Преглед на новия DS No.4 (2025): Комфортът е над всичко

Новият DS No.4 запазва идеята на своя предшественик, DS 4, да бъде освежаваща алтернатива на пазара на премиум семейни хечбеци. Моделът целенасочено се отказва от спортните амбиции в полза на изключителен комфорт и интересен дизайн. С добавянето на изцяло електрическо задвижване, No.4 е по-атрактивен от всякога, но се изправя пред сериозна конкуренция. За да бъде избран, той трябва да спечели купувачите със своя външен вид и качество на возията.

Ново име и електрическо задвижване

Френската марка DS променя стратегията си за именуване тази година, преминавайки от цифрови означения към имена с представка „No“. Последният модел, който получава тази промяна, е No.4, обновена версия на досегашния DS 4. Най-важната новост обаче е, че за първи път семейният хечбек на DS се предлага с изцяло електрическо задвижване във версията E-Tense.

От DS заявяват, че това дава на No.4 предимство пред конкуренти като Audi A3, BMW Серия 1 и Mercedes A-Class, никой от които не предлага електрически вариант. В същото време обаче тази стъпка изправя DS No.4 E-Tense срещу множество нови съперници – от по-високите нива на оборудване на Volkswagen ID.3 и Cupra Born до базовия Tesla Model 3.

Външният дизайн на No.4 очевидно се стреми да имитира флагмана No.8, който използва новата архитектура STLA Medium на Stellantis. Въпреки това DS No.4 остава на същата платформа EMP2 като стария DS 4. Това означава, че задвижването на DS No.4 E-Tense е вече познато, тъй като се използва и в наскоро обновения Peugeot E-308.

Пробег и зареждане под лупа

Техническите данни на DS No.4 E-Tense не са революционни, но са конкурентни. Независимо дали става дума за базовото ниво на оборудване Pallas или за тествания от нас вариант Etoile, пробегът е 450 км. В днешно време всеки семеен електрически автомобил с пробег под 480 км подлежи на внимателен анализ. По време на теста в Порто и околностите, автомобилът постигна ефективност от 6,1 км/кВтч, което предполага реален пробег от около 355 км.

Това не би било сериозен проблем, ако скоростта на зареждане беше водеща в класа. С максимална мощност от 100 кВ, зареждането от 0 до 80% отнема 31 минути, което не е впечатляващо. Въпреки това, след като изпробвахме и новия хибрид със 145 к.с., както и плъгин хибрида (вече с по-голяма батерия), стигнахме до извода, че изцяло електрическата версия е най-подходящият избор.

Усещане зад волана: Пъргавина и спокойствие

DS се цели директно в премиум сектора, което пролича от честите сравнения с Mercedes и BMW по време на представянето. В този контекст, тихото задвижване с изобилие от въртящ момент, но без спортни претенции, изглежда като най-логичното решение. Електрическата мощност подхожда идеално на характера на No.4. В града предно разположеният електромотор е пъргав и отзивчив, а на магистралата изпреварванията се извършват с лекота. При ниска скорост се чува леко жужене за предупреждение на пешеходците, но като цяло шумоизолацията е отлична, подпомогната от акустични стъкла, които ефективно потискат шума от пътя и вятъра.

Със своите 1793 кг, изцяло електрическият E-Tense е значително по-тежък от мекия хибрид (1454 кг) и плъгин хибрида (1663 кг). Това обаче не вреди на возията, а дори я подобрява. Както може да се очаква от DS, No.4 е настроен за комфорт. Благодарение на пропорциите си, близки до тези на кросоувър, автомобилът има голям ход на окачването, което поглъща и най-неприятните неравности. Още по-впечатляващо е, че това качество на возията се постига със стандартните 19-цолови джанти.

Макар по-високият профил и теглото да предполагат компромиси в завоите, превключването в режим Sport води до изненадващо осезаема промяна в тежестта на волана. No.4 не е автомобил, с който ще търсите любимия си планински път, но управлението е предвидимо, сцеплението е добро, а накланянето на каросерията е минимално.

Интериорен дизайн с характер и недостатъци

Интериорът остава силна страна на модела. Вентилационните отвори във вратите, които са дизайнерско решение с препратка към 90-те, придават усещане за простор на таблото. Почти липсва пластмаса тип „пиано лак“, а повечето материали са с отлично качество – от мекото на допир табло в ниво Pallas до обшивките от черна Alcantara в нашия тестови автомобил Etoile.

Интериорът обаче не е перфектен. За No.4, DS са премахнали панела за управление с жестове, тъй като малко клиенти са го използвали. На негово място сега има панел, който няма абсолютно никаква функция. Това означава, че управлението разчита основно на новия 10-инчов централен сензорен екран и системата за гласови команди. Макар DS да има собствен дизайн на инфоразвлекателната система, основата ѝ е същата като при Vauxhall и Peugeot. Установихме, че тя реагира бавно на докосвания, а вградената сателитна навигация беше мудна и на моменти напълно грешна. За щастие, Android Auto и Apple CarPlay са стандартни и се свързват лесно.

Практичност и технически данни

Предната част на купето е приятно място, но пътниците на задните седалки ще бъдат разочаровани, тъй като пространството остава изключително ограничено за хора с ръст над 1,80 м. Багажникът също не е от най-големите в класа с обем от 390 литра. При мекия хибрид той нараства до 430 литра, докато плъгин хибридът предлага само 360 литра.

Електрическият DS No.4 E-Tense разполага с батерия с капацитет 58,3 кВтч и един електромотор, задвижващ предните колела. Системата генерира мощност от 213 к.с. и 345 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации