Porsche Cayenne Turbo S с 520 к.с., подготвен за всякакви терени

Преди Cayenne да се превърне в градския бестселър на Porsche, той беше модел с подценен потенциал. Първото поколение Turbo S изигра огромна роля за финансовото спасение на компанията, но също така промени представите за възможностите на един SUV. Този конкретен екземпляр с мощност 520 к.с., офроуд модификации и палатка на покрива е един от най-впечатляващите примери. Автомобилът е покрит със зелено фолио върху оригиналната черна боя и определено не е типичният SUV, използван само за градски условия. Той е повдигнат, с променени предавки и създаден за някой, който иска да види какво се случва, когато инженерството от Щутгарт се сблъска със суровия терен.

Мощност от 520 к.с. и сериозно повдигане на окачването

Под капака работи 4.5-литров V8 двигател с два турбокомпресора, който развива 520 к.с. и 719 Нм въртящ момент. Мощността се предава към четирите колела чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия. Дори и в стандартния си вид, Turbo S от 2006 г. е един от най-бързите SUV автомобили на планетата, способен да ускори от 0 до 100 км/ч за около 5.0 секунди.

Този Cayenne обаче превръща тази динамика в сериозен офроуд потенциал. Оборудван е с комплект за повдигане на окачването Berg Peaks с над 6 см, регулируеми носачи, диференциали от Cayenne GTS и 33-инчови гуми Kumho Road Venture MT71, монтирани на 18-инчови джанти Mantra. Собственикът е монтирал и интеркулери SMP Fabrication, подсилени разтоварващи клапани и спортни катализатори Fabspeed, които не само подобряват издръжливостта, но и добавят по-агресивен характер на двигателя.

Това е рядка комбинация, която запазва добрите маниери на Porsche на пътя, но същевременно изглежда готова да се справи с тежки изпитания. С лебедка WARN, защитни кори под купето и дори странично изведени изпускателни тръби, автомобилът е проектиран да се измъква от ситуации, в които повечето SUV модели не биха посмели да попаднат.

Офроуд лукс в стила на Щутгарт

В интериора седалките са с тапицерия от плат в стил „Pepita“, скоростният лост е вдъхновен от Carrera GT, а циферблатите на приборното табло са препратка към състезателното наследство на Porsche. Наличието на контролер Project X Ghost Box и стойки за аксесоари на таблото подсказват, че този автомобил е създаден с мисъл за приключения.

Фабричните екстри като отопляеми предни и задни седалки, четиризонов климатроник, аудиосистема Bose и въздушно окачване с PASM са запазени, което придава на автомобила впечатляваща двойствена природа. Той може да преодолява скали сутрин, а по-късно през деня да се движи комфортно из града.

Отвън визията е безкомпромисно дръзка. Задната броня Eurowise с двойно отварящи се рамена носи резервна гума, контейнери за гориво и вода, както и крик Hi-Lift. На покрива багажник FrontRunner поддържа палатка, превръщайки Turbo S в пълноценна машина за къмпингуване и дълги пътешествия. В комбинация със здравото зелено фолио, този Cayenne изглежда по-скоро като концептуален модел от експериментален отдел на Porsche, отколкото като сериен SUV на почти 20 години.

Светотатство, което се превърна в успех

Когато Porsche представи първото поколение Cayenne през 2003 г., пуристите определиха модела като светотатство. Тежък SUV с четири врати, носещ емблемата на Porsche? Това звучеше като корпоративна ерес. Всичко обаче се промени, когато хората го покараха. Комбинацията от мощност, управляемост и офроуд възможности превърна Cayenne в един от най-способните луксозни SUV автомобили, създавани някога. Той също така е и най-продаваният модел на Porsche през последните няколко години, което е наистина впечатляващо.

Върхът на първото поколение

Версията Turbo S от 2006 г. представляваше върха на това първо поколение, разполагайки с 520 к.с. и базова цена от 110 000 долара – стряскаща сума за онова време. Въпреки това автомобилът изпълни обещанието си да бъде спортен и практичен, много преди тази концепция да стане модерна. Днес ентусиастите преоткриват тези ранни модели Cayenne като достъпна основа за всякакви проекти – от повдигнати офроуд машини до автомобили за пистови дни. Този конкретен екземпляр улавя перфектно този дух. Той отдава почит на инженерните амбиции на Porsche, като същевременно добавя уникален стил, който изглежда еднакво подходящ както за рали „Дакар“, така и за събитие от типа „Cars & Coffee“.

Интересна пазарна история

Любопитното е, че този автомобил не успява да се продаде в платформата „Bring a Trailer“ през август, когато наддаването достига 37 000 долара, но не покрива минималната цена. Преди това, през март, той е продаден в същия сайт за 65 023 долара, тогава с фолио в стил „Розовото прасе“. Изглежда сегашното зелено фолио не е помогнало при последния опит за продажба. Този Cayenne е бил изложен на SEMA шоуто в Лас Вегас през 2023 г. и 2024 г. В момента цената му в сайта „Cars & Bids“ е едва 11 500 долара, което е изненадващо добра сделка. Струва си този търг да бъде следен отблизо, тъй като може да стане интересен.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации