Hyundai надгражда успеха на Ioniq 5 N с новия изцяло електрически седан Ioniq 6 N, заемайки голяма част от технологиите на впечатляващия SUV.
В момента Hyundai е едно от имената, които автомобилните ентусиасти трябва да следят отблизо в света на спортните електрически автомобили.
Вторият им спортен електромобил, Ioniq 6 N, комбинира голяма част от мощния хардуер и забавните функции на Ioniq 5 N, но в по-ниската каросерия на седан – макар и с далеч нетрадиционен дизайн.
Той е по-нисък, по-широк и по-агресивен от леко странния седан с форма на банан, на който е базиран. Разполага с голямо задно крило тип „лебедова шия“, за което от Hyundai твърдят, че е функционално и напомня за Porsche 911 GT3, както и с широка, мускулеста стойка на пътя, подобна на Nissan GT-R. Но дали е реална алтернатива на автомобили като BMW M3?
Прототип с ясни намерения
Макар че тестваният прототип не е напълно идентичен с версията на Ioniq 6 N, която ще може да се купи в началото на следващата година, той е достатъчно показателен. Най-голямата разлика ще бъдат стандартните огледала, които заменят тънките камери. Причината? Намаленото въздушно съпротивление от по-аеродинамичния профил на камерите не компенсира енергията, необходима за поддържането им чисти от замъгляване. Това е пример за прагматичен подход, при който иновациите не се прилагат самоцелно.
Серийните Ioniq 6 N ще имат два персонализирани режима, в които предпочитаните динамични настройки могат да бъдат запаметени и достъпни чрез два бутона на волана – например един за спокойно ежедневно шофиране и друг за динамично шофиране по второкласни пътища. По време на теста беше наличен само един режим, като приоритет беше изследването на динамиката на 6 N.
Технически характеристики и настройки
Задвижването е споделено с Ioniq 5 N, което означава, че 6 N генерира общо 609 к.с. и 740 Нм въртящ момент (650 к.с. с активен десетсекунден Boost режим, който се задейства с бутон на волана). Мощността се разпределя между два електромотора, по един на всяка ос, с акцент върху задната. Те се захранват от батерия с капацитет 84 кВтч, монтирана в пода на автомобила. Ioniq 6 N е с по-здрава структура от стандартния модел благодарение на допълнителни точкови заварки и лепила, нова (яркочервена) разпънка на задния мост и по-твърдо шаси. Налице са и нови адаптивни амортисьори, по-твърди втулки и преработена геометрия за по-нисък център на тежестта.
Автомобилът предлага множество начини за конфигурация. Подаването на мощност, кормилното управление, окачването, електронно управляемият диференциал и контролът на стабилността имат три режима – Normal, Sport и Sport+. Налични са и три вида синтетичен звук, като избраният беше „Ignition“, който наподобява шестцилиндровия двигател RB26 на Nissan Skyline R34, филтриран през саундтрака на Gran Turismo 4. От решаващо значение за извличането на максимума от 6 N е системата „N E-shift“, която, подобно на тази в 5 N, симулира осем виртуални предавки с „обороти“ и „работен диапазон“.
Първи впечатления зад волана
Когато всичко е настроено, две неща правят впечатление веднага. Първо, седалката е позиционирана малко по-високо от идеалното, което се усеща повече в седана 6 N, отколкото в почти SUV-подобния 5 N. Отличните спортни седалки страдат от височината, наложена от платформата тип „скейтборд“. Иначе целият интериор е приятен, с удобни физически бутони на централната конзола и волана, както и с дигитални интерфейси с ясна и интуитивна графика.
Второ, 6 N притежава по-рафинирано и зряло окачване в сравнение с по-нервния, на моменти твърде рязък 5 N. Докато при SUV версията беше почти задължително да се намали твърдостта за нормално шофиране, 6 N може да се управлява почти постоянно в най-агресивния режим Sport+. Разбира се, внезапните сътресения ще ви разтърсят и повечето неравности се усещат отчетливо, но новите амортисьори безспорно работят с повече финес, независимо от настройката.
Динамика и характер на пътя
Това означава, че най-твърдата и контролирана настройка Sport+ може да се използва по-често на пътя, което позволява да се загреят добре специално разработените гуми Pirelli P Zero с маркировка HN. И това е добре, защото подобно на 5 N, Ioniq 6 N има енергичен характер – една отчетлива пъргавина и напрежение, които се усещат през органите за управление, влизат под кожата и провокират десния крак. Автомобилът насърчава динамичното шофиране, точно както го правят най-добрите спортни коли.
Ако се поддадете на тази провокация, 6 N продължава да впечатлява. Ускорението е наистина светкавично – от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди с пълната мощност от 650 к.с. в режим N Launch, дори филтрирано през синтетичния „работен диапазон“ и късите „предавки“. За достигане на 100 км/ч от място са нужни цели три смени. Крайният резултат е повече взаимодействие с водача, което е положителен ефект.
С нарастването на скоростта се усеща как Ioniq 6 N става по-пъргав и значителната му маса започва да се активира под вас, демонстрирайки впечатляващ контрол и усещане за стабилност.
Последвайте ни в Google News