Porsche запазва ръчната скоростна кутия в 911 благодарение на американския пазар

Ръчните скоростни кутии са застрашен вид в съвременния автомобилен свят. Всяка година все повече производители тихомълком премахват педала на съединителя от своите модели, оставяйки на автомобилните ентусиасти все по-малко избор. Porsche обаче, отдавна смятано за защитник на усещането за връзка с автомобила, все още не се е отказало. Макар че моделите 718 със средно разположен двигател са в края на жизнения си цикъл и ще бъдат заменени от електрически наследници, от компанията потвърдиха, че ръчната скоростна кутия ще продължи да съществува в емблематичния 911, до голяма степен благодарение на търсенето от страна на американските почитатели.

Американците поддържат мечтата жива

По време на скорошно събитие в Атланта, от Porsche потвърдиха пред изданието CarBuzz, че делът на поръчките на автомобили с ръчни трансмисии в САЩ е по-висок, отколкото където и да било другаде по света. Въпреки глобалната тенденция на марката към преминаване към електрически автомобили и хибридизация, данните доказват, че американските купувачи остават дълбоко лоялни към аналоговото изживяване.

При Porsche 911 GT3, автомобил, който се предлага със седемстепенна трансмисия с двоен съединител (PDK) или с шестстепенна ръчна, делът на продажбите в САЩ значително изпреварва останалия свят. При поколението 991.2, 67% от американските купувачи са избрали ръчна скоростна кутия в сравнение със само 55% в световен мащаб – разлика от 12 процента. Тази разлика се увеличава при поколението 992.1, където 46% от купувачите в САЩ са избрали ръчна трансмисия срещу едва 22% в световен мащаб. Най-голямото несъответствие се наблюдава при 992.2 GT3 Touring: 70% от американските купувачи са предпочели ръчна скоростна кутия, в сравнение с 43% в световен мащаб.

Казано по-просто, американците купуват повече GT3 с ръчни скорости от всеки друг, изпреварвайки дори европейските ентусиасти, което само по себе си е показателно.

Моделът 911 Carrera T

Същата тенденция се наблюдава и при 911 Carrera T – олекотеният спортен автомобил на Porsche, който е фокусиран върху основните ценности и сега е единственото ниво на оборудване на 911, налично ексклузивно с ръчна трансмисия. Предлаган като втория най-достъпен 911 (със стартова цена от 143 700 долара), статутът на Carrera T като модел само с ръчни скорости не е носталгичен трик, а бизнес решение, основано на силното търсене.

При предишните поколения 991.2 и 992.1, съответно 68% и 70% от американските купувачи са избрали ръчна скоростна кутия, в сравнение с 53% и 52% в световен мащаб. Този тип лоялност убеди Porsche да премахне изцяло автоматичната трансмисия за най-новия 992.2 Carrera T.

Една предавка по-малко, но много повече емоция

Интересно е, че най-новият 992.2 Carrera T разполага с шестстепенна скоростна кутия вместо със седемстепенната, използвана в по-ранните модели Carrera. Михаел Там, продуктов мениджър за спортни автомобили в Porsche Cars North America, обясни защо. Той заяви, че е имало обратна връзка от клиенти още в миналото, които са смятали, че седмата предавка е с неудобно разположение. Там призна, че тя е била създадена основно от съображения за икономия на гориво.

Когато Porsche върна ръчната скоростна кутия в GT3 като шестстепенна, водачите я харесаха. Затова инженерите са заимствали скоростния механизъм и схемата на превключване от GT3 за Carrera T, което я прави по-механична, директна и ангажираща.

Там добави, че разрастващата се гама от хибриди и електрически автомобили на Porsche дава на компанията повече гъвкавост по отношение на емисиите, което позволява запазването на шестстепенната скоростна кутия. Той отбеляза, че днес компанията е готова да направи тази жертва. През 2013 г. Porsche не са имали електрически автомобили и тепърва са започвали да разработват плъгин хибриди.

Заключение

Засега пазарът в САЩ остава най-силният съюзник на ръчната скоростна кутия. Докато Porsche преминава към електрическо задвижване в гамата си, американските купувачи продължават да доказват, че усещането за връзка с автомобила все още има значение и че има място за три педала в бъдещето. Защото за ентусиастите, Porsche без педал на съединителя просто не е същото.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации