Porsche променя курса: Следващото 718 ще има и бензинови версии

Електрическите Boxster и Cayman ще бъдат допълнени от скъпи варианти с двигатели с вътрешно горене, които само най-заможните почитатели на марката ще могат да си позволят. Върховите бензинови версии ще се появят по-късно в жизнения цикъл на модела.

В историята си Porsche е допускала няколко стратегически грешки, сред които идеята да замени 911 с 928 и планът да премахне изцяло бензиновите двигатели от гамата на 718. Компанията мъдро се отказа от първото решение преди десетилетия, а сега потвърди, че прави обратен завой и по отношение на второто. Следващото поколение на Boxster и Cayman, първоначално планирано да бъде изцяло електрическо, вече ще предлага и опция с двигател с вътрешно горене (ДВГ), но достъпът до нея ще бъде ограничен.

Промяна в стратегията заради пазара на електромобили

Промяната в плановете беше потвърдена в края на миналата седмица по време на разговор с инвеститори. Главният изпълнителен директор Оливер Блуме призна, че пазарът на електрически автомобили вече не расте с достатъчно бързи темпове, за да може компанията да продължи с продуктовата си стратегия, фокусирана изцяло върху електрическото задвижване.

В резултат на това забавяне Porsche преразглежда плановете си, за да включи повече модели с ДВГ. Някои от тях ще бъдат силно емоционални версии, позиционирани на върха в гамата на 718.

Бензинови двигатели за върховите модели

Макар да не бяха обявени конкретни детайли, най-вероятното обяснение е, че наследниците на Cayman GT4, GT4 RS и 718 Spyder ще продължат да се задвижват от шестцилиндрови бензинови двигатели. Стандартните версии на 718 ще останат с електрическо задвижване с един или два мотора, както беше предвидено първоначално.

Адаптирането на електрическата платформа за вграждане на двигател с вътрешно горене обаче изисква време. Електрическите модели 718 ще дебютират през 2026 г., но според представените данни, бензиновите върхови версии ще се появят по-късно в жизнения цикъл на модела.

Porsche очевидно ще ги позиционира като избор за истинските ентусиасти, като се очаква те да бъдат и най-скъпите варианти. Възможно е бензиновите автомобили да са по-бързи на писта, но почти сигурно ще отстъпват значително при ускорение на права отсечка спрямо електрическите версии с два мотора и задвижване на четирите колела.

Отражение и върху други модели на марката

Успоредно с това Porsche потвърди, че променя плановете си и за своите SUV модели. Гамата на Macan вече няма да премине изцяло на електричество, а ще получи нова версия с ДВГ и плъгин хибрид преди края на десетилетието. Флагманският SUV, познат под кодовото име K1, който също беше планиран като електромобил, вече няма да има изцяло електрическа версия и вместо това ще се предлага с избор от бензинови и хибридни двигатели.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации