Краят на бензиновите двигатели за двата модела е окончателен.
Изминаха повече от три години, откакто Porsche обяви, че следващото поколение на моделното семейство 718 ще бъде изцяло електрическо. Въпреки че навлизането на електромобилите не се развива толкова бързо, колкото компанията от Цуфенхаузен прогнозираше, планът за премахване на двигателя с вътрешно горене от Boxster и Cayman остава непроменен. Очаква се последните конвенционални бройки да слязат от поточната линия още следващия месец.
От Porsche отдавна твърдят, че електрическите наследници ще се появят около средата на десетилетието. Технически погледнато, това обещание все още е в сила, но най-вероятно ще трябва да изчакаме до 2026 г., за да видим новото поколение Boxster и Cayman. Франк Мозер, вицепрезидент на моделните линии 718 и 911, потвърди отново, че автомобилите ще преминат изцяло към електрическо задвижване.
В разговор пред австралийското списание CarSales, Мозер, който работи в Porsche от 1996 г., не пропусна възможността да похвали бъдещите електрически модели 718. Той заяви, че този автомобил ще бъде наистина брилянтен, защото е лек и мощен – комбинация, която по думите му е идеална за спортен двуместен модел.
Мозер настоява, че Porsche е напълно отдадена на идеята да превърне Boxster и Cayman в електрически спортни автомобили, като подчерта, че това не е погрешно решение. Той отказа да коментира слуховете, че 718 може да бъде проектиран така, че да побира и двигатели с вътрешно горене. Това най-вероятно е само спекулация, като се има предвид, че от Audi вече потвърдиха, че серийната версия на техния Concept C ще се продава единствено като електромобил, разработен на споделена с други продукти на Volkswagen Group платформа.
Сътрудничеството между Porsche и Audi за разпределяне на разходите и постигане на икономии от мащаба изглежда напълно логично. Пускането на пазара на спортен автомобил не е лесна задача, тъй като сегментът продължава да се свива, а тези електрически модели едва ли ще предизвикат същия отзвук сред ентусиастите, както автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Това е реалност, с която двете премиум марки ще трябва да се съобразят.
Въпреки че Мозер беше предвидимо сдържан относно детайлите за електрическите Boxster и Cayman, той подчерта, че те ще бъдат леки. Макар да не посочи конкретни стойности, има основания да се смята, че новото 718 няма да е с наднормено тегло. Концептуалният Mission R, базиран на Cayman, например, тежеше около 1 500 кг, въпреки че разполагаше със значителна батерия с капацитет 82 кВтч.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина

