Изправена пред забавяне в търсенето на електрически автомобили, компанията Porsche отлага премиерата на нови модели на ток и връща в плановете си конвенционалните и хибридни задвижвания.
Оказва се, че дори Porsche не е застраховано от сблъсъка с реалността. Изправена пред продължителен спад в продажбите и нарастващ финансов натиск, компанията променя стратегията си с мащабно преосмисляне на своите продуктови планове. Производителят на спортни автомобили отново се насочва към двигателите с вътрешно горене, включително хибриди, като същевременно забавя темпото при бъдещите си електрически модели.
В изявление от петък компанията заяви, че е финализирала последните стъпки в пренастройването на продуктовата си стратегия. От Porsche обясниха, че автомобилната среда преминава през огромни промени, поради което те преструктурират цялостно дейността си, за да отговорят на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите.
Преосмисляне на ултра-луксозния SUV
Една от най-големите промени засяга предстоящия ултра-луксозен SUV, позициониран над Cayenne, който е известен с вътрешното си кодово име K1. Първоначално беше планирано той да се предлага ексклузивно като изцяло електрически модел, но сега ще дебютира само с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни задвижвания. Освен това специално разработената платформа за електромобили е отхвърлена и ще бъде преработена съвместно с други марки от Volkswagen Group.
Междувременно, почитателите на Panamera и Cayenne с двигатели с вътрешно горене могат да си отдъхнат. Двата модела ще продължат да се предлагат с бензинови и хибридни задвижвания и през 30-те години на века. От Porsche потвърдиха, че следващите им поколения вече са официално включени в дългосрочния план на компанията, с което мястото им в гамата е осигурено за години напред.
Забавяне в плановете за електрически автомобили
Трета голяма промяна засяга други планирани изцяло електрически модели на Porsche. Без да се посочват конкретни автомобили, от компанията заявиха, че „забавеното навлизане на електрическите автомобили“ ще отложи пазарните им премиери.
Разработката на специална EV платформа от следващо поколение, която трябваше да послужи за основа на тези модели и първоначално беше планирана за 30-те години, вече няма да продължи по план. Вместо това тя ще бъде преразгледана и изцяло преработена в сътрудничество с други марки от Volkswagen Group.
От Porsche отбелязаха, че това е отговорът на компанията на значително по-бавния ръст в търсенето на ексклузивни изцяло електрически автомобили.
Въпреки това не всички проекти са засегнати. Porsche потвърди, че електрическите модели, които вече са в напреднал етап на разработка, остават по график. Сред тях са както предстоящият за представяне Cayenne EV в стандартен и купе-SUV вариант, така и бъдещ спортен автомобил с две врати в сегмента на 718.
Тези промени се основават на по-ранни решения, като например разработването на нов SUV с двигател с вътрешно горене, който да замени остаряващия Macan. Той ще използва за основа архитектурата на настоящия Audi Q5 и ще се продава успоредно с Macan EV, за който първоначално беше планирано да остане единствен в гамата.
Глобалният натиск оказва влияние
Освен продуктовото планиране, от Porsche признаха, че по-широкият глобален натиск се отразява на перспективите им. Нарастващите вносни мита в САЩ, охлаждането на пазара на луксозни стоки в Китай и по-бавното навлизане на електрическото задвижване оформят предпазливата позиция на компанията. Главният изпълнителен директор призна, че обновеният план може само частично да компенсира тези предизвикателства.
Например, отлагането на новата електрическа платформа ще изисква амортизация и финансови провизии, които се очаква да натежат върху оперативната печалба през 2025 г. с до 1,8 милиарда евро. Това е сума, която компанията не е предвидила в последната си прогноза.
За 2025 г. Porsche запазва прогнозата си за приходи от продажби между 37 и 38 милиарда евро. Рентабилността обаче се очаква да бъде значително по-ниска, като възвръщаемостта от продажбите вече се предвижда да бъде до 2% – рязък спад спрямо по-ранната прогноза за 5 до 7 процента.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

