Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2025): чудовищна мощ в луксозна опаковка

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, върховата версия в гамата на Panamera, е истински звяр. В основата на системата за задвижване стои 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора и мощност 591 к.с., но от Porsche са решили, че това не е достатъчно за един семеен седан. Затова са добавили електрически мотор със 187 к.с. и голяма батерия с капацитет 25,9 кВтч.

Резултатът е впечатляващ – системна мощност от 771 к.с. и въртящ момент от 1 000 Нм. Тази комбинация осигурява ускорение, което може да бъде плашещо за автомобил с подобни размери и тегло.

Какво е новото?

За третото поколение на Panamera, Porsche представя иновативна система за окачване, наречена „Active Ride Control“, която за щастие е стандартна за версията Turbo S E-Hybrid. Тя се състои от активни амортисьори с електрохидравлични помпи, които противодействат на силите, възникващи при завиване. Идеята е купето да остане максимално хоризонтално, без пътниците да усещат накланяне. За разлика от предишния модел със стоманени пружини, въздушното окачване вече е стандартно за цялата гама.

В интериора се забелязва силно влияние от моделите Taycan и Cayenne. Новата Panamera споделя същия тип широкоекранена инфоразвлекателна система и изцяло цифрово приборно табло, което заменя частично аналоговите уреди от предишното поколение.

Промените по екстериора са по-фини. Предната и задната броня са леко преработени, като акцент е по-изразената LED светлинна лента отзад. Предлага се и нов стилов пакет „Turbonite“, ексклузивен за версиите Turbo, който заменя стандартните хромирани и черни елементи със сиви. Дори емблематичното цветно лого на Porsche е направено монохромно като част от този пакет.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации