Представиха първия изцяло електрически Toyota Hilux

Toyota най-накрая представи изцяло новото поколение на Hilux. След десетилетие на фейслифти, любимият работен пикап в света преминава към своето девето поколение – и го прави със смела крачка напред. Основната новина е първата в историята изцяло електрическа версия на Hilux, чиито продажби в Европа стартират този декември. Всички модели ще се предлагат с каросерия Double Cab, като Toyota добавя свежи технологии, по-здрав дизайн и истинско оборудване за офроуд. Пикапът не се очаква при дилърите в САЩ, където тази пазарна ниша се заема от Tacoma, но за останалите 180 пазара по света, това е моделът, който всички очакваха.

Електрическият Hilux (BEV) е изграден върху рама тип „стълба“ и използва два електрически моста за постоянно задвижване на всички колела. Литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 kWh захранва моторите, осигурявайки прогнозен пробег от 240 км по цикъла WLTP. Полезният товар е около 715 кг, а капацитетът на теглене достига 1 600 кг. Toyota е интегрирала и системата Multi-Terrain Select, която регулира въртящия момент и спирачното усилие подобно на автомобил с понижаващи предавки. Батерията е защитена за работа в тежки условия, като дълбочината на газене съвпада с тази на версиите с двигател с вътрешно горене. Електрическата версия използва компактен скоростен лост на централната конзола.

Междувременно дизайнът е станал по-агресивен и модерен. Тънките фарове са свързани с хоризонтална лайстна, на която е изписано TOYOTA. Предницата на електрическата версия заменя традиционната решетка с по-гладък аеродинамичен панел, а джантите са със специфичен дизайн. Отзад Toyota е добавила ново стъпало на бронята за по-лесен достъп до товарния отсек и е преработила страничните прагове, за да улесни качването и слизането. При някои нива на оборудване на задния капак ще има голям релефен надпис TOYOTA.

Интериорът на Hilux най-накрая се усеща като напълно нов. Купето заема вертикалната архитектура, позната от Land Cruiser, и може да бъде оборудвано с до два 12,3-инчови дисплея (приборно табло и централен сензорен екран). Контролите за офроуд и задвижването на всички колела са групирани за бърз достъп, когато теренът стане труден. Toyota е добавила безжично зареждане за телефони и USB портове за задните седалки, както и свързани услуги чрез приложението MyToyota. Актуализациите по въздуха ще поддържат софтуера актуален без нужда от посещение в сервиз.

Двигатели с вътрешно горене за всички нужди

Изборът на задвижване не се ограничава само до електрическия модел, тъй като Toyota знае, че не всеки иска автомобил с щепсел. Западна Европа ще получи Hilux Hybrid 48V, изграден около доказания 2,8-литров дизелов двигател. Очаква се той да бъде най-продаваният вариант, като производството му започва през пролетта на 2026 г. В Източна Европа ще се запазят опциите с двигатели с вътрешно горене, включително 2,8-литровият дизел и 2,7-литровият бензинов агрегат. Така, независимо дали се търси безшумен въртящ момент или дизелова тяга, има комбинация, подходяща за всяка задача.

Кормилното управление също се различава според пазара. За първи път в историята си Hilux получава електрическо сервоуправление, но Toyota го предлага само в Западна Европа. Пазарите в Източна Европа ще продължат да използват хидравлична система. И в двата случая целта остава същата – повече прецизност на пътя и по-малко удари във волана извън него. Технологиите за безопасност също правят голяма крачка напред. Пакетът Toyota T-Mate е разширен със система за следене на мъртвата точка, асистент за безопасно излизане, камера за наблюдение на водача и допълнителни функции към Toyota Safety Sense.

Подобрение на печелившата формула

Новият Hilux очевидно не забравя корените си. Той запазва рамата тип „стълба“, стойката му е станала по-широка и солидна, а оборудването изглежда готово за всякакви тежки пътища. Параметрите на електрическата версия няма да впечатлят тези, които теглят тежки ремаркета през Алпите, и точно затова дизеловият вариант остава в гамата. Но за градски автопаркове, планински райони с къси преходи и оператори, които ценят мигновения въртящ момент и ниските експлоатационни разходи, електрическият Hilux най-накрая има смисъл. И тъй като Toyota е проектирала защитата на батерията така, че да отговаря на спецификациите за газене на дизеловите версии, преминаването през потоци няма да е проблем.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации