
Спестяване от енергия/гориво: 18 362 долара
Спестяване от поддръжка: 6 150 долара

Общо спестяване за един автомобил Tesla: 37 078 долара
Общо спестяване за четири автомобила Tesla: 148 312 долара

Допълнителни ползи отвъд икономията

Освен чисто финансовите съображения, покупката на електрически автомобили носи и други важни предимства. Ползите за околната среда и намаляването на работата на празен ход са несравними с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене. По време на акции полицейските автомобили често остават на едно място с работещ двигател за дълги периоди. Електрическото задвижване елиминира този режим, което премахва вредните емисии и намалява шума. Резултатът е по-чиста експлоатация, по-тихи квартали и по-малко излишни разходи за гориво.

Технологии с двойно предназначение

Tesla Model 3 и много други електрически автомобили са оборудвани с камери, които подпомагат различните им системи за автономно управление. В полицейските управления тези камери могат да изпълняват двойна функция – да повишават безопасността и да събират доказателства. Много електромобили разполагат с външни камери, камера за заден ход и вътрешна камера. При някои от тях специално флаш устройство съхранява последните записи, така че ръководителите могат да извлекат видео веднага след инцидент. Това на практика служи като допълнителен източник на информация, подобно на персоналните камери на полицаите.

Предизвикателства при внедряването

Повечето полицейски управления подхождат предпазливо към въвеждането на електрически автомобили в своите автопаркове. В град Нюпорт например автомобилите Tesla за момента изпълняват административни функции. Преминаването им към патрулна дейност ще изисква различен модел, който може безопасно да превозва задържан на задната седалка. В много управления ще се наложи и обновяване на зарядната инфраструктура, за да се осигури бързото връщане на автомобилите в експлоатация между смените.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации