Преглед на Lamborghini Urus SE: По-мощен, но по-добър ли е хибридният SUV?

Традиционните семейни SUV автомобили биха се свили от страх при появата на Lamborghini Urus с неговия V8 двигател с два турбокомпресора. Фактът, че моделът вече е хибрид, не означава, че е загубил своя характер.

Динамика и усещане зад волана

Urus SE има феноменална динамика въпреки колосалното си тегло, но усещането зад волана оживява истински едва при по-високи скорости.

Добавянето на хибридна система и електрически мотор означава, че Urus SE разполага със 132 к.с. и 100 Нм въртящ момент повече от стария Urus Performante, който разчиташе изцяло на V8 двигател. Това обаче си има своята цена. Въпреки допълнителната мощност, новият модел не е по-бърз от своя предшественик. Макар технологиите в шасито да се справят отлично с овладяването на теглото, при ниска скорост возията е насечена, а видимостта от купето остава ограничена. Въпреки това, възможността за движение изцяло на ток е предимство в градска среда.

Urus е впечатляващо рафиниран, особено с опционалните акустични стъкла, а двигателят може да работи почти толкова тихо, колкото същия агрегат в Bentley Bentayga.

Разход на гориво и експлоатационни разходи

Въпреки plug-in хибридното задвижване, Urus SE все още консумира сериозно количество гориво при динамично шофиране, а пробегът на ток е сравнително малък.

Urus SE може и да е plug-in хибрид, но това все още е Lamborghini и разходът на гориво е колосален, както може да се очаква. По време на нашите тестове автомобилът постигна резултат, близък до официално обявените от Lamborghini 10,8 л/100 км при изтощена батерия.

Компанията твърди, че Urus SE може да постигне разход до 4,8 л/100 км, но това изглежда почти невъзможно, освен ако голяма част от времето не се шофира само на електричество, докато жадният V8 двигател е изключен, а батерията се зарежда след всяко пътуване.

Струва си да се отбележи, че един потенциално ограничаващ фактор при по-дълги пътувания е по-малкият 75-литров резервоар в сравнение с 85-литровия при предишните модели.

Пробег на ток, батерия и време за зареждане

Lamborghini обявява пробег от близо 60 км само на ток, което е амбициозно. Тази стойност е постижима при идеални условия, а като се има предвид, че базовите модели Urus SE са с относително малки 20-инчови джанти, преминаването към 23-инчовите, с които беше оборудван тестовият автомобил (и повечето продадени бройки), ще намали значително тази цифра. По време на нашия тест в студено зимно време, едва успяхме да изминем между 16 и 24 км.

Застраховки, данъци и обезценяване

Застраховката на Lamborghini Urus попада в най-скъпата категория, което е очаквано. Разходите за ремонт и подмяна на части, съчетани с екстремната динамика, са достатъчни, за да притеснят всеки застраховател. Макар малцина потенциални купувачи да се интересуват от разхода, някои може да бъдат привлечени от данъчните облекчения за plug-in хибриди, особено при покупка на фирма. Въпреки това, със своите 140 г/км CO2 емисии, Urus SE е по-малко ефективен в това отношение от конкуренти като BMW M5 Touring, който също разполага с V8 хибридно задвижване, но отделя едва 45 г/км.

От друга страна, високите експлоатационни разходи се компенсират от факта, че списъкът с чакащи за Urus поддържа остатъчната му стойност изключително стабилна. Въпреки че от премиерата му минаха почти седем години, употребяван Urus на пазара във Великобритания струва около 130 000 паунда – впечатляващо, като се има предвид, че първоначалната цена през 2018 г. е била малко над 165 000 паунда, а повечето от тези автомобили са с голям пробег, тъй като често се използват ежедневно.

Интериор, дизайн и технологии

Обновеният интериор разполага с по-голяма инфоразвлекателна система и някои елементи, създаващи усещане за лукс, но не успява напълно да скрие произхода си от Audi.

Наред със съществените промени под ламарините, Lamborghini Urus получава и освежен стил и интериор с представянето на новия модел SE. Матричните фарове вече са разположени от двете страни на нов преден капак, който се простира до самите въздухозаборници. Това премахва неприятната разделителна линия от предишния модел и придава на автомобила много по-изчистен вид.

Задната част също е нова, вдъхновена от второто поколение на Gallardo, с изкуствена решетка по цялата широчина и преместена позиция на регистрационния номер. Ефектът е фин, но ефективно изчиства цялостния дизайн.

Както може да се очаква от автомобил с начална цена над 200 000 паунда, основното оборудване е налице и включва 21-инчови алуминиеви джанти, карбоново-керамични спирачки, 12,3-инчов дисплей за приборното табло, 12,3-инчов централен сензорен екран, безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, система за следене на мъртвата точка, панорамна камера и матрични LED фарове.

Тестовият Urus SE струваше 300 000 паунда благодарение на ярката си персонализирана боя от програмата Ad Personam, интериорните пакети с CorsaTex и карбонови влакна, 23-инчовите джанти, контрастния покрив и озвучителната система Bang & Olufsen. Предлагат се обаче и много други опции – от титаниева изпускателна система до кутия за багаж на покрива и носач за велосипеди.

Дизайн на интериора и таблото

Вътре Lamborghini са монтирали изцяло ново арматурно табло, за да поберат по-големия 12,3-инчов дисплей. Под него все още има втори сензорен екран за управление на климатичната система, но сензорните бутони, които преди се намираха между тях, са заменени с нов набор от физически превключватели, които са много приятни за използване.

Материали и качество на изработка

Повечето елементи в интериора са покрити със скъпа на вид кожа или, в случая на тестовия автомобил, с CorsaTex – версията на Alcantara, разработена от Lamborghini. Това придава на купето усещане за по-висок клас в сравнение с повечето конкурентни SUV модели, но все още има твърде много компоненти, заети от Audi, включително бутоните на волана, лостчетата за мигачите и превключвателите за прозорците. Всички те са качествено изработени, но са леко разочароващи предвид цената на автомобила.

Навигация, аудио и инфоразвлекателна система

Новият сензорен екран е заимстван от Porsche и Bentley и вече е по-голям – 12,3 инча. Той е разположен над долния сензорен екран, взет от Audi, който служи за управление на отоплението, вентилацията и седалките и работи сравнително добре за тези второстепенни функции.

Въпреки че хардуерът е подобрен, с повече екранно пространство и по-добра графика, интерфейсът на инфоразвлекателната система все още е труден за навигация.

Повечето функции, като достъп до Apple CarPlay или изключване на активните асистенти за водача, са скрити в нелогично подредени менюта. Системата предлага известна степен на персонализация, но тя не е достатъчна, за да направи най-сложните задачи по-лесни за изпълнение.

Тестовият автомобил беше оборудван с опционална аудиосистема Bang & Olufsen, която звучеше отлично, но беше и скъпа – на цена от около 5 000 паунда. Предлагат се и две други конфигурации. Инструменталният панел пред водача също е заимстван от Audi и разполага с набор от специфични графики, които зависят от избрания режим на шофиране. Установихме обаче, че възможностите за персонализация са ограничени, а самият хардуер вече започва да изглежда остарял.

Багажник и практичност

Urus остава по-практичен от другите модели на марката, но преминаването към плъгин хибридно задвижване се отразява негативно на обема на багажника.

Автомобилът се предлага само с каросерия с пет врати, а в стандартното оборудване на Lamborghini Urus е включена традиционна задна седалка с три места. Препоръчително е да се избере модел с панорамен покрив, който помага за внасянето на така необходимата светлина в задната част на купето. Седалките са сравнително удобни, но нищо повече. Допълнителните опции за масаж и охлаждане са приятен бонус, но им липсва върховната опора, която би се очаквала от такъв високопроизводителен SUV.

Размери

Няма съмнение, че Lamborghini Urus има внушително присъствие на пътя. Дори и да не изглеждаше толкова драматично, с дължина от 5 112 мм и широчина от 2 016 мм, този автомобил привлича погледите. Той е малко по-голям от Aston Martin DBX, въпреки че не заема толкова място, колкото Bentley Bentayga. Urus е и значително по-нисък от Bentayga, със своите 1 638 мм височина в сравнение със 1 742 мм при модела на Bentley.

Седалки и пространство за пътниците

На предните седалки в Lamborghini има достатъчно място, но скосената линия на покрива си има своята цена в задната част, където както пространството за главата, така и това за краката на по-високи пътници е ограничено.

Освен това тесните прозорци и сравнително ниската позиция на седене могат да създадат леко клаустрофобично усещане на задните седалки – нещо, което е в пълен контраст със светлата и просторна атмосфера при много от луксозните му конкуренти.

Изненадващо, Urus разполага с три комплекта точки за монтаж на детски столчета ISOFIX. Единият е разположен на предната пасажерска седалка, а другите два се намират на външните задни седалки.

Багажно пространство

Преминаването към плъгин хибридно задвижване е довело до намаляване на багажното пространство в Urus SE от 616 литра на 454 литра. Липсва и място за съхранение под пода, което означава, че няма предвидено специално място за кабела за зареждане, ако планирате да го носите със себе си.

Все пак, при нужда от повече пространство, задните седалки могат да се сгънат.

Надеждност и безопасност

Urus разполага с множество стандартни системи за безопасност и би трябвало да е сигурен автомобил при възникване на инцидент.

Алтернативи

Сегментът на „хипер SUV“ автомобилите е пазарна ниша, която Lamborghini създаде с премиерата на Urus през 2018 г. Тогава моделът се позиционира над автомобили като Porsche Cayenne Turbo или BMW X6 M със своята водеща за класа мощност и ексцентричен дизайн.

Той по-често е смятан за конкурент на най-високите нива на оборудване на Range Rover, както и на по-суровия Mercedes G-Class. Това обаче беше валидно за 2018 г., защото днес съществува цяла нова ера от бързи четириврати съперници, с които трябва да се състезава.

Най-очевидният от тях е Ferrari Purosangue, който струва с над 100 000 паунда повече от Urus SE и идва с чистокръвен V12 двигател, както и с много повече високотехнологични елементи в шасито и дизайна.

Aston Martin DBX – особено новите модели DBX707 и DBX S – се усеща много по-близо до двувратите си събратя, както по усещане зад волана, така и по споделените компоненти. Налице е и BMW XM, който може би е най-близкият съперник на Lamborghini благодарение на своето плъгин хибридно задвижване и ръбест дизайн.

При по-задълбочен анализ могат да се разгледат Range Rover Sport SV и всъдеходният Land Rover Defender OCTA, или Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid с GT пакет, който на практика повтаря предишния Turbo GT, но със собствено плъгин хибридно задвижване.

Добър автомобил ли е Lamborghini Urus?

Когато става въпрос за чиста драма и присъствие на пътя, малко автомобили – да не говорим за SUV модели – могат да се сравняват с Lamborghini Urus.

Сега той е още по-универсален благодарение на новото си плъгин хибридно задвижване, но интериорът можеше да бъде по-луксозен, особено за автомобил на цена над 200 000 паунда.

Каква е гаранцията на Lamborghini Urus?

Lamborghini Urus се предлага с тригодишна гаранция без ограничение в пробега.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации