Преглед на Mini Cooper (2025): бензиновият хечбек е все така забавен

Това е един от онези автомобили, които неизбежно предразполагат към по-динамично шофиране. Управлението е изключително директно – избирате траекторията в завоя, без значение колко е остър, и автомобилът я следва неотлъчно. Сцеплението на сухо е впечатляващо и постоянно ви предизвиква да изпробвате границите на този малък хечбек. Усещането зад волана е като в класическо Mini, което е висока оценка – автомобилът е лек и пъргав. Остава стабилен дори при най-ентусиазираното преминаване през завои и шасито е наистина брилянтно. Разбираемо е защо от Mini не са искали да го променят.

Компромисът е, че това не е най-комфортният малък автомобил, но возията с 17-инчовите джанти на тестовия модел е напълно приемлива. Нещата стават по-твърди с опционалните 18-инчови колела, които изпробвахме за кратко на версията Cooper S. Макар по-мощният двигател да издава далеч по-привлекателен звук, 1,5-литровият агрегат във версията „C“ понякога звучи грубо и не се усеща значително по-бърз. Истинският модел, който трябва да се следи, ще бъде John Cooper Works.

Какъв е интериорът?

Интериорът е сериозна стъпка напред в сравнение с предишните поколения на Mini, освен ако не сте от хората, които категорично отказват да работят със сензорни екрани. Не е изненада, че целият салон е организиран около централния дисплей, но той е един от най-добрите на пазара. Изглежда страхотно, интуитивен е за използване и работи изключително гладко.

Има някои дребни икони за управление на климатика и подгряването на седалките, които не са много удобни, но като цяло системата функционира отлично. Един малък недостатък е, че макар кръглият дисплей да е впечатляващ, при използване на Apple CarPlay или Android Auto се показва само сравнително малък правоъгълник. Да се надяваме, че бъдещи софтуерни актуализации ще коригират това.

Качеството на материалите е отлично. Седалките от веганска кожа изглеждат особено стилно, имайки предвид, че тестовият автомобил е в базово ниво на оборудване. Фантастичното плетено арматурно табло не е просто формално упражнение по устойчивост, а изглежда превъзходно, макар да има леки притеснения за дълготрайността на материала.

Пространството отпред е впечатляващо, с щедри места за съхранение и усещане за простор. Не е изненадващо обаче, че мястото на задните седалки е минимално, а багажникът е малък – но това е очаквано.

Преди покупката

Бензиновият Cooper се предлага в три нива на оборудване: Classic, Sport и Exclusive. Стандартното оборудване е богато и включва LED светлини, OLED сензорен екран, двузонов климатик и камера за заден ход.

Цените започват от около 25 265 британски лири за Cooper C и надхвърлят 30 000 лири за Cooper S в по-високите нива на оборудване. Пакетите с екстри могат бързо да увеличат цената, като пакет Level 1 добавя подгряване на седалките, безключов достъп, head-up дисплей и безжично зареждане на смартфон за около 2000 лири допълнително.

Конкурентите, които трябва да се вземат предвид, включват Volkswagen Polo, Toyota Yaris и Renault Clio, докато Renault 5 E-Tech е свежа изцяло електрическа алтернатива. Mini рядко е най-евтиният избор, но комбинацията от забавно управление, дизайнерски усет и качество на интериора гарантира, че все още се откроява в пренаселения клас на малките автомобили.

Заключение

Mini Cooper не беше изцяло преоткрит през 2024 г., но и не се нуждаеше от това. Той винаги е бил еталон в своя клас и остава такъв. Все още предлага огромно удоволствие от шофирането, истински характер и интериор, който вече е сред най-добрите в сегмента.

Недостатъците са предвидими: тясно е отзад, багажникът е малък, а с добавянето на опции цената става висока. Но малко малки автомобили предлагат толкова силен характер и по тази причина Cooper остава един от най-добрите модели в своя клас, които могат да бъдат закупени днес.

Технически характеристики

Двигателят е 1,5-литров трицилиндров с мощност 154 к.с. и въртящ момент от 230 Нм. Задвижването е предно, а скоростната кутия е седемстепенна автоматична с двоен съединител. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди, а максималната скорост достига 225 км/ч. Теглото на автомобила е 1260 кг, а размерите му са 3876 мм дължина, 1970 мм широчина (с огледалата) и 1432 мм височина.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации