Глобалните продажби на Porsche са намалели със 7% тази година, но зад тези числа се крие по-голяма история. Повече от 35% от всички продадени нови автомобили Porsche са електрифицирани, а в Европа тази цифра значително надхвърля половината. Това означава, че повече от половината автомобили, излизащи от представителствата на марката на континента, вече тихо жужат, вместо да ръмжат – доказателство, че електрическата революция на бранда от Щутгарт не е страничен проект, а основен приоритет.
Повече волтове, по-малко обороти за Porsche
Налице е любопитна ирония. Компанията, която някога смяташе „Льо Ман“ за своя частна тестова писта, сега залага състезателното си наследство на безшумни спринтови надпревари по градските улици. За традиционалистите това може да изглежда сякаш марката от Щутгарт окачва състезателните си ръкавици и посяга към USB-C кабела. В по-широкия контекст на глобалните регулации и потребителското търсене обаче логиката на Porsche е напълно разбираема. Европа се стреми към продукти с нулеви емисии, а клиентите на марката, много от които вече притежават 911 Carrera с бензинов двигател, нямат нищо против да добавят и електрически събрат в гаража си. Бъдещата гама на компанията отразява тази тенденция с предстоящия електрически 718, хибриден 911 в процес на тестове и планове електрическите автомобили да съставляват около 80% от глобалните продажби до края на десетилетието.
Въпреки това е трудно човек да не изпитва носталгия по дните, когато „произведено в Цуфенхаузен“ означаваше яростта на шестцилиндровия боксер и лекия аромат на изгоряло състезателно гориво. От Porsche настояват, че тяхното ДНК няма да се промени и че електрическите им модели ще продължат да се усещат като истински Porsche. Може би ще е така. Реалността обаче е, че компанията вече не преследва победни обиколки, а киловатчасове и регулаторни кредити. И ако историята ни е научила на нещо, то е, че Porsche вероятно ще спечели и това състезание. Просто пътят дотам може да звучи малко по-различно.
Последвайте ни в Google News