Pontiac GTO от 1964 г.: Дигитално възраждане на една легенда

Pontiac GTO от 1964 г. дава началото на всичко. Въпреки че някои приписват създаването на концепцията за „muscle car“ на други модели, именно „Козела“, както е известен автомобилът, пръв успява да се възползва максимално от нея и да постави началото на любимия автомобилен сегмент в Америка. Любовта към GTO е огромна и по света съществуват безброй впечатляващи проекти. Това обаче не означава, че няма място за още. Този дигитален проект на HotCars представя рестомод версия на GTO от 1964 г., която се надяваме някой ден да видим реализирана.

Модернизация на иконата

Терминът „muscle car“ описва средноразмерен автомобил с двигател, предназначен за по-големи платформи. Тази основна концепция се прилага много преди 60-те години на миналия век. Всъщност Oldsmobile Delta 88 от 1949 г. често е сочен за първия такъв автомобил именно заради тази конфигурация. Въпреки това Pontiac GTO остава моделът, с който повечето хора свързват сегмента, защото именно той го популяризира.

Всичко започва, когато Джон Делориан и неговият екип решават да привлекат младежката аудитория. Те искат да предложат автомобил, който да съчетава впечатляващ външен вид и висока производителност. Екипът монтира V8 двигател с обем 389 кубични инча (6.4 литра) в средноразмерната платформа на GM и така се ражда GTO. Автомобилът е изключително атрактивен и бързо печели популярност, давайки началото на така наречените „войни за конски сили“.

Технически прочит на проекта

Колкото и исторически значим да е GTO, някои със сигурност няма да харесат този дигитален рестомод проект. Макар промените да не са драстично отклонение от оригиналния дизайн, има няколко съществени модернизации. Снижената стойка, аеродинамичните елементи по праговете и големите джанти, съчетани с фарове тип „ангелски очи“, придават на автомобила елегантен и съвременен вид.

Подходящ избор на задвижване за такъв проект би бил оригиналният 389 V8 двигател, за да се запази автентичността на Pontiac. Едно интелигентно подобрение обаче би била модерна система за впръскване на гориво. Що се отнася до трансмисията, шестстепенна ръчна скоростна кутия би се вписала перфектно. Тя би модернизирала автомобила с икономична предавка (overdrive), като същевременно запази усещането за класически „muscle car“.

Въпреки че класическата визия с изчистена черна боя и базови тасове има своя неотразим чар, този дигитален проект предлага смела, но не прекалено екстравагантна алтернатива. Той е радикален, но с мярка, което го прави изключително привлекателен.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации