Не, това не е Land Rover, а новият Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2025 г. Този триредов семеен кросоувър съчетава ръбест, внушителен дизайн с шаси, което осигурява комфортна возия, превръщайки го в отличен автомобил за ежедневието и подходящ за дълги пътувания.
Задвижването се осигурява от 1.6-литров четирицилиндров турбо двигател, съчетан с електромотор, които заедно генерират системна мощност от 232 к.с. Ускорението не е впечатляващо и автомобилът не се отличава с особена пъргавина в завоите, но повечето водачи ще го намерят за напълно адекватен. Стандартно се предлага шестстепенна автоматична скоростна кутия и предно задвижване, а система за задвижване на четирите колела е налична като опция.
Сегментът на хибридните кросоувъри се развива бързо и Santa Fe се изправя пред сериозна конкуренция от модели като Jeep Grand Cherokee 4xe, Kia Sorento Hybrid, Mazda CX-90 Hybrid и Toyota Highlander Hybrid. Hyundai разчита на смелия си, почти концептуален дизайн и отличното съотношение между цена и качество, за да затвърди позициите си сред тези силни съперници.
Какво е новото за 2025 г.?
Освен нов цвят на екстериора – Atlantis Blue – Santa Fe Hybrid преминава в моделната 2025 година без никакви други промени.
Цени и нива на оборудване
Цената на Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2025 г. започва от 39 295 долара и достига до 49 345 долара в зависимост от нивото на оборудване и опциите. Hyundai предлага хибридния Santa Fe в три нива на оборудване: SEL, Limited и Calligraphy. Макар по-високите версии да предлагат множество екстри, според нас SEL представлява най-доброто съотношение между цена и качество. Предното задвижване е стандартно, а системата за задвижване на четирите колела е опция на цена от 1800 долара за всички нива.
Двигател, трансмисия и динамика
Всички хибридни версии на Santa Fe се задвижват от 1.6-литров турбо двигател с четири цилиндъра, подпомаган от електромотор, за обща мощност от 231 к.с. Това е малко повече от мощността от 226 к.с., предлагана в модела от предишното поколение. В реални условия ускорението е достатъчно за спокойното шофиране, характерно за повечето собственици на триредови кросоувъри, но понякога се усеща като мудно при включване в движение или изпреварване на магистрала. Поведението на пътя е умерено, возията е комфортна, а шумът от двигателя е добре изолиран от купето, освен при по-динамично шофиране.
По време на тестове, версията със задвижване на четирите колела на Santa Fe Hybrid постигна ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди, което е значително по-бавно от резултата от 6.3 секунди на нехибридния модел.
Разход на гориво
Според официалните данни на EPA, версиите на Santa Fe Hybrid с предно задвижване имат разход от 6.5 л/100 км в града и 6.7 л/100 км извънградско. Моделите със задвижване на четирите колела са оценени на 6.7 л/100 км в града и 6.9 л/100 км извънградско.
Интериор, комфорт и товарно пространство
Влиянието на Land Rover в интериора на Santa Fe Hybrid е очевидно, което личи от луксозния дизайн и интегрираните модерни технологии. Моделът предлага три реда седалки, като за втория ред се предлагат опционални капитански кресла. Тези седалки на втория ред могат да бъдат оборудвани и с функция за електрическо накланяне. Hyundai е използвал екологични материали в цялата кабина, включително устойчива кожена тапицерия, обработена по специален начин, за да се намали въздействието върху околната среда.
Безопасност и асистенти за водача
Основните функции за безопасност включват стандартна система за автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, стандартно предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на траекторията, както и наличен адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.
Гаранция и поддръжка
Сред SUV автомобилите от среден клас, Santa Fe Hybrid и неговият корпоративен събрат Kia Sorento предлагат най-дългите стандартни гаранционни условия. Тук обаче Hyundai има предимство пред Kia, благодарение на своята щедра програма за безплатно планово обслужване.
Основната гаранция покрива пет години или 96 500 км, а гаранцията на задвижването е за десет години или 161 000 км. Безплатната поддръжка е осигурена за период от три години или 58 000 км.
Технически характеристики
2024 Hyundai Santa Fe Hybrid Calligraphy AWD
Тип на автомобила: предно разположен двигател и преден електромотор, задвижване на всички колела, 6 места, 4 врати, комби
Цена: Базова/Тестван автомобил: $50 215/$50 425
Задвижване: 1,6-литров редови 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, интеркулер и 16 клапана (DOHC), генериращ 178 к.с. и 264 Нм въртящ момент, комбиниран с AC електромотор с мощност 60 к.с. и 264 Нм. Общата системна мощност е 231 к.с. и 367 Нм, а батерията е литиево-йонна с капацитет 1,0 кВч.
Трансмисия: 6-степенна автоматична
Шаси: Предното окачване е тип McPherson, а задното е многораменно. Спирачната система включва 345-милиметрови вентилирани дискове отпред и 325-милиметрови дискове отзад. Автомобилът е оборудван с гуми Pirelli Scorpion MS с размер 255/45R-20.
Размери: Междуосието е 2815 мм, дължината достига 4830 мм, широчината е 1900 мм, а височината – 1770 мм. Собственото тегло на автомобила е 2048 кг. Обемът за пътници е разпределен съответно 1727, 1557 и 934 литра за предния, средния и задния ред седалки. Товарният обем е 2265 литра зад първия ред, 1161 литра зад втория и 425 литра зад третия ред.
Тестови резултати: Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 7,8 секунди, а дистанцията от 400 метра се изминава за 16,0 секунди с терминална скорост 143 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена на 192 км/ч. Спирачният път от 113 км/ч до пълен покой е 54,6 метра, а постигнатото странично сцепление е 0,82 g.
Разход на гориво: По време на тестовете е измерен реален разход от 9,1 л/100 км. Официалните данни по стандарта EPA са: 6,9 л/100 км комбиниран, 6,7 л/100 км в градски условия и 6,9 л/100 км извънградско.
Компактен спортен седан с високи оценки
Американското издание Car and Driver дава на модела максимална оценка от 10/10. Обявената начална цена за пазара в САЩ е 36 345 щатски долара.
Моделът представлява спортна версия на седана Elantra, която се отличава с по-висока мощност, специални настройки на шасито и агресивен дизайн. Подробните технически характеристики и официалните данни за разхода на гориво все още не са публикувани.
Последвайте ни в Google News