Porsche прави пълен обрат: Бензиновите двигатели се завръщат

Компанията ще адаптира електрическата PPE платформа за двигатели с вътрешно горене

През септември Porsche обяви сериозни промени в стратегията си за задвижващи системи в отговор на по-слабия от очакваното ръст в търсенето на електрически автомобили на ключови пазари.

В това официално съобщение, което очерта нова „стратегическа посока“, компанията отбеляза, че моделите Cayenne и Panamera ще запазят своите двигатели с вътрешно горене. Същевременно новият голям SUV с кодово име К1, първоначално планиран като изцяло електрически, ще бъде преработен за бензинов или plug-in хибриден вариант, поне при пазарния си дебют.

Изглежда обаче, че Porsche ще положи още по-големи усилия, за да върне двигателите с вътрешно горене в основата на своята гама. Според информация на Autocar, следващото поколение на Porsche 718 Cayman и Boxster, които бяха разработени като изцяло електрически спортни автомобили, ще бъдат адаптирани, за да могат да използват и бензинови агрегати.

Важно е да се отбележи, че не става въпрос само за върховите версии на Cayman и Boxster – GTS 4.0 и GT4 RS/Spyder RS – за които Porsche вече потвърди, че ще запазят бензиновите си двигатели. Компанията вероятно ще задържи настоящите модели 718 GTS 4.0 и GT4 RS/Spyder RS на пазара още няколко години, което предполага, че те ще служат като временно решение до появата на петото поколение 718 към края на десетилетието.

Това е изненадващ обрат, като се има предвид, че разработката на базовите купе и роудстър на марката започна отдавна, а първите тестови прототипи се появиха още през 2019 г. През 2022 г. Porsche потвърди, че следващото поколение 718 Cayman и Boxster ще бъде само електрическо, за да отговори на предстоящите емисионни норми в ЕС. Това означава, че инженерите са вложили огромен труд в разработката, само за да се наложи сега да започнат почти отначало.

Инженерно предизвикателство: Адаптация на EV платформа за двигател с вътрешно горене

Според доклада на Autocar, източници от Porsche твърдят, че премахването на батерията от архитектурата PPE Sport би повлияло значително на структурната здравина на цялото купе. Причината е, че електрическата платформа използва батерията като носещ елемент, който допринася за здравината. Инженерите на Porsche са предложили разработването на нова структурна секция на пода, за да се възстанови здравината, както и препроектиране на задната преграда и подрамата, за да могат да поемат тежестта на бензиновия двигател и трансмисията.

Това обаче е само началото, тъй като инженерите ще трябва да намерят решения на сериозни проблеми с разположението на компонентите. Платформата не разполага с централен тунел, нито с предвидено място за горивен резервоар, горивопроводи или изпускателна система. Според източниците от Porsche, тези промени вероятно ще изискват разработването на изцяло нова задна част на автомобила.

Ако се приеме, че Porsche ще преодолее всички тези технически предизвикателства, остава въпросът кой двигател ще бъде използван в следващото поколение на 718 Cayman и Boxster.

Според новите планове, представени от изпълнителния директор Оливер Блуме, водещият кандидат е еволюция на настоящия 4,0-литров шестцилиндров боксерен двигател. В Porsche 718 Cayman GT4 RS и 718 Spyder RS този агрегат развива мощност до 493 к.с. Това става възможно благодарение на смекчените емисионни норми Евро 7, които са по-малко строги от първоначално предвидените, както и на решението на ЕС да позволи продажбата на автомобили, използващи синтетични горива, и след 2035 г.

Това е забележителен развой на събитията и отлична новина за почитателите на марката, като се има предвид, че само допреди няколко месеца популярните модели 718 Cayman и Boxster рискуваха да се превърнат в нишови продукти заради преминаването си към изцяло електрическо задвижване. Предоставянето на избор между бензинови и електрически варианти изглежда като най-разумното решение в настоящата пазарна ситуация.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации