Porsche 911: Ръчната скоростна кутия е застрашена, но не и забравена

В цялата си продуктова гама Porsche вече предлага само един модел с ръчна скоростна кутия – емблематичния 911. Дори и при него обаче възможностите за избор са по-малко от всякога.

Новото поколение „992.2“ на 911 за първи път въведе хибридна система в определени варианти. Тази технология обаче не е съвместима с механични трансмисии, което значително намали броя на предлаганите опции с три педала.

Така за купувачите на Porsche, които държат на ръчната скоростна кутия, остават само моделите 911 Carrera T и GT3, включително и версията GT3 Touring.

Търсенето варира драстично според пазара

В интервю за британското списание Evo, Михаел Рьослер, ръководител на продуктовата линия Porsche 911, разкри колко ниско е търсенето на ръчни трансмисии на някои пазари, докато други региони поддържат интереса жив.

Рьослер заяви, че при предишното поколение (992.1) в Европа едва два, може би три процента от клиентите на Carrera са поръчвали автомобила си с ръчна скоростна кутия. Той обясни, че това създава известни проблеми с доставчиците, които трябва да осигурят определен брой части.

„В САЩ историята е напълно различна. При предишното поколение на GTS около 50% от клиентите са поръчвали ръчна трансмисия“, допълни Рьослер.

Бъдеще, продиктувано от клиентите

Ръководителят подчерта, че за Porsche пазарите в САЩ и Великобритания са много важни за ръчните скоростни кутии. „Следим ги отблизо и затова създадохме Carrera T с ръчна трансмисия. Искахме да направим модела по-фокусиран, като дори разгледахме механизма на скоростния лост от GT3, за да го подобрим. Мисля, че прецизността на превключване прави разлика“, каза той.

Наскоро в Европа бяха забелязани прототипи на това, което изглежда като GT3 Touring кабриолет. Това подсказва, че броят на моделите с ръчна скоростна кутия може да се увеличи, за да отговори на търсенето от страна на по-специфични групи купувачи.

„Трябва да се вслушваш в клиентите, а не да робуваш на конвенционалните инженерни традиции. Хората обичат да чуват звука на двигателя при свален покрив – това е забавно и има смисъл. Клиентите от Калифорния искат повече кабриолети с ръчна трансмисия, така че ще видим какво ще донесе бъдещето“, завърши Рьослер.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации