Компанията за технологии за автономно управление Pony.ai обяви своето четвърто поколение самоуправляващи се камиони. Новата гама е разработена съвместно с производствени партньори, сред които SANY Truck и Dongfeng Liuzhou Motor.
Проектирани за масово производство
Системата от четвърто поколение се отличава с модулен дизайн и висока степен на адаптивност към различни превозни средства. Първите два модела ще бъдат изградени върху най-модерните платформи за електрически превозни средства на SANY Truck и Dongfeng Liuzhou Motor.
Тези модели са проектирани за масово производство в мащаб от хиляди бройки, като първоначалното им внедряване се очаква през 2026 г. Серийното производство ще ускори напредъка на технологиите за автономни товарни превози и тяхното прилагане в реални условия. Това ще позволи революционен скок към мащабни търговски операции без водачи в транспортния бранш.
Намаляване на разходите и повишаване на ефективността
Новата система ще използва изцяло компоненти с автомобилен клас, което намалява производствените разходи с около 70% в сравнение с предишното поколение. Това е постигнато чрез заимстване на повечето компоненти от последното поколение на решението за автономни таксита на компанията. Очаква се след внедряването си камионите от четвърто поколение значително да намалят разходите и да повишат ефективността в товарната логистика.
Като пример се посочва решението за движение в конвой „1+4“, при което един водещ камион се управлява от човек, а след него се движат четири автономни камиона. Според настоящите тестови сценарии се предвижда тази конфигурация да намали транспортните разходи на километър с 29% и да увеличи маржа на печалба със 195% в сравнение с традиционния транспорт.
Безопасността като основен приоритет
Чрез възприемането на напълно резервирания дизайн и стандартите за безопасност, използвани в последното поколение автономни таксита на компанията, новите камиони ще издигнат сигурността и надеждността на автономния товарен транспорт на ново ниво. Системата е проектирана за експлоатационен живот от 20 000 часа, което поддържа до 1 милион километра товарни операции. Тя ще бъде оборудвана с напълно резервирано шаси с електронно управление, включващо дублиране на шест ключови системи – управление, спирачки, комуникация, захранване, изчислителна мощ и сензори, което гарантира безопасна работа при различни условия.
Камионите от четвърто поколение ще преминат и през строги тестове, включително за електромагнитна съвместимост, надеждност, работа при високи температури и екстремен студ. Целта е да се справят със сложни пътни условия и тежки метеорологични условия, което допълнително повишава безопасността.
Китай, който е най-големият пазар за товарни превози на дълги разстояния в света, ускорява прехода си към интелигентна логистика. От навлизането си на пазара на автономни камиони през 2018 г. компанията е разширила флота си до около 200 камиона, натрупала е над 1 милиард тон-километра превозен товар и е получила едни от първите разрешителни за пътни тестове и лицензи за товарни превози в няколко региона на Китай.
Последвайте ни в Google News