Комби версията на C-Class е отличен, макар и скъп избор в своя клас, който предлага богата гама от двигатели
Mercedes C-Class Estate притежава усещане за премиум автомобил, което го превръща в достоен избор в един бързо свиващ се пазарен сегмент. Интериорът създава специална атмосфера с качествени материали и впечатляващ дизайн, който го отличава от традиционните му германски конкуренти. Нивото на бордовите технологии е високо, както се очаква от Mercedes, но не всеки аспект от тях е внедрен гладко.
Поведението на пътя е идентично с това на седана, което означава, че комбито вози комфортно и предлага достатъчно динамика, за да бъде и забавно за управление. Обемът на багажника обаче е леко разочароващ. Версиите с „мека“ хибридна система се справят приемливо, но значителната загуба на пространство при plug-in хибрида го прави труден за препоръчване, въпреки отличния му пробег само на ток.
Повече за Mercedes C-Class Estate
Комби версията на Mercedes C-Class се появява за първи път през 1993 г. като наследник на модела 190E. Настоящото пето поколение, известно с вътрешното си означение W206, дебютира през 2021 г.
Гамата от двигатели повтаря тази на седана и е доста изчерпателна. Базов е бензиновият C 200, следван от дизеловия C 220 d. По-нагоре се нареждат бензиновият C 300 и plug-in хибридният C 300 e, който се предлага и в дизелов вариант „de“. На върха са версиите на Mercedes-AMG – C 43 и C 63 plug-in хибрид. Всички модификации на C-Class са оборудвани с деветстепенна автоматична скоростна кутия.
В сравнителни тестове C-Class Estate се изправя срещу дългогодишния си съперник BMW 3-Series Touring, като при съпоставка на plug-in хибридните версии моделът на BMW печели с малка преднина благодарение на по-добрата си практичност.
Цени и нива на оборудване
Базовата цена на Mercedes C-Class седан е около 46 000 паунда, като комби версията добавя към нея приблизително 1800 паунда. Тази разлика се запазва в цялата гама, която достига до около 102 000 паунда за върховия Mercedes-AMG C 63 S E Performance Night Edition Premium Plus Estate.
В зависимост от избрания двигател, C-Class Estate се предлага в няколко нива на оборудване: AMG Line, AMG Line Premium и AMG Line Premium Plus. Специално за plug-in хибридите е налично и нивото Urban Edition. Всяко следващо ниво добавя около 2500 паунда към цената.
Динамика и пътно поведение
Mercedes C-Class Estate не е най-ангажиращият за шофиране автомобил в класа си, но е изключително комфортен за изминаване на дълги разстояния. Гамата от бензинови и дизелови двигатели, подпомогнати от „мека“ или plug-in хибридна технология, е впечатляваща, макар да липсва изцяло електрическа алтернатива.
Комфортът е основен приоритет, но това е и най-динамичното комби на Mercedes в този клас досега, с добро сцепление и цялостен баланс. Деветстепенната автоматична трансмисия работи изключително плавно, а двигателите са рафинирани. Въпреки това, управлението не е много директно, автомобилът може да се усеща тежък, а по-големите джанти влошават качеството на возията.
Мощност и ускорение
Базовият C 200 разполага с 1.5-литров четирицилиндров бензинов двигател с мощност 201 к.с., докато по-мощният 2.0-литров бензинов мотор в C 300 генерира 254 к.с. При дизеловите варианти 2.0-литровият агрегат в C 220 d предлага 197 к.с., а в C 300 d – 261 к.с. Plug-in хибридът е още по-мощен благодарение на електромотор със 128 к.с., който подпомага 2.0-литров бензинов двигател за обща системна мощност от 309 к.с.
Дизеловият C 220 d с мощност 197 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.6 секунди и достига максимална скорост от близо 240 км/ч. Върховият Mercedes-AMG C 63 E Performance Estate разполага с 671 к.с., спринтира до 100 км/ч за 3.4 секунди и има максимална скорост от около 250 км/ч. Новите дизелови двигатели са значително подобрени по отношение на рафинираността в сравнение със стария 2.1-литров агрегат от предишното поколение.
Въртящият момент от 440 Нм при версията C 220 d осигурява предостатъчно тяга още в ниските обороти, което донякъде обезсмисля избора на по-мощния C 300 d. Бензиновите модели на C-Class от своя страна привличат с плавното си задвижване, като интегрираната „мек хибрид“ технология успешно компенсира по-ниския въртящ момент в сравнение с дизеловите варианти. При стандартните версии, които не са дело на AMG, скоростната кутия е основният фактор, който ограничава усещането за спортно шофиране. Нейните настройки са изцяло насочени към осигуряване на безпроблемна и плавна смяна на предавките, дори в режим „Sport“.
Докато предишните поколения на C-Class, доработени от AMG, използваха V6 и V8 двигатели, актуалните C 43 и C 63 комби разчитат на четирицилиндрови агрегати. С тях Mercedes се изправя директно срещу конкуренти като BMW M3 Touring и Audi RS 4 Avant. Четирицилиндровият турбо двигател на C 43 е производен на този от „хотхеча“ (мощен спортен хечбек) A 45 S и предлага сериозните 402 к.с. Версията C 63 пък разполага с plug-in хибридно задвижване, което генерира мощност от 671 к.с., достойна за суперавтомобил. И двата модела са оборудвани със системата за задвижване на четирите колела 4MATIC. Все още нямаме впечатления от C 63 във варианта комби, но предвид теглото му от над два тона, очакваме допълнителните килограми на каросерията да не се отразят съществено на изживяването зад волана.
Шофиране в града, видимост и паркиране
Настоящият C-Class Estate, подобно на седана, предлага добра видимост във всички посоки. Въпреки че е по-голям от своя предшественик, управлението му в градска среда не представлява трудност. Plug-in хибридът C 300 e осигурява плавно и почти безшумно движение при напълно заредена батерия, а леките контроли и добрата отзивчивост го правят лесен за управление при ниски скорости.
Това, което прави C-Class Estate особено удобен в населени места, е неговият диаметър на завой от 11 метра – по-малък от този на BMW Серия 3 и Audi A4 Avant. Като опция се предлага и завиваща задна ос, която намалява диаметъра на завой до 10,64 метра, което е сравнимо с малък градски автомобил.
Окачването на всички модели, които не са AMG, е настроено по-скоро за комфорт. За да се усети максимално характерната за Mercedes возия, е препоръчително автомобилът да бъде с 18-инчовите джанти, които са стандартни за цялата гама. Plug-in хибридните модели разполагат и със стандартно въздушно окачване на задната ос, което допринася значително за комфорта при ниска скорост.
Управляемост и поведение на извънградски пътища
Като изключим върховата версия C 63, може да се предположи, че широката гама от двигатели – от базовия бензинов C 200 до мощните plug-in хибриди – предлагат коренно различно изживяване зад волана. Всички стандартни модели обаче имат кормилно управление с добра тежест и трудно губят сцепление, но въпреки това не предлагат същия ентусиазъм в завоите като BMW Серия 3.
Собственото тегло на бензиновия C 200 е 1765 кг, а на plug-in хибрида C 300 e – 2120 кг, но в действителност всеки C-Class Estate се усеща малко тежък. Това се дължи основно на окачването, което Mercedes очевидно е настроил с приоритет към поглъщането на неравности по пътя, а не към стабилността в завоите.
Комфорт при дълги пътувания и на магистрала
Магистралата е мястото, където C-Class Estate разкрива истинския си потенциал. Автомобилът се движи плавно и предлага нива на спокойствие, доближаващи се до тези на S-Class. Той се справя отлично с неравностите по пътя, а шумът от вятъра и гумите е сведен до минимум. Двигателите с „мек хибрид“ технология са тихи при висока скорост. При plug-in хибридните версии, стига да има достатъчно заряд в батерията, C 300 e може да се движи само на електричество дори при магистрални скорости. Интериорът е толкова добре шумоизолиран, че двигателят с вътрешно горене почти не се чува, когато се включи.
Имаме известни резерви към някои от системите за подпомагане на водача. Наличен е предиктивен круиз контрол, който използва камери и навигационни данни, за да регулира скоростта на автомобила спрямо ограниченията и трафика, дори ако водачът не е задал конкретна скорост. Може да бъде малко смущаващо автомобилът да намалява скоростта без команда, но ако се свикне с тази функция, тя допринася за едно по-плавно пътуване.
Разходи по експлоатация и ефективност
Повечето задвижващи системи на Mercedes C-Class комби са сравнително икономични, въпреки че официалните данни на плъгин хибридните версии могат да бъдат леко подвеждащи. Като цяло, въпреки допълнителното тегло в сравнение със седана, разликата в разхода на гориво е почти незабележима.
Базовият бензинов модел C 200 има официален разход от 5,4 л/100 км и CO2 емисии от 147 г/км, което е по-добър показател от конкуренти като BMW 320i Touring или Audi A5 Avant. По-мощният C 300 е само малко по-жаден с разход от 5,7 л/100 км и емисии от 157 г/км. Дизеловите версии са особено ефективни – C 220 d постига впечатляващите 3,9 л/100 км със 123 г/км CO2, а C 300 d – 4,4 л/100 км със 139 г/км. Практическите тестове потвърждават, че при C 220 d разход от около 4,7 л/100 км е лесно постижим.
Ако търсите най-икономичния вариант, това безспорно са плъгин хибридите. C 300 e има впечатляващ официален разход от 1,4 л/100 км, който обаче е силно зависим от използването на електрическия режим. Практиката показва, че пробегът на ток пада до около 64 км при по-студено време. Когато батерията е изтощена, разходът на гориво и при двата PHEV модела се покачва до около 7,5-8,0 л/100 км.
Електрически пробег, батерия и време за зареждане
Бензиновият C 300 e и дизеловият C 300 de използват една и съща батерия с капацитет 19,5 кВч и предлагат почти идентичен пробег на ток – съответно 109 и 111 км. Тези стойности са малко по-високи от тези на BMW 330e (95 км) и Audi A5 Avant (106 км). За съжаление, в Mercedes C-Class комби няма специално предвидено място за съхранение на кабелите за зареждане.
Спортният C 63 e също е плъгин хибрид, но неговата система е изцяло фокусирана върху динамиката, което се вижда от скромния електрически пробег от едва 11 км.
Застрахователни групи и данъци
Застраховката на Mercedes C-Class комби обикновено е по-скъпа в сравнение с Audi A5 Avant или BMW 3 Series Touring. Поради високата си начална цена, в много държави моделът попада в по-висок данъчен клас, което увеличава разходите за притежание. За купувачите на служебни автомобили плъгин хибридните версии предлагат значителни данъчни предимства, тъй като се облагат с по-ниски ставки в много европейски страни.
Обезценяване
Средно C-Class комби запазва 43,4% от стойността си след три години и пробег от около 58 000 км, докато седанът се представя малко по-добре с 45,1%. Остатъчната стойност варира значително според задвижването – C 300 e запазва 45% от цената си, докато спортният C 43 – едва 40%.
Интериор, дизайн и технологии
Въпреки че не е най-новият модел в сегмента, интериорът на C-Class все още създава усещане за специално и луксозно място. Дизайнът е еволюция на предходния модел, а увеличените размери го доближават визуално до по-големия E-Class.
Дизайн на интериора и таблото
Дизайнерският език на Mercedes е до голяма степен унифициран в цялата гама, но отличителна черта на марката са луксозните интериори и C-Class не прави изключение. За някои оформлението може да изглежда малко крещящо, но цялостната подредба е изчистена и със сигурност впечатлява пътниците.
Високо разположената централна конзола с голям сензорен екран се е превърнала в запазена марка за интериорите на Mercedes и създава усещане за обгръщащ кокпит. Подобно на седана, комбито разполага с 12,3-инчово дигитално приборно табло и три кръгли вентилационни отвора с метално покритие в средата на таблото.
Дори базовото ниво на оборудване AMG Line предлага богато стандартно оборудване. Тапицерията от изкуствена кожа Artico на спортните седалки е приятна на допир, а амбиентното осветление и декоративните елементи с метална оплетка допринасят за луксозната атмосфера.
Материали и качество на изработка
Качеството на изработка е добро, като вентилационните отвори се усещат солидни и прецизни при употреба. Инфоразвлекателната система MBUX е специално разработена за Mercedes и допринася за модерното усещане. Въпреки това, в купето могат да се чуят леки скърцания от определени панели, а сензорните бутони по волана невинаги са удобни за използване. Високата централна конзола също може да не допадне на всеки водач.
Металните пера за смяна на предавките зад волана също създават усещане за по-висок клас, но лентата с бутони за бърз достъп под основния сензорен екран се усеща леко гъвкава при натиск, тъй като целият ред се движи, когато изберете функция.
Като цяло в интериора на C-Class Estate са използвани качествени и меки на допир материали. Макар да открихме леко движение и скърцане в долната част на централната конзола, в ежедневието няма нищо, което да създава сериозно раздразнение.
Инфоразвлекателна система, навигация и аудио
Инфоразвлекателната система MBUX на Mercedes е сред силните страни на модела, защото успява да изглежда премиум, като същевременно остава сравнително проста и интуитивна за използване. Големият вертикален екран на таблото се отличава с чудесна резолюция и макар първоначалното меню да изглежда сложно с множеството си икони, потребителите бързо свикват с него. Системата реагира бързо на команди, а времето за зареждане е сведено до минимум, дори при преминаване през многобройните подменюта.
12,3-инчовото дигитално приборно табло предлага същото високо ниво на качество. То може да се персонализира с режими като „Classic“ или „Sport“ в зависимост от информацията, която шофьорът иска да вижда приоритетно. Вградената навигационна система на Mercedes е отлична, с ясен дисплей и логично подредена функционалност.
Недостатък обаче са сензорните бутони на волана. Те са прекалено чувствителни и неудобни за работа, като понякога е възможно случайно да се промени силата на звука или да се изключи аудиото само с леко докосване.
Идеята да се променят настройките чрез гласови команди все още е необичайна за много шофьори. Но за тези, които нямат притеснения да „говорят сами“, това може да бъде лесен начин да се избегне разсейващото използване на сензорния екран. В C-Class системата се активира лесно с фразата „Hey Mercedes“.
Багажник и практичност
По отношение на външните си размери Mercedes се позиционира между германските си конкуренти, в резултат на което вътрешното пространство не е нито най-доброто, нито най-лошото в класа. Въпреки това C-Class Estate предлага множество практични решения, подходящи за семейства.
Седалки и пространство за пътниците
Подобно на седана, практичността на Mercedes C-Class Estate не е водеща в класа, но остава напълно конкурентна.
Последвайте ни в Google News