Преглед на Toyota Aygo X Hybrid модел 2025 г.: Отлично хибридно задвижване за малкия градски автомобил

Новата система за задвижване прави Toyota Aygo X много по-добър за шофиране, отколкото може да се очаква

Ерата на бензиновите градски автомобили приключи, нали? Не и според Toyota, която с изненадващ ход инвестира в своя малък модел Aygo X, като го оборудва с икономичен и високоефективен хибриден двигател като част от по-обширен фейслифт. Автомобилът е проектиран и разработен в Европа и е създаден, за да отговори на нуждите на местния пазар.

Какво е новото?

Досега Aygo X се предлагаше само с 1.0-литров трицилиндров бензинов двигател, комбиниран с петстепенна ръчна или CVT трансмисия. Новият модел заменя този двигател с хибридна система за задвижване, която вече се използва в Yaris и Yaris Cross. Бензиновият двигател е с увеличен обем до 1.5 литра и работи в комбинация с малък електромотор и батерия, като задвижването е към предните колела само чрез CVT трансмисия.

Собственото тегло не се е увеличило драстично и достига 1090 кг, което е с около 100 кг повече от предишното поколение, но в контекста на повечето нови автомобили все още е изключително ниско. Двигателят, който се справя добре и в по-големия Yaris, създава наистина интересен пакет в по-лекия и механично по-опростен Aygo X.

Производителност и ефективност

Комбинираната мощност е 115 к.с., като електромоторът може да осигури до 79 к.с. от тях. Въртящият момент също е значително по-висок от този на настоящия модел – 141 Нм. Освен подобрената динамика, Toyota твърди, че това е хибридният автомобил (без опция за зареждане в контакта) с най-ниски емисии на пазара, отделяйки едва 85 г/км CO2. Заявеният разход на гориво е 3.1 л/100 км, като по време на теста е постигнат резултат от впечатляващите 2.7 л/100 км.

Интериор и практичност

Въпреки добавянето на батерия, багажното пространство остава непроменено спрямо предишния модел, което е сериозно постижение. Все пак има няколко елемента, които напомнят, че Aygo произлиза от по-бюджетен клас. Седалките не предлагат добра опора, липсват удобни ниши за съхранение на малки предмети в таблото, а вратите и пластмасите в интериора създават усещане за крехкост.

Извитото арматурно табло все още няма централно разположени вентилационни отвори, но Toyota е обновила инфоразвлекателната система. На мястото на стария екран вече е поставен най-новият 10.5-инчов дисплей на компанията, който предлага лесно свързване с Apple CarPlay и Android Auto.

Цена и пазарна позиция

Въпреки някои ограничения, Aygo X Hybrid остава автомобил с много характер и чар. Единственият оставащ въпрос е цената, която все още не е потвърдена. Ако тя се доближи твърде много до тази на Yaris, компактните размери на каросерията ще направят избора труден. В сравнение с други градски автомобили като Kia Picanto или Hyundai i10, Aygo X все още се усеща малко по-нестабилен зад волана.

Въпреки това, като доказателство за значимостта на простите, достъпни и ефективни автомобили с двигатели с вътрешно горене, Aygo X Hybrid представя много убедителни доводи. Очаква се моделът да се появи на пазара през последното тримесечие на 2025 г.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации