Porsche отлага част от електрическите си планове за сметка на бензиновите двигатели

Porsche потвърди мащабна промяна в продуктовата си стратегия, според която двигателите с вътрешно горене ще се предлагат по-дълго от предвиденото, докато някои от плановете за електрически модели се отлагат за по-късен етап. Разработката на новата електрическа платформа на компанията е пренасрочена, а финансовата прогноза за 2025 г. е ревизирана надолу.

По-големият събрат на Cayenne ще дебютира с бензинови двигатели

Дългоочакваният SUV, който ще се позиционира над Cayenne, първоначално трябваше да дебютира като изцяло електрически модел. Пазарните реалности обаче налагат той да стартира само с бензинови и плъгин хибридни варианти. Самите модели Cayenne и Panamera също ще запазят своите версии с двигатели с вътрешно горене и през следващото десетилетие, като нови поколения вече са заложени в производствения план на Porsche.

Електрическите амбиции са забавени, но не и отменени

Въпреки промените, Porsche продължава да развива своята електрическа гама, като посочва предстоящи обновления за Taycan, Macan EV и бъдещия спортен модел 718 с две врати. Следващата изцяло нова електрическа платформа на марката, първоначално планирана за началото на 30-те години на този век, е отложена. Тя ще бъде преработена съвместно с партньорите от Volkswagen Group.

Главният изпълнителен директор д-р Оливер Блуме призна, че причината за промяната е по-бавното от очакваното навлизане на премиум електрическите автомобили. Той заяви, че компанията иска да отговори на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите с качествени продукти и стабилни финансови резултати за инвеститорите.

Финансовите последици от промяната

В краткосрочен план тази стратегическа промяна ще бъде скъпа. Porsche предупреди за извънредни разходи от около 3,1 милиарда евро през 2025 г., като само амортизацията от спрените разработки по електрически модели ще се отрази на печалбата с до 1,8 милиарда евро.

Ревизираната прогноза на компанията за 2025 г. вече очаква оперативна възвръщаемост от едва 0 до 2%, което е рязък спад спрямо по-ранните очаквания за 5 до 7%. Въпреки това бордът на директорите се стреми в средносрочен план да се върне към двуцифрена рентабилност, целейки достигането на 15%.

Финансовият директор Йохен Брекнер заяви директно, че тези стратегически инвестиции натежават върху краткосрочните финансови резултати, но са от съществено значение. Според него предприетите мерки ще затвърдят идентичността на марката, ще направят продуктите още по-желани и компанията още по-устойчива.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации