Спортен автомобил, практичен ежедневен спътник и боец, готов за лошо време – Boxster съчетава всички тези роли с лекота
Човек не би повярвал каква разлика могат да направят само 0,14 бара налягане в гумите.
През първите няколко дни от теста Boxster демонстрираше подчертана склонност към презавиване, което, честно казано, съвпадна с доста лошо време. Усещането беше по-силно изразено в сравнение с тестовия BMW Z4 при същите пътни условия. Проверката на налягането показа, че и в четирите гуми то е малко по-ниско от препоръчителното. След като бяха напомпани до правилните стойности, разликата в поведението на пътя стана осезаема.
Въпреки че сцеплението при ускорение и спиране винаги е вдъхващо увереност, гумите Pirelli P Zero на тестовия Boxster сякаш не предлагат толкова добро странично сцепление, колкото конкурентни модели. Подобно беше и поведението на 911 Carrera GTS, който тествахме миналата година – автомобилът се държеше стабилно при потегляне и спиране, но не и при високо натоварване в завой. Въпреки това управляемостта на Boxster е прекрасна: изобилие от обратна връзка и пълен контрол дори при загуба на сцепление. Автомобилите с централно разположен двигател могат да бъдат коварни, но Boxster е сравнително предвидим и лишен от неприятни изненади. Времето сякаш се забавя в този автомобил; сякаш винаги имате повече време, пространство и възможности – точно като екшън герой, който се завърта в забавен каданс, докато куршумите летят покрай него.
Все пак в усещането зад волана се долавя една идея по-мек характер в сравнение с версията с твърд покрив Cayman. Премахването на покрива води до загуба на малка част от остротата в реакцията на волана и предвидимостта на шасито. В сравнение с все още ясните спомени от шофирането на Cayman GTS 4.0, Boxster не притежава същата абсолютна прецизност. Но въпреки това остава наистина превъзходен. Това е един от най-добре управляемите автомобили, които се предлагат на пазара днес. Той е достатъчно лесен за шофиране, за да ласкае уменията на водача, но за да бъде управляван плавно и прецизно, изисква концентрация и възнаграждава усилията.
Както и при тестовия ни Z4, шофирането през зимата със свален покрив е завладяващо сетивно изживяване – вкусът на студения въздух, усещането, че си част от стихиите, докато преминаваш през заскрежения пейзаж, и чувството, че проявяваш приключенски дух. Разбира се, и при двата автомобила го има удобството на електрическия покрив, който може да се вдигне с натискането на един бутон, ако стане твърде студено. Предвид лошото време напоследък обаче, трябва да се признае, че покривът остава вдигнат през повечето време.
Багажното пространство е значително по-голямо от това в повечето кабриолети. На теория Cayman предлага малко повече обем заради допълнителното място над двигателния отсек, но Boxster все пак разполага с дълбок преден багажник от 150 литра и заден от 122 литра. Само задният е достатъчно голям за две чанти със среден размер. Това е наистина практичен автомобил и досега не се е усещала липса на място.
На базата на досегашните впечатления, това е двуместен кабриолет, с който наистина може да се живее и да се използва в почти всяка ситуация, почти през цялото време – дори и в най-мрачните дни.
Автомобилът е в нашия тестов парк от януари 2025 г. и до момента е изминал общо 10 918 км. Само за последния месец пробегът е 1682 км, без да са отчетени никакви разходи. Средният разход на гориво за периода е около 10,8 л/100 км.
Последвайте ни в Google News