Хибридната технология добавя мощност и тегло, а цената е почти скандална, но Turbo S продължава да бъде еталон в класа си.
През годините Porsche 911 Turbo е бил отговорът на множество въпроси. Независимо дали трябва да достигате над 320 км/ч всяка сутрин по германски аутобан без ограничения, или да се справяте с натоварения трафик в града, 911 Turbo винаги е бил подходящият избор.
Ако човек може да си го позволи – нещо, което става все по-трудно през последните години – има малко задачи, с които 911 Turbo не би се справил блестящо. А за всеки, който търси най-бързо ускоряващия, най-мощния, най-комфортния и технологично усъвършенстван 911 в историята, вече има нов отговор в лицето на модела Turbo S за 2026 г.
Впечатляващи технически данни
Цифрите са изумителни. Новият 3.6-литров боксерен шестцилиндров двигател на Turbo S развива максимална мощност от 711 к.с. и въртящ момент от 800 Нм. Той използва два електрически турбокомпресора и електромотор, интегриран в осемстепенната скоростна кутия PDK с двоен съединител. Porsche обявява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.4 секунди и преминаване на четвърт миля (402 метра) за 10.3 секунди за версията купе. Тези данни вероятно са консервативни, като се има предвид, че предишното поколение 992 Turbo S постигна по-добри резултати в независими тестове.
Твърди се също, че новият Turbo S е с 10% по-ефективен в аеродинамично отношение благодарение на множество активни елементи – задно крило, преден сплитер, подвижни клапи за регулиране на налягането в калниците и ламели, които могат да затварят предните радиатори. Последните са и най-очевидният белег, по който може да се разпознае обновеното поколение 992.2.
Радикално нов силов тракт
Боксерният двигател е коренно различен. 400-волтовата хибридна система елиминира нуждата от ремъчно задвижване, стартер, алтернатор и конвенционален компресор за климатичната система. Освен това е освободено достатъчно пространство, за да може новият Turbo S да получи първата в историята на 911 истинска двойна изпускателна система, която му придава уникален и дрезгав звук.
Концепцията е подобна на тази при GTS T-Hybrid, но удвоена, тъй като новият Turbo S разполага с два електрически турбокомпресора вместо с един. Всеки компресор е малко по-малък, но новите агрегати се развъртат по-бързо, достигат с 20 000 об/мин по-високи обороти и генерират повече електричество при движение по инерция. Резултатът е не само по-висока мощност, но и впечатляващо широк диапазон на тяга. В скоростната кутия е интегриран същият електромотор като при GTS, но тук той може да произведе с 38 Нм повече въртящ момент, тъй като вторият турбокомпресор събира двойно повече енергия.
Наличието на 400-волтова система в автомобила е полезно за много неща освен за постигане на високи скорости. Тя захранва климатичната инсталация и системата старт-стоп. Подобно на GTS, Turbo S не се стартира с традиционно завъртане на стартер, а просто преминава мигновено от изключено в работещо състояние. Системата допринася и за по-интелигентното шаси с нов динамичен контрол, който може да се адаптира към промените в пътната настилка само за пет милисекунди, като регулира почти моментално както амортисьорите, така и стабилизиращите щанги.
Усещане зад волана: Комфорт и прецизност
Това осигурява изключително плавно движение по неравни повърхности, прецизен контрол върху каросерията в завоите и такъв финес, който вдъхва усещането за автомобил, подходящ за всекидневна употреба в продължение на десетилетия.
Много автомобили се опитват да предложат всичко наведнъж, но се провалят. Porsche обаче се справя толкова добре с тази задача, че новият Turbo S напълно успява в мисията си. Той е бърз почти колкото суперавтомобил, когато това се изисква от него, и се държи като върховен GT автомобил в останалото време. Увеличението на мощността с 61 к.с. спрямо предходния модел не се усеща веднага, тъй като и двата автомобила се превръщат в снаряди при пълно натоварване. Това, което прави впечатление обаче, е допълнителният въртящ момент при потегляне, мигновената реакция на турбокомпресорите в ниските обороти и брилянтният контрол на пътя.
На пистата „Аскари“ в Испания разликата е по-малко изразена, особено без възможност за директно сравнение с предишния модел. Скоростта, с която 400-волтовата система управлява амортисьорите, стабилизиращите щанги и завиването на задните колела, е истинско чудо. Именно тя помага на 911 Turbo S да постави нов стандарт за съотношение между пъргавина и тегло. Теглото определено се усеща, но въпреки това автомобилът е изключително бърз и отзивчив. Turbo S не е алтернатива на GT3, но повечето шофьори биха били не само по-бързи, но и по-удовлетворени, ако изберат него. Теглото просто не му пречи да изпълни всяка поставена задача.
Компромисът с теглото и цената
Според данните на Porsche, новият Turbo S Cabriolet тежи 1818 кг и ще бъде първият 911, който преминава границата от два тона. Със своите 1737 кг, купето също поставя рекорд за версия с твърд покрив. Макар че тази маса не пречи на Turbo S да бъде по-бърз в права линия от всеки 911, произвеждан досега, или да запише време близо до седем минути на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, водачите определено ще забележат допълнителните около 270 кг спрямо 911 GT3.
Цената също е фактор. Базово купе Turbo S стартира от 270 300 долара (без транспортните такси), а добре оборудван кабриолет може да достигне 323 000 долара.
Дългосрочни перспективи
Въпреки че няма доказателства Porsche да произвежда по-малко надеждни хибридни системи от който и да е друг производител, възниква въпросът за дългосрочната поддръжка на такъв сложен автомобил, особено от независими сервизи. Не е изключено след десетилетие купувачите да предпочитат нехибридните версии на 911 Turbo от тази ера, по същия начин, по който хидравличното сервоуправление на поколението 997 е предпочитано от мнозина пред последвалото го електрическо.
В крайна сметка Porsche е повишило мощността, ефективността, използваемостта, комфорта, управлението и оборудването. Компанията е свалила 14 секунди от времето на „Нюрбургринг“ с автомобил, използващ същото базово шаси. Ако това беше преглед на 911 GT3 RS, увеличената маса би била по-сериозен проблем, но при Turbo S тя е просто цената на прогреса.
Последвайте ни в Google News